Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:58:00 GMT

قانون شکنان مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی می شوند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۶۷۲

قانون شکنان مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی می شوند

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان اظهار داشت: سرعت شیوع کرونا در استان همچنان افزایشی است ، حفظ سلامت مردم اولویت نخست مسوولان است و با سهل انگاران مقابله با کرونا که جان مردم را به خطر می اندازد به شدت برخورد می شود.

وی افزود: علاوه بر اهتمام کلیه دستگاه های نظارتی و تشدید محدودیت های کرونا، همکاری مردم می تواند در کاهش شیوع کرونا بسیار محسوس و تعیین کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بر لزوم همکاری مردم برای شکست کرونا و قطع زنجیره این ویروس تاکید کرد و گفت: شکست کرونا امکان پذیر است اما همه برای برون رفت از این بحران باید بصورت عملیاتی وارد عمل شویم.

بسطامی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی بانک های استان، یادآور ۸: کلیه بانک های استان موظف هستند پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بعنوان یک مکان تجمعی که احتمال چرخش کرونا بیش از سایر مکان ها است، رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: در قرارگاه و جلسه کمسیون هماهنگی بانک ها در بازدید های آتی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک نفر از طرف هر بانک بعنوان نماینده با بازرسان دوره ای همکاری کند.

بسطامی اضافه کرد: ایجاد فضا سازی، نصب هواکش و تهویه مطلوب در محیط بانک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بانک ها بعنوان یک الزام باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در حال حاضر مهم ترین اولویت ستاد استانی کرونا است، گفت: با وجود مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی ناچار هستیم در بحث تعطیلی گروه شغلی و رعایت پروتکل ها براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا عمل کنیم.

وی افزود: کلیه فرمانداران و بخشداران باید بصورت روزانه عملکرد خود را در خصوص ممانعت از برگزاری مراسمات به قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان ارائه دهند.

۲۸۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان های ایلام بستری هستند 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ۲۸۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ایلام بستری هستند که از این میزان ۸۳ نفر مربوط به امروز است.

جمیل صادقی فر با بیان اینکه میزان شیوع کرونا در کشور تابع رفتار مردم است،‌ افزود: هر قدر ما به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بی توجهی کنیم کرونا سرکش تر می‌ شود و تعداد افراد بیشتری را به کام مرگ می کشاند.

وی با ذکر این مطلب که یک صنف خاص و مشخص عامل اصلی افزایش شیوع کرونا در استان نیست، گفت: هر صنفی که مرکز تجمعی باشد و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بطور دقیق رعایت نکند، آن صنف بطور قطع می تواند عامل اصلی شیوع و افزایش ابتلا به کرونا باشد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: اگر چنانچه طی روزهای آینده مردم رعایت کنند شاهد کاهش شیوع کرونا خواهیم بود.

صادقی فر اضافه کرد: مشکل اصلی ایلام از حیث افزایش شیوع کرونا، حضور افراد مبتلا در اجتماعات است که این می تواند افزایش مبتلایان، بستری و فوت کرونا را در پی داشته است.

وی در ادامه از آغاز واکسیناسیون جمعیت عمومی استان خبر داد و گفت: طی هفته های آینده به جمعیت عمومی استان واکسن کرونا زده خواهد شد که در ابتدا اولویت با افراد آسیب پذیر و بالای ۸۰ سال است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان نیز گفت: مجموع میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۶۶ و میزان رعایت در پایانه های دورن شهری بعنوان یک مرکز تجمعی ۱۷ درصد است.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا استانداری ایلام ایلام قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها شیوع کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد