Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پی انتشار خبری در خصوص گم شدن ۳ میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرات، ضمن تکذیب خبر با ارائه آماری، میزان اختلاف میان تولید و صادرات در این حوزه را با توجه به فعالیت بیش از ۱۵۰ واحد تولید کننده مقاطع طویل فولادی، رقمی قابل اعتنا ندانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نادر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با بیان این مطلب، افزود: بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان فولاد در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۸.۷ میلیون تن بیلت و بلوم تولید شده است. همچنین بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران میزان صادرات بیلت و بلوم در سال گذشته ۴.۷ میلیون تن و بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، میزان تولید مقاطع طویل (با ضریب تبدیل) ۱۲.۹ میلیون تن بوده است.

وی با استناد به این آمار، تصریح کرد: بر این اساس میزان اختلاف میان صادرات و تولید در این زنجیره تنها حدود یک میلیون تن است که این میزان با توجه به فعالیت بیش از ۱۵۰ واحد تولید کننده مقاطع طویل فولادی در حال کار، رقم قابل اعتنا و غیرمعقولی نمی‌باشد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اضافه کرد: از سوی دیگر هر کدام از واحد‌های تولید مقاطع طویل بخشی از محصول خود را در انبار به عنوان ذخیره نگهداری می‌کنند و مقداری از تولید بیلت و بلوم نیز غیر‌استاندارد می‌باشد که از این حیث نیز همواره مقداری اختلاف میان ارقام تولید و صادرات وجود دارد.

سلیمانی همچنین به آمار ارایه شده از سوی سامانه بهین یاب اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار بهین یاب در سال ۱۳۹۹ میزان کل شمش، بیلت، بلوم و اسلب ثبت شده ۲۸.۲ میلیون تن بوده که میزان تولید این محصولات ۲۲ میلیون تن و میزان صادرات آن‌ها ۶.۲ میلیون تن بوده است.     گم شدن ۳ میلیون تن فولاد کذب محض است

وی با این توصیفات، آمار غیر واقعی و کارشناسی در خصوص گم شدن سه میلیون تن فولاد را کذب محض خواند و گفت: هیچ گونه اسناد و مدارکی در خصوص اثبات این رقم وجود ندارد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین در خصوص انتشار خبری مبنی بر گم شدن ۵۰۰ هزار تن ورق فولادی، نیز تصریح و یادآوری کرد: با وجود کمبود ورق فولادی و نیاز به این محصول در کشور، محدودیت صادرات و ارسال بخشنامه در خصوص آزادسازی تعرفه واردات، قاچاق ورق دیگر صرفه و توجیه اقتصادی ندارد و رقم ارایه شده غیر واقعی و غیرکارشناسی می‌باشد.

سلیمانی در پایان گفت: در حال حاضر تولید در کشور مطابق برنامه در تمام زنجیره در حال انجام است که رتبه دهم کشور در جهان مبین این واقعیت می‌باشد، اما التهابات اخیر در بازار داخلی ناشی از افزایش قیمت جهانی، عطش خریداران را برای خرید افزایش داده است که امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های تنظیم بازار داخلی، این مشکل نیز مرتفع گردد.

سخن پایانی

مسلما در شرایط حساس کنونی که کشورمان با جنگ تمام عیار دشمنان بر علیه ملت ایران دست و پنجه نرم می کند، اظهار نظرهایی خلاف واقع و غیرکارشناسی منجر به آشفتگی و تنش در بازار و آسیب به چرخه صنعت کشور می گردد. بهتر است قبل از پرداختن به این موضوعات که به اذعان همه کارشناسان، رشد تولید را شاهد بوده ایم، اجر مجاهدت تولیدکنندگان را از بین نبریم و شاهد بهم ریختگی بازار نیز نباشیم.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی رستم قاسمی دعای روز دوازدهم رمضان تولیدکنندگان فولاد صادرات گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی رستم قاسمی دعای روز دوازدهم رمضان انجمن تولیدکنندگان فولاد میلیون تن فولاد بر اساس آمار اختلاف میان انجمن تولید بیلت و بلوم مقاطع طویل گم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس اطلاعیه مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، پذیرش کالاها و محصولات یاد شده پس از بررسی مدارک و مستندات در چهارصد و دوازدهمین جلسه کمیته عرضه در ۵ اردیبهشت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس در سال ۱۴۰۳ / حرکت بازار سرمایه به کدام سمت خواهد بود؟

کالاهای پذیرش شده در بازار اصلی

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری، شمش فولادی، ورق گرم فولادی، شمش روی، نبشی فولادی، عایق رطوبتی و قیر ۱۱ شرکت به شرح زیر در بازار اصلی پذیرش شد:

. یک هزار و ۱۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Reliance Industeries LTD کشور هند که عرضه کننده آن شرکت تولیدی پتپاور آریا است)

. ۳ هزار و ۳۶ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co کشور چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۳۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۰ هزار تن شمش فولادی (فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت استیل سورین) و ۶ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت فولاد آدان)

. ۵ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت صنایع فولاد مبین سام) و ۳ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت مبین بازرگان فولاد سپاهان)

. ۳ هزار و ۶۰۰ تن شمش روی (شرکت سپنتا روی، عرضه کننده شرکت کانه آرایی آریا)

. نبشی فولادی (شرکت نورد فولاد سنگانه توس)

. عایق رطوبتی (شرکت کیهان عایق تبریز)

. قیر (شرکت های فرابند مهراد شرق، عایق روان مهرداد، پالایش نفت مهر پارسیان و پترو قیر آژند کیاسر)

کالاهای پذیرش شده در بازار فرعی

همچنین محصولات متعلق به ۷ شرکت به شرح زیر در بازار فرعی پذیرش شد:

. ۵۰۰ تن ضایعات برنجی و ۱۰ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت پالایش نفت آبادان)

. ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت فولاد کاوه اروند)

. ۱۵ هزار عدد صندوق چوبی، ۱۰۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۱۰۰ تن اقلام پلیمری خودرو، ۱۰ میلیون عدد اقلام تکمیلی خودرو، ۵۰ هزار عدد اقلام چرخ خودرو، ۲۰۰ تن اقلام فلزی خودرو، ۶۵ هزار عدد ضایعات باطری، ۱۵۰ تن ضایعات پلاستیکی، ۲ هزار تن ضایعات چوبی، ۱۲۰ تن ضایعات شیشه، ۴ هزار تن ضایعات کارتن، ۲ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو، ۳۰ هزار حلقه لاستیک ضایعاتی (شرکت ایران خودرو)

. ۶ هزار تن ضایعات فولادی، یک هزار تن ضایعات آلومینیومی، ۴۰۰ تن ضایعات پلیمری، ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی، ۳ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو (شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو)

. ۵۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۷۵۰ هزار عدد اقلام تکمیلی خودرو و ۱۰۰ هزار عدد اقلام پلیمری خودرو (شرکت ایران خودرو خراسان)

. ۲۳ هزار تن ضایعات نرمه گندله به (شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق)

. ۴ هزار تن تسمه و نوار برنجی و ۴ هزار تن ورق برنجی (شرکت صنایع مس شهید باهنر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1228949 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود