Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:48:42 GMT

سامانه استانداردسازی کسب و کار در کیش راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۲۵۲

سامانه استانداردسازی کسب و کار در کیش راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا، محمدعلی جلایر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه جدی کارفرمایان و کارگران به مزایای سامانه اشتغال اظهار داشت: صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران  در بهینه‌سازی فضای کسب و کار جزیره کیش از هداف از راه‌اندازی این جزیره است.

وی ساماندهی اموراشتغال و ثبت قراردادهای کارگران ، تجمیع اطلاعات افراد شاغل درکارگاه های سطح جزیره، دستیابی به اهداف دولت الکترونیک، کاهش مراجعات اداری و تسهیل دسترسی شرکت ها به قوانین و مقررات کار را از دیگر مزایای این سامانه هوشمند اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلایر یادآور شد: پیش از این، قرارداد ۱۲ هزار کارگر در سامانه هوشمند اشتغال ثبت شده و تنها اطلاعات کارگران قابل مشاهده بود، اما در حال حاضر با به روز رسانی این درگاه الکترونیکی ، کارگران و کارکنان می توانند به فایل قراردادهای کار نیز دسترسی داشته باشند.

وی افزود: طبق ماده ۱۰ مقررات اشتغال در مناطق آزاد و ماده ۱۰ قانون کار در سرزمین اصلی، قرارداد بین کارفرما و کارگر در سه  نسخه تنظیم می شود و هرنسخه باید در اختیار کارگر، کارفرما و اداره کار محل فعالیت قرار بگیرد که با راه‌اندازی این سامانه هوشمند، ضمن اعمال قانون از اجحاف به حقوق کارگران در تحمیل قراردادهای سفید کار پیشگیری می شود.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:  هرگونه اطلاعات مربوط به قرارداد، تغییرات آن و همچنین روند ترک کار باید در سامانه هوشمنداشتغال ثبت شود.

وی افزود: کارفرما موظف است برای جلوگیری از هرگونه ادعایی مبنی بر اخراج و تحمیل خسارت های احتمالی به کارگاه، اطلاعات ترک کار کارگر را در سامانه ثبت کرده تا در صورت طرح دعوا از سوی کارگر به هیات رسیدگی، طبق اطلاعات درج شده در سامانه، صحت یا عدم صحت موضوع اخراج و مدت کارکرد قابل استناد باشد.

به گفته مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش، مفاد قانون کار در سرزمین اصلی ۲۰۳ ماده بوده که در صورتیکه برای تسهیل امور سرمایه گذاری و اشتغال مفاد مقررات کار مناطق آزاد به ۵۱ ماده کاهش داشته و منعطف تر شده است.

وی افزود: کارگر یا کارفرما به محض ورود به سایت JOB.KISH.IR  و وارد کردن شماره همراه، از سوی سامانه پیامکی سازمان منطقه آزاد کیش رمز عبور دریافت و با وارد کردن رمز عبور قرارداد و اطلاعات کارکنان خود را  به راحتی در سامانه بارگذاری و ثبت کند و  کارکنان و کارگران نیز می توانند قراردادهای خود را مشاهده و دریافت کنند.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش اشتغال زایی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش اشتغال زایی هرمزگان اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 849507 منبع: مهر برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی