Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمهیدات محیط زیست فارس برای تشدید حفاظت از گورهای ایرانی، در پی کمبود علوفه و پراکنده شدن حیات وحش ابلاغ شد.

رئیس پارک ملی بهرام گور با بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش بارندگی ها، بروز خشکسالی های اخیر و کاهش پوشش گیاهی موجب کمبود علوفه در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور و در نتیجه پراکنده شدن گورها به سمت مزارع کشاورزی حسن آباد، دهچاه و روستاهای اطراف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی پور افزود: با تاکید مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، کمیته حفاظت از گورخر ایرانی به منظور گشت های مستمر شبانه روزی توسط پرسنل اداره پارک تشکیل شده و مقرر شده است ضمن نصب تابلوهای راهنمای بیشتر برای جلوگیری از تصادفات جاده ای تهیه علوفه و علوفه رسانی به گورها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز در اولویت اقدامات قرار گرفته و به منظور جلوگیری از پراکندگی و گدار گورها به سمت مزارع پایش های مستمر به عمل آید.

وی ضمن تشکر از عزم جدی مردم فهیم منطقه در حفاظت از گور ایرانی از دوستداران محیط زیست خواست تا در زمینه حفاظت از این گونه ارزشمند یاریگر محیط بانان بوده و علاقه مندان به مشارکت در پایش های شبانه را به همکاری فرا خواند.

یکتا پرس

برچسب ها: گور خر ، بهرام گور ، حفاظت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O8W

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گور خر بهرام گور حفاظت حفاظت از گور محیط زیست بهرام گور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند