Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن حیدری تهیه کننده برنامه «رفیق» که این شب ها همزمان با افطار از شبکه امید پخش می شود در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در توضیحاتی از این برنامه رمضانی و عنوان آن خاطرنشان ساخت: این دومین فصل از برنامه «رفیق» است و سال گذشته هم این برنامه را به آنتن رساندیم. عنوان آن را هم «رفیق» گذاشتیم چون به این نتیجه رسیدیم که رفاقت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موضوعات در شکل گیری نوجوان است و تاثیری که از رفیق می گیرد بسیار بالاتر از هر شخص یا اتفاق دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این برنامه در ماه رمضان پخش می شد محور برنامه رفاقت با خدا قرار گرفت و در نظر داشتیم خداشناسی از زبان خود نوجوان مطرح شود. در کنارش شعار برنامه هم شد «یا رفیق من لا رفیق له» که در این فصل هم آن را می بینید. به هر حال با نوجوانان درباره هر نکته و موضوعی که بخواهیم صحبت کنیم باید به آنها نزدیک باشد و اگر می خواهیم خدا را ارائه دهیم از زبان خودشان باید ارئه دهیم.

تهیه کننده «رفیق» عنوان کرد: برای امسال به موضوعات مختلفی فکر کردیم و جمع بندی این بود که علاقه نوجوانان به مهاجرت موضوع این فصل شود چون نوجوانان به شدت علاقمند به زیست در خارج از کشور هستند و این را نمی توان کتمان کرد ما هم نمی گوییم دوست نداشته باشید اما به آنها شناخت می دهیم.

وی با اشاره به مهمانانی که از ابتدای ماه رمضان در برنامه حضور یافته اند گفت: سخت ترین قسمت تولید برنامه حضور مهمانانی بود که بتوانیم آنها را به عنوان الگو معرفی کنیم کسانی که  تجربه زیست در خارج از کشور دارند ضعف ها و اسیب ها را دیده اند و بتوانند بیان کنند. ما لیستی 150 نفره از مهمانان داشتیم و با فوریت زمانی از قبل از عید کار را شروع کردیم.

حیدری درباره روکرد برنامه درباره مهاجرت نیز تصریح کرد: ممکن است نوجوان سفرهای مختلفی به صورت توریستی داشته باشد اما شما وقتی توریستی سفر می کنید به هتل خوب می روید  و هدفتان تفریح است این تجربه انقدر شیرین است که ذهنتیی که از سفر شما شکل می گیرد در همان محدوده هتل و مکان های تفریحی و گردشگری است مثل توریستی که به ایران می آید و هتل می رود و شاید پایین شهر ما را اصلا نمی بیند.

وی ادامه داد: در برخی کشورها که زیبایی های بسیاری هم دارد شناخت این تفاوت ها اهمیت بسیاری دارد مثلا در استانبول و نزدیک میدان استقلال، کوچه هایی هست که هیچ ادمی از ساعت 8 شب به بعد نمی تواند به آنجا برود.

تهیه کننده «رفیق» یادآور شد: البته این را هم باید گفت که ما قصد داشتیم در این برنامه تابوها را بشکنیم و صفر و یکی با این پدیده برخورد نکنیم. به هر حال کسانیکه سال ها به غرب و کشورهای مختلف مهاجرت کرده اند از همه ویژگی های آن مکان ها می گویند. این میان خوبی های غرب هم می گوییم نمی توان گفت نیویورک شهر بدی است یا فرانسه زیبا نیست اما در کنار اینها معضلات زندگی در این فرهنگ ها هم گفته می شود و سعی داریم نگاه متفاوتی به مهاجرت داشته باشیم.

برنامه «رفیق» با اجرای برنا خورشیدی و تهیه کنندگی محمدحسن حیدری هر روز ساعت 19 از شبکه امید پخش می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوانان مهاجرت ماه رمضان تهیه کننده برنامه رفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ وقت اهل وعده دادن نبوده‌ام، اما می‌توانم این قول را بدهم که در یک سال باقی مانده فرصت خدمتگزاری به مردم در این دوره فعالیت، برنامه‌های خود را به سرانجام برسانم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها، اظهار کرد: امید می‌رود تمام شوراها در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران خوبی برای مردم منطقه خود باشند.

وی افزود: برنامه‌هایی برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی داریم، به‌رغم کم‌کاری‌ها و برخورد برخی افراد که به نفع آن‌ها نیست، کار در حال انجام است و به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تأیید فنی واگن‌های مترو گامی برداشته و نامه‌ای نیز ارسال شده است تا مبلغ به حساب سازنده واریز شود و فرایند ساخت صورت گیرد، البته احداث طبق وعده‌ها آغاز شده است و امید می‌رود در ۱۴ ماه وعده داده شده به نتیجه برسد.

چمران با تاکید بر اینکه دیدگاه بنده جهادی است و بر این مبنا حرکت می‌کنم، اضافه کرد: حتی یک ساعت هم برای بنده مهم است، زیرا به نفع مردم خواهد بود و موضوع اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هر بخشی به نوبه خود تلاش می‌کند تا مشکلات رفع شود؛ هرچند مشکلات یک، دو یا ۱۰ مورد نیست و گاهی برای رفع یک مشکل شاید یک ماه زمان صرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در دوره‌های قبل برای تأسیس بانک شهر به ۲۰۰ امضا نیاز بود و افرادی مأمور شده بودند که حتی در منزل کسانی که باید امضا بدهند، مستقر شوند و امضا بگیرند.

چمران با اشاره به مافیای خودرو، تصریح کرد: بنده اطلاع کامل درخصوص مافیای خودرو ندارم و در این زمینه ورود نمی‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در مصلی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در مصلی رفت و آمدها را مختل می‌کند و امید می‌رود طبق وعده‌ها سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: چنانچه تبلیغات نمایشگاه در مترو توسط این شرکت انجام شده باشد، پیگیری و برخورد خواهد شد، اما اگر شرکت‌هایی فضای تبلیغات را اجاره کرده باشند، بحث متفاوتی است.

چمران با بیان اینکه در جلسه امروز آخرین وضعیت حمل‌ونقل عمومی توسط معاونت حمل‌ونقل ارائه می‌شود، گفت: ساعت ۱۰:۰۰ نیز هیئت امنای ستاد مشارکت محلات تشکیل می‌شود و برای ارائه گزارش خزانه‌دار شورا از حساب درآمد و هزینه‌ها آماده شده است.

کد خبر 748671

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • هفته زمین پاک
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی