Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:15:51 GMT

سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی استان سمنان تدوین شده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۵۰۴

سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی استان سمنان تدوین شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با حضور اعضای شورا و دستگاه‌های تصمیم‌ساز ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد، با بیان اینکه سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان تدوین شده اما به شرطی در آن موفق خواهیم بود که اجرای آن نیز به درستی صورت گیرد، بیان کرد: همراهی و اجرای تکالیف بین دستگاهی تضمین کننده دستاوردهای این سند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همکاری بین نهادی در راستای تقویت جایگاه قرآن باید در استان سمنان تقویت شود، افزود: یکی از راه‌های درست تبیین قرآن کریم، فعالیت‌های قرآنی و پیام‌های معنوی هماهنگی بین نهادهای تبلیغی و اطلاع‌رسانی است.

استفاده از ظرفیت خیران

استاندار سمنان نهادینه سازی فرهنگ قرآن در سطح عمومی جامعه را یک راهبرد مهم و کلان برای شورای فرهنگ عمومی استان دانست و تصریح کرد: تحقق این راهبرد نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری برای اجرای برنامه‌ها و تکالیف این حوزه است.

آشناگر ضرورت به‌کارگیری معارف قرآنی را متذکر شد و گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند آن هستیم که دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های معنوی و فرهنگی خود را به خصوص برای نسل جوان اشاعه دهند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیان باید از ظرفیت خیران در راستای ترویج و تبیین مفاهیم قرآنی در سراسر استان سمنان بهره گیرند، بیان داشت: خیران خوبی در سطح استان وجود دارند که در حوزه مدرسه سازی، بهداشت و سلامت، مسائل معنوی و دینی و… سالانه فعالیت‌های خوبی دارند و لذا باید از این ظرفیت در بخش ترویج فعالیت‌های قرآنی نیز بهره بهتری برد.

کد خبر 5197487

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا آشناگر قرآن کریم ماه مبارك رمضان استانداری سمنان فرهنگ عمومی ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا واکسن کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی اردبیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه ماه مبارك رمضان محمد علی حق بین فعالیت های قرآنی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان