Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:17:25 GMT

ارگ جهان‌نما سرگردان وفای به عهد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۰۹۷

ارگ جهان‌نما سرگردان وفای به عهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن تبریک میلاد امام مجتبی(ع) اظهار کرد: از همه خیران و نیکوکاران تشکر می‌کنم که در این ایام همواره تلاش می‌کنند سفره کریمانه امام حسن(ع) برای نیازمندان شهر اصفهان گسترده شود، امید دارم اقدامات خوبی که در این ماه عزیز در رسیدگی به امور نیازمندان انجام می‌شود استمرار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یاد و خاطره سردار سید محمد حجازی را گرامی داشت و افزود: هفته کار و کارگر فرصتی مغتنم برای آشکار شدن نقش برجسته این قشر در شهر است، چراکه نقش کارگران بسیار برجسته است که امید دارم در همه برنامه‌ها به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در سال جاری قرار بر این شد که در بودجه ۹۵۷۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان بودجه مشارکتی محلات ۲۰۰ گانه شهر اصفهان را داشته باشیم که جلسات خاصی به این امر اختصاص داده شد و به صورت ویژه در جلسه تلفیق به آن پرداخته شد، در جلسه شهرداران این موضوع مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و قرار شد شهرداران مناطق ۱۵ گانه به سرعت وارد اجرایی کردن این امر شوند و آثار این مصوبه شورا را هرچه زودتر در محلات ۲۰۰ گانه شهر اصفهان شاهد و ناظر باشیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: در این میان نقش خود افرادی که در محلات زندگی می‌کنند نقش قابل توجهی است و با مشارکت آن‌ها و با توجه به نظرات، دیدگاه‌ها و درخواست‌های آن‌ها این کار دنبال می‌شود، یقیناً اگر صحبت از مشارکت مردم است باید این موضوع عملی شده و از حالت شعار خارج شود، از شهرداران مناطق ۱۵گانه درخواست داریم هرچه سریع‌تر این جلسات را تشکیل دهند و این تصمیم علمی شود و شاهد اتفاقات خوبی در محلات سطح شهر اصفهان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: در تاریخ ۶ بهمن ۹۸ در خصوص رفع نواقص ارگ جهان‌نما جلسه‌ای داشتیم و در آن جلسه قرار شد اقداماتی برای بهبود وضعیت و در راستای احقاق حقوق افرادی که آنجا سرمایه‌گذاری کردند انجام شود که اگر اشکالات برطرف شود آن‌ها می‌توانند بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی را از این مجموعه داشته باشند.

وی اما در ادامه گفت: اگر مقدمات فراهم نشود قطعاً موجب تضییع حق افراد می‌شود، در این زمینه تصمیماتی گرفته شد و قرار شد توسط شهرداری اجرایی شود؛ با توجه به اینکه ما سال ۱۴۰۰ را شروع کرده‌ایم طبق گزارشات واصله اقدامات خاصی در ارگ جهان‌نما صورت نگرفته است و با توجه به اینکه قول و قرار گذاشتیم که این اقدامات توسط بخش‌های مختلف عملیاتی شود که به جز یک مورد اجرای موضوعات آن جلسه، مابقی موارد مانده است و این مقداری با وفای به عهد ناسازگار است.

نصراصفهانی تصریح کرد: شهرداری مجموعه‌ای را با مشخصات پیش‌بینی شده به افرادی واگذار کرده و باید بر اساس قولی که داده شده است و بر اساس توافقنامه‌های فروش این مجموعه باید راه‌اندازی می‌شد، این مجموعه در مرکز شهر قرار داشته و موقعیتی دارد که اگر زمان بگذرد این مکان از حیض انتفاع خارج می‌شود و از رونق مورد انتظار در مرکز شهر برخوردار نمی‌شود، امید دارم اقداماتی انجام شود که این مجموعه بیش از این آسیب نبیند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب یکم آذر ماه به عنوان روز اصفهان در شورای شهر پنجم و نامگذاری سوم اردیبهشت‌ ماه به عنوان هفته فرهنگی اصفهان که پیشتر روز اصفهان بود، گفت: با این مصوبه فرصت مضاعفی ایجاد شد که بتوانیم بیشتر به اصفهان عزیز بپردازیم و اصفهان را بیشتر معرفی کنیم و ظرفیت‌های موجود در شهر را بیان کنیم، البته با تلاش و کوشش شهرداری اصفهان و مصوبات شورای شهر شرایطی ایجاد شد که در این زمان نسبت به معرفی بیشتر اصفهان به مردم خود اصفهان و استان و کشور اقدام کنیم، همچنین با ظرفیت‌های موجود به خارج از کشور نیز شناسانده شود چراکه اصفهان شهری شهره است که باید بیشتر نسبت به معرفی آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: باید این مناسبت‌ها بهانه‌ای باشد تا شاهد برجسته کردن نام اصفهان با توجه به میراث گران‌سنگی که این شهر دارد، باشیم؛ هرچند باید اقدامات بزرگ‌تری در این زمینه شود اما همین مقدار هم قابل تقدیر است.

برگزاری ۹۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ۹۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان مطرح کرد: در سال جاری هفته فرهنگی اصفهان با ماه مبارک رمضان تقارن یافته است، در این راستا در برنامه‌ریزی‌های انجام شده آئین هویتی ماه رمضان را در این هفته مورد توجه قرار دادیم، همچنین با افتتاح نخستین فرهنگسرای مجازی در شهر اصفهان و برقراری ارتباط با شبکه آپ و فیلیمو موفق شدیم مخاطبانی فراتر از مرزهای جغرافیایی اصفهان و ایران داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: ویژه برنامه «بهشت اجابت» به مدت ۳۰ شب سحرگاهان در تخت فولاد، «فرمول جاذبه» در ۱۳ قسمت جهت معرفی ۱۳ شخصیت ملی آرمیده در تخت فولاد، رونمایی از آثاری با عنوان «پُل»، کلیپ مربوط به اصفهان و ۱۰ کلیپ با موضوع معرفی شهر اصفهان به ۱۰ زبان زنده دنیا و برگزاری مسابقات شطرنج در بستر فضای مجازی بین شهروندان اصفهان و سن پترزبورگ (خواهرخوانده اصفهان) از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان بوده است.

برگزاری برنامه «هفت شب، هفت موسیقی» و رونمایی از کتاب‌های سینماتوگراف (نوشتن در حرکت)، مجموعه مقالات و یادداشت‌های «زاون قوکاسیان» در ۵۰ سال گذشته، کتاب مرمت خیال، تاریخ تئاتر اصفهان و جلد دوم نمایشنامه نویسان اصفهان، «جغد انبار» با موضوع کودک، سه مستند «احوال شهر» با موضوع پاکبانان، تاکسیرانان و اتوبوسرانان و رونمایی از بسته آموزشی برای والدین دارای فرزندان نوزاد تا چهار ساله با عنوان «پا به پا» در ۱۱۰ قسمت از دیگر اقدامات برای هفته فرهنگی اصفهان بود که وی از آن‌ها نام برد.

عیدی در ادامه بیان کرد: با توجه به مصادف شدن آخرین شب هفته فرهنگی اصفهان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) موسیقی یادمان محصول تولیدی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با صدای استاد طاهریان پخش خواهد شد.

رونمایی از بسته‌های آموزشی کارآفرینی در راستای اهداف شورای شهر و شهردار برای ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در شهر و چهار بسته آموزشی در حوزه سواد رسانه‌ای نیز در این هفته برنامه‌هایی بود که رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از آن سخن گفت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ملی «کار آوا» عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ کار آوای بی‌بدیل به دبیرخانه جشنواره ملی کار آوا ارسال شده که در کشور بی نظیر بوده و تمام آنها پادکست شده است، در اختتامیه این جشنواره مستنداتی از کار آواها داریم و علاوه بر آن تولیدات موسیقیایی مبتنی بر آنها ارائه می‌شود که می‌تواند به ارتقای فرهنگ موسیقی کشور کمک کند.

عیدی با بیان این که امروز ۹۰ اطلس آمایش رونمایی می‌شود، ابراز کرد:  با استفاده از این اطلس‌ها وضعیت سلامت شهروندان ۲۰۰ محله به خوبی قابل استحصال است.

به گزارش فارس در این جلسه شورا از اطلس‌های آمایش(وضعیت اجتماعی شهر اصفهان) و دستاوردهای نخستین جشنواره ملی «شهر من» رونمایی شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان سردار سید محمد حجازی هفته فرهنگی اصفهان ارگ جهان نما هفته فرهنگی اصفهان شهرداری اصفهان سازمان فرهنگی شهر اصفهان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • طراوات باران بهاری در نصف جهان
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد