Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:59:46 GMT

مرمت در موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۱۷۳

مرمت در موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند گفت: پس از بررسی ها، جلسات هماهنگی و برنامه ریزی های لازم مابین اداره کل میراث فرهنگی زنجان و و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان مرمت موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز شد. این موزه به صورت مشارکتی مورد مرمت قرار می گیرد و هزینه‌های لازم برای این فصل از مرمت شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه آلمان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: پیشنهاد و تخصیص اعتبار لازم و عقد قرار داد با پیمانکار ذیصلاح طی فرآیند و ضوابط قانونی، از اواخر سال گذشته شروع شده و هم اکنون در جریان است.

ارجمند ادامه داد: استحکام بخشی ورقه ای شیروانی، اصلاح آبراه های شیروانی، مرمت لمبه کوبی سقف ها در طبقات، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی و تعویض برخی از آنها و همچنین اصلاح شیروانی اقدامات مهم مرمتی در این بنای تاریخی است.

وی افزود: با توجه به اینکه مرمت تزئینات زمان بر است پیش بینی می شود که مرمت و بازسازی این بنا طی سه ماه انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دو طبقه با دیوارهای بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است که در حال حاضر بقایای ۶ مرد نمکی در موزه ذوالفقاری زنجان نگهداری می شود.

کد خبر 5197457

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان موزه امیر ارجمند ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر واکسن کرونا گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی اردبیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه ماه مبارك رمضان محمد علی حق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه