Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال که از ۲۹ فروردین‌ ماه با حضور در ایران، اردوی تیم ملی را زیر نظر گرفته است، گفت: آمدن به ایران و چهارمین حضورم در المپیک با تیم ملی والیبال این کشور، برایم افتخار است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران امکانات و میزان تاثیرگذاری شیوه تمرینی تیم ملی در اردو‌ها را این‌گونه ارزیابی و تصریح کرد: تمام امکانات لازم برای تمرین موثر و خوب مهیا هستند؛ اما در جریان برگزاری لیگ ملت‌های والیبال در ایتالیا متوجه می‌شویم تمرینات و اردوهایمان تا چه اندازه در جهت آمادگی برای حضوری موفق در المپیک توکیو، موثر بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی روس تیم ملی اخیرا ملاقاتی هم با محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون ایران داشت؛ او با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در جریان دیداری که با داورزنی داشتم، لیگ ملت‌ها (VNL) به عنوان تورنمنتی تدارکاتی برای آمادگی جهت حضور در المپیک در نظر گرفته شد. در این دیدار به داورزنی گفتم در VNL می‌توانیم ۲ هدف داشته باشیم. نخست این‌ که به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی جهت آمادگی برای حضور در المپیک به آن نگاه کنیم. دیگر این‌ که به دنبال نتیجه گرفتن در این رقابت‌ها باشیم.

او ادامه داد: اگر برای نتیجه گرفتن راهی لیگ ملت‌ها شویم، زمان کمی برای آماده‌سازی بازیکنان جوان داریم و به همین دلیل بازیکنان باتجربه تیم برای رقم زدن نتیجه، فشار زیادی را متحمل خواهند شد. این کار ریسک مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد، اما در عوض به نتیجه خواهیم رسید. اما اگر قصد داریم از لیگ ملت‌ها به عنوان سکویی جهت آمادگی در المپیک استفاده کنیم، باید در برخی از بازی‌ها چشممان را روی نتیجه ببندیم و بازیکنان جوان را به زمین بفرستیم. البته ما در این رقابت‌ها ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را در زمین خواهیم داشت. در مجموع با هر هدفی که راهی ایتالیا شویم، قطعا برای استراحت و تفریح به لیگ ملت‌ها نخواهیم رفت.

آلکنو میزان شناختش از بازیکنان ایران را این‌ طور توصیف کرد: در خصوص بازیکنان تیم ملی ایران هم باید بگویم چند بازیکن را از قبل می‌شناختم. شناخت کافی از لژیونر‌های ایرانی شاغل در اروپا دارم. چند بازیکن جوان را زیر نظر گرفته‌ام. هم در آینده و هم در حال حاضر به کمک آن‌ها در تیم ملی نیاز دارم و روی آن‌ها حساب می‌کنم. البته نیاز به زمان بیشتری دارم تا به شناخت کامل از بازیکنان تیم ملی ایران برسم. از طرفی برایم مهم است که در جریان VNL به بازیکنان جوان فرصت خودنمایی بدهم و آن‌ها را در عرصه عمل محک بزنم. چون در نهایت همین بازیکنان جوان هستند که در آینده و بعد از رفتن من، می‌توانند به تیم ملی والیبال ایران کمک کنند.

آلکنو افزود: بازیکنان جوان با انگیزه بسیار بالایی تمرین می‌کنند و این اتفاق در گوشه ذهنم است و اثر آن هیچ‌وقت پاک نخواهد شد. اما نباید فراموش کنیم که قوی‌ترین و آماده‌ترین بازیکنان به المپیک خواهند رفت.

تیم ملی والیبال ایران در حالی راهی لیگ ملت‌های والیبال خواهد شد که به دلیل شیوع کرونا، شیوه برگزاری این دوره از رقابت‌ها متفاوت خواهد بود. آلکنو در این خصوص گفت: با توجه به شیوع کرونا در جهان و برگزاری لیگ ملت‌ها به صورت فشرده، در جریان این رقابت‌ها در حباب (شرایط قرنطینه‌ای مشابه المپیک/ به دهکده بازی‌های المپیک محوطه حباب گفته می‌شود) خواهیم بود. در ایتالیا هر ۲ روز یک بار باید تست PCR بدهیم. محل اقامت تیم‌ها کاملا قرنطینه است و هیچ فردی حق خروج از آن را ندارد. اگر کسی از قرنطینه خارج شود، دیگر حق برگشت ندارد. اگر بازیکنی حتی به دلیل مصدومیت از محوطه حباب خارج شود، دیگر نمی‌تواند برگردد. حتی شنیده‌ام تمامی تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها حق استفاده از سفارشات تلفنی و اینترنتی را هم ندارند. باید شرایط قرنطینه رقابت‌ها را پذیرفت و به لحاظ ذهنی و روانی خود را آماده حضور در این رقابت‌ها کرد.

او برنامه‌های تیم ملی بعد از برگشت از VNL را این‌طور تشریح کرد: بعد از برگشت از لیگ ملت‌ها و با توجه به این‌ که در جریان این رقابت‌ها مجبوریم در مدت زمان حدود یک ماه، زندگی فشرده‌ای در حباب داشته باشیم، باید به بازیکنانم فرصت چند روزه‌ای برای ریکاوری بدهم. بعد از لیگ ملت‌ها زمان بسیار کمی برای رسیدن به آمادگی نهایی تکنیکی و تاکتیکی بدون مصدومیت جهت حضور در المپیک خواهیم داشت. چون از دست دادن هر بازیکن در این بازه زمانی کوتاه، به منزله وارد آمدن ضربه بسیار جدی به تیم ملی خواهد بود.

شیوع کرونا در جهان، شیوه مربیگری در تیم‌های ورزشی را هم دستخوش تغییراتی کرده است. آلکنو نقش همه گیری کرونا در تغییر روند مربیگری خود را این‌گونه ارزیابی کرد: در دوران شیوع کرونا پزشک تیم، نخستین فردی است که برقراری رابطه نزدیک با او برایم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. اگر بازیکنی مصدوم شد، تمامی برنامه‌های آمادگی‌اش چه از نظر تست‌ها و چه از نظر فرم آمادگی، همه باید بین من و دکتر تیم ملی هماهنگ شود.

کم و کیف حضور لژیونر‌ها و زمان پیوستنشان به اردو‌های تیم ملی نکته حائز اهمیت دیگری است که سرمربی تیم ملی در تشریح آن گفت: همه باید بدانند که لژیونر‌های تیم ملی والیبال ایران، شرایط سختی را در لیگ‌های خارجی پشت سرگذاشته‌اند. به همین خاطر فرصت ۱۰ روزه‌ای برای ریکاوری به آن‌ها داده‌ام. البته ممکن است محمد موسوی چند روز دیرتر به اردوی تیم ملی ملحق شود که البته مسئله خاصی نیست. چون همه لژیونر‌ها از آمادگی لازم برخوردار هستند. باید در نظر داشت که بازیکنان، انسان هستند نه آدم آهنی و ماشین!

او درخصوص فاصله زمانی کوتاه بین لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو هم گفت: تقریبا ۲ هفته و چند روز برای حضور در المپیک بعد از لیگ ملت‌ها فرصت خواهیم داشت که هم فرصت کافی است و هم نیست. به همین دلیل تمرکز اصلی خود را روی افزایش آمادگی فیزیکی بازیکنان خواهیم گذاشت. ضمن این که لیگ ملت‌ها هم تورنمنت تدارکاتی مناسبی برای رسیدن به آمادگی بیشتر است.

آلکنو همچنین در پاسخ به این‌که در جریان لیگ ملت‌ها بیشتر روی تیم ایران و آمادگی بازیکنان متمرکز است، یا رصد حریفان المپیکی، گفت: فقط می‌توانم بگویم در حال حاضر به جز تیم ملی والیبال ایران هیچ چیز دیگری برایم جالب نیست.

بیشتر بخوانید

سعید معروف به اردوی تیم ملی والیبال اضافه شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلکنو تیم ملی والیبال فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال ایران حضور در المپیک بازیکنان جوان لیگ ملت ها رقابت ها شیوع کرونا لژیونر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی مشکوک یک بازیکن پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد فرجی مدافع قائمشهری پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک در نقش مدافع راست وارد میدان شد تا دانیال اسماعیلی‌فر وینگر راست باشد اما شرایط برای او خوب پیش نرفت و در نهایت دو گل وقت‌های اضافه حریف از جایی به دست آمد که فرشاد یا در آن محل بود و ناکام ماند یا در آن محل نبود و از جای خالی‌اش استفاده کردند و گل زدند.

به هر حال فرشاد فرجی این فصل در نقش مدافع میانی هر گاه که در ترکیب اصلی بوده درخشیده و با یک نمایش ضعیف در پست مدافع راست نمی‌توان شایستگی‌ها و توانمندی‌هایش را زیر سوال برد.

فرجی البته در راه‌آهن و شهرخودرو هم بعضا به‌عنوان مدافع راست بازی می‌کرد و نمایش‌های خوبی هم ارائه می‌داد پس با این پست و شرح وظایف‌اش غریبه نیست. او در بازی با آلومینیوم یک ضربه سر زد که اگر بدشانس نبود و آن توپ گل می‌شد هیچ کس ضعف او و خط دفاع پرسپولیس را مورد اشاره قرار نمی‌داد. شماره 3 سرخ‌ها همچنین یک پنالتی خشک و بی‌حرف و حدیث هم زد و جالب بود که بعد از این ضربه به امیررضا رفیعی با حالتی جالب گفت: «تمومش کن!». در واقع فرجی پنالتی پنجم پرسپولیس را به ثمر رساند و اگر رفیعی پنالتی بازیکن حریف را می‌گرفت کار برای پرسپولیس تمام شده بود که اینگونه نشد.

به هر حال فرجی مثل دیگر بازیکنان باتجربه پرسپولیس حذف تلخ در اراک را فراموش کرده و آماده بازی بزرگ مقابل سپاهان است. در شرایطی که دانیال اسماعیلی‌فر از بازی مقابل سپاهان محروم است  فرجی می‌تواند همچنان گزینه‌ای برای بازی در پست مدافع راست باشد چرا که برعکس وحدت حنانوف او کاملا در شرایط مسابقه است و از نظر ذهنی و بدنی توانمندی حضور در این میدان بزرگ را دارد.

جالب اینکه خوشحالی و سرحال بودن او در تمرینات دو روز آخر منتهی به بازی سپاهان عجیب و مشکوک به نظر می‌رسد و هیچ بعید نیست فرشاد از فیکس بودن خود در این میدان مطمئن شده که اینگونه با روحیه و قبراق تمرین می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • پایان لیگ ملت‌‌های والیبال برای ملی‌پوش هلند!
  • خوشحالی مشکوک یک بازیکن پرسپولیس!
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • پیشنهاد اغواکننده به شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد