Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@06:01:30 GMT

نتانیاهو چگونه شانس خود را به باد داد!

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۴۱۰

نتانیاهو چگونه شانس خود را به باد داد!

احمد زید آبادی روزنامه نگار و تحلیلگر در یادداشتی نوشت: بنیامین نتانیاهو به قصد بالابردن شانس نخست وزیری خود در انتخابات اخیر، رهبران حزبی کوچک از جناحِ راستِ افراطی را تحت فشار شدید گذاشت تا با یک حزب فاشیستیِ دارای سابقۀ تروریستی ائتلاف کنند بدان امید که بر وزن کلی بلوک راستگرا افزوده شود.

این ائتلاف که «حزب صهیونیست مذهبی» نامگذاری شد، بر اثر فشار شخص نتانیاهو شکل گرفت و موفق به کسب شش کرسی نمایندگی در کنست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب صهونیست مذهبی که به عنوان حزب فاشیست‌ها در بین اسرائیلی‌ها شهره است، اما نه فقط حاضر به حمایت از تشکیل دولت توسط نتانیاهو نشده، بلکه به صورت بزرگترین مانع پیش روی آن در آمده است.

نتانیاهو برای تشکیل دولت، علاوه بر متحدان سنتی خود، نیازمند حمایت حزب عربی - اسلامی راعم به رهبری منصور عباس است، اما بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیست مذهبی، به هیچ قیمتی حاضر به شراکت با یک حزب عربی نیست و از همین رو، تلاش نتانیاهو برای تشکیل دولت را به بن‌بست کشانده است.

خلاصه آنکه گاهی سیاستمداران به هوس دستیابی به آرزوهای دور و دراز خود، نقشه‌هایی می‌ریزند که از قضای روزگار همان نقشه‌ها، آرزوهایشان را به باد می‌دهد!

منبع: فرارو

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل احمد زیدآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز یکشنبه در گزارشی نوشت که مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که در غزه از لحاظ نظامی به بن بست رسیده اند.

بنابراین گزارش، در شرایط کنونی کابینه نتانیاهو و سران ارتش رژیم صهیونیستی هیچ راهبرد مشخصی در جنگ غزه ندارند و با وجود گذشت ۲۱۲ روز از این جنگ هیچ دستاورد مشخصی در اهداف اعلامی خود به ویژه از بین بردن حماس و آزادی اسرای صهیونیست نداشته اند.

این در حالی است که در روزهای اخیر جنبش حماس و میانجی‌گران مصری و قطری نیز بر این نکته تاکید کرده اند که توافق آتش بس و تبادل اسرا در غزه در دسترس است اما کابینه رژیم صهیونیستی در این زمینه کارشکنی می کند و به دلایلی خواستار عملی شدن این توافق نیست.

ناظران منطقه ای معتقدند نتانیاهو ادامه جنگ علیه غزه را تنها گزینه برای بقای خود در عرصه سیاسی می داند و معتقد است در صورت پایان جنگ برکناری و حتی محاکمه وی به دلیل ناکامی های متعدد در جنگ غزه و دیگر پرونده ها، کلید خواهد خورد.

کد خبر 6097095 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • نتانیاهو: جنگ را تمام نمی‌کنم
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است