Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: برخورداری از ویژگی هایی مانند نزدیک به مراکز فرهنگی، تجاری، ایستگاه های حمل و نقل عمومی و قابلیت ایجاد مسیر دوچرخه سبب شد تا خیابان آیت در منطقه 4 برای اجرای خیابان کامل در نظر گرفته شود؛ پروژه ای که در صورت اجرا میزان تردد عابر پیاده در آن دو برابر خواهد شد.
مهدی اناری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای خیابان کامل در این منطقه گفت: منطقه 4 یکی از مناطق پیشرو در تصویب و پیاده کردن نقشه اجرایی و احداث خیابان کامل بود اما با توجه به مصوبه اعلام شده قرار شد که اجرا و احداث خیابان کامل به عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: اسفند ماه سال گذشته نیز بودجه ای 15 میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه از طریق معاونت ترافیک مرکز به معاونت فنی و مهندسی سازمان ترافیک ابلاغ شد و پس از آن نقشه پروژه با تمام جزئیات و پس از رفع نواقص از طرف شهرداری منطقه به سازمان ترافیک ارائه شد که در حال حاضر در مرحله مناقصه قرار دارد و در صورت تعیین پیمانکار، ظرف چند ماه آینده اجرای آن آغاز و عملیاتی خواهد شد.
اناری، خیابان آیت (حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا خیابان فرجام) را نقطه اجرای خیابان کامل در منطقه 4 عنوان کرد و افزود: خیابان آیت با توجه به برخورداری از عرض و پیاده رو های مناسب در حال حاضر از ویژگی های مورد نیاز برای تبدیل به خیابان کامل برخوردار است؛ از جمله نزدیکی به مراکز اداری، تجاری و فرهنگی، نزدیکی به یکی از ایستگاههای حمل و نقل عمومی انبوه بر که ایستگاه مترو سرسبز در خط 2 مترو در این خیابان وجود دارد. دو خط اتوبوس نیز از این نقطه عبور می کند و علاوه بر این، این خیابان قابلیت ایجاد مسیر دوچرخه به صورت رفت و برگشت را دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 ادامه داد: برآوردها حاکی از این است که در حال حاضر تردد عابر پیاده در ساعات پیک در خیابان آیت نزدیک به 40 هزار نفر است و این میزان پیاده روی و استفاده از خیابانهای بعد از اجرا و تبدیل آن به خیابان کامل به 78 هزار نفر خواهد رسید که تقریباً نشان دهنده دو برابر شدن تردد ها است.
او طول این خیابان کامل را 700 متر عنوان کرد و یادآور شد: انتهای این خیابان کامل به میدان صدم نارمک به عنوان یک مرکز تفریحی و فضای سبز وسیع می رسد که خاصیت پاتوق محله ای نیز برای آن ایجاد شده و این مساله نیز می تواند بر جذابیت این خیابان کامل بیفزاید.
انارکی در پایان گفت: خیابان آیت همچنین دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و طبق طراحی انجام شده یکی از این خط ها را از هر طرف حذف می‌کنیم تا رفیوژ میانی خیابان نیز به عرض 10 متر ایجاد و تبدیل به پلازای شهری شود و در واقع این خیابان تبدیل به خیابانی انسان محور می‌شود که در کنار آن اولویت تردد در ابتدا با حمل و نقل عمومی و سپس خودروهای شخصی خواهد بود.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خیابان کامل خیابان آیت حمل و نقل منطقه 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب

سرگرد محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: طبق ابلاغیه پلیس راه فراجا، محور کندوان امروز از ساعت ۱۰ صبح از بالای طویر به سمت تهران و کرج مسدود می شود.

وی افزود: همچنین طبق این ابلاغیه مسیر برگشت و بالعکس به سمت شمال یکطرفه می شود.

طبق اعلام مرکز مدیریت راهداری مازندران، در حال حاضر در محور کندوان محدوده تونل البرز تا سیاه بیشه ترافیک سنگین و در مابقی مسیرها ترافیک به صورت عادی و روان جریان دارد.

کد خبر 6093557

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک