Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان:عباس بلندی افزود: در همین رابطه اولین نشست کارشناسان تخصصی بهزیستی و صدا و سیما در محل رادیو رفسنجان برگزار شد.

وی با تشکر ازمجموعه رادیو رفسنجان خاطر نشان کرد : کودک آزاری، اعتیاد ،همسرآزاری،زنان آسیب دیده و دختران فراری از جمله آسیب های مهم جامعه امروز است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه آشنایی با دلایل و علل کودک آزاری تا حد زیادی می‌تواند به والدین در پیشگیری از این اتفاق کمک کندگفت :هر گونه رفتاری که باعث آزار کودک در هر بعدی از وجود او اعم از روحی، عاطفی، جسمی، جنسی و... شود را کودک آزاری تعریف می‌کنند و این رفتارها می‌تواند از جانب والدین، نزدیکان، معلمان و سایر افراد باشد.

وی افزود : با این حال کودک آزاری معمولا به دلیل شرایط خانوادگی، فردی و اجتماعی به وجود می‌آید و با عوارض متعددی برای کودک و خانواده او همراه است وگاهی شدت فشار بر روی کودک و والدین به قدری زیاد می‌شود که مسائلی از جمله خودکشی و یا قتل اتفاق می‌افتد.

بلندی، همچنین با تشریح کودک آزاری،عوامل و پیامدهای آن نقش و مداخلات و اقدامات سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی را در این خصوص بیان کرده و افزود: طی سال گذشته ۱۴۰۰ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در خصوص کودک آزاری ،اختلافات حاد خانوادگی ، همسر آزاری ،خودکشی، زنان آسیب دیده و غیره داشته ایم ومن همین جا از تمامی خانواده ها و مردم تقاضا میکنم که اگر با مورد کودک آزاری مواجه شدند حتما با کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی مشورت کنند.

وی همچنین به راه های پیشگیری و لزوم مشاوره های قبل از ازدواج و استفاده از متخصصین روانشناسی ومشاوره در حل اختلافات خانوادگی، کسب مهارت های زندگی و فرزند پروری پرداخت.

در این نشست یدالله صالحی، مدیر رادیو رفسنجان نیزگفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است که رادیو با توجه به رسالت خود باید در این زمینه در خدمت مردم باشد و هدف ما از این جلسه ساختن برنامه هایی در جهت معرفی کارها و خدمات انجام شده از سوی بهزیستی و کمک به فرهنگ سازی در خصوص آسیب های اجتماعی می باشد.

در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان حوزه آسیب به معرفی حوزه خود پرداخته و عوامل برنامه ساز رادیو هم در جهت ساخت برنامه های مرتبط با این آسیب ها دیدگاه خود را بیان کردند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تشریح رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تأمین مسکن مورد نیاز محرومان، خواستار همکاری بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی در این زمینه شد.

وی اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر افزود: احداث واحد مسکونی برای این افراد از سال ۱۳۹۴ در تفاهم با سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجلس و دولت آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند تا کار احداث ساختمان‌ها آغاز شود.

برومند گفت: با بررسی و شناسایی یک خانواده در شهرستان دشتستان که ۵ عضو معلول دارد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در تلاش است نسبت به تأمین مسکن مقاوم برای این خانواده اقدام کند.

وی تأکید کرد: جهت تأمین سرپناه ایمن برای این خانواده همراهی و همکاری نهادهای حمایتی و انجمن خیرین مسکن ساز استان ضروری است.

کد خبر 6097729

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان