Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@08:39:45 GMT

اولین نشست برخط ارائه تجارب مدیران در سال 1400

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۸۳۴

اولین نشست برخط ارائه تجارب مدیران در سال 1400

خبرگزاری آریا- اولین نشست برخط ارائه تجارب مدیران در سال جاری با هدف انتقال دانش و تجربه به مدیران دستگاه‌های اجرایی شنبه چهارم اردیبهشت ماه 1400 در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش مدیریت دولتی،اولین نشست برخط ارائه تجارب مدیران در سال جاری با هدف انتقال دانش و تجربه به مدیران دستگاه‌های اجرایی و با حضور مهندس وجه الله خدمتگزار، استاندار پیشین خراسان جنوبی از ساعت 10 تا 12 روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه  1400 در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس وجه الله خدمتگزار با اشاره به توجه جدی به ثبت و ضبط تجارب مدیران و انتقال این تجارب به مدیران جوان گفت: «یکی از ارزنده‌ترین اقدامات اداری، انتقال تجارب مدیران به نسل جوان و پویای کشور می باشد. بنده بر این باورم که همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا همه مدیران که در سطوح مختلف مدیریتی هستند، تجارب مدیریتی خویش را منتقل نمایند.» وی در ادامه، مطالعه و آشنایی با تجارب مدیران پیشین را یکی از عوامل موفقیت مدیران جدید دانست و افزود: «به اعتقاد من، کسانی که خواهان پذیرش مسئولیت در نظام اداری کشور هستند بایستی با مطالعه و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها آن دستگاه و نیز آشنایی با تجارب مدیران پیشین، خود را برای پذیرش مسئولیت آماده سازند.»

استاندار پیشین خراسان جنوبی ضمن اشاره به جانشین پروری و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی بیان داشت: «جانشین پروری یکی از حلقه‌های مفقوده نظام اداری کشور است؛ لذا تا آنجا که اقتضا می‌کند مدیران می‌بایست از کارکنان و کارمندان آن مجموعه یا سازمان بهره بگیرند و بکوشند که فضای مناسب جهت توسعه و رشد برای کارمندان را در دولت‌های گوناگون فراهم نمایند. گرچه در این میانه، کارکنان و کارشناسان با نشان دادن توانمندی، تخصص، مهارت، صداقت و اخلاق می‌توانند بستر این کار را بیش از پیش هموار سازند. همه مدیران بدانند که معاون شما و برخی از کارشناسان شما می‌توانند جانشین موفقی برای شما باشند، به شرط آنکه فضای اعتماد و احترام را ایجاد کنیم و از آنها مسئولیت بخواهیم و در مسیر ارتقای آنان گام برداریم.»

مهندس خدمتگزار با اشاره به تجاربی از زمان تصدی در اداره کل ثبت احوال استان خراسان بزرگ گفت: «نخستین اقدام من، بازدید از تمامی ادارات مرتبط استانی بود. مدیر اگر برآورد دقیقی از امکانات سازمانی داشته باشد در تصمیم گیری و تصمیم سازی و ارائه خدمات به ارباب رجوع و همکاران خود موفق‌تر عمل خواهد کرد. به عنوان نمونه: کارمندانی که در دو سال پایانی خدمت بودند، مقام و رتبه بالاتری به آنان می‌دادم تا با پایه حقوق بیشتری بازنشسته شوند، با این حرکت، دو هدف داشتیم: یکی نشان دادن ارزش به مقام کار و همکار سازمانی و دیگر آنکه  همواره آنها را دعاگوی سازمان می‌کردیم.» مهندس خدمتگزار با تأکید بر مدیریت انسان پرور سخنان خود را ادامه داد و بیان داشت: «چه در زمان تصدی فرمانداری کرج و یا در معاونت سازمان بهزیستی کل کشور و حتی شهرداری و ... به طور کلی، هرجایی که مسئولیت می‌پذیرفتم، ارتباطی صمیمانه با مردم و ارباب رجوع داشتم و می‌کوشیدم صداقت، اعتماد و ارتقای سرمایه‌های انسانی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهم.»

استاندار پیشین خراسان جنوبی درباره سرمایه‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای این استان گفت که خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، با مردمانی بسیار خوب و همیشه در صحنه، حضور فعال و پررنگ آنان در انتخابات به طور متوسط 87 درصد مشارکت را دارند که گویای مشارکت و پشتیبانی از انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی و همچنین دلسوزی برای تعیین سرنوشت خود است. پشتیبانی و همراهی مردم با استاندار و برنامه های استانداری سبب می‌شد که مسئولیت بیشتر و سنگین تری را احساس کنم.

مهندس خدمتگزار با اشاره به کشاورزی و ظرفیت‌های استان افزود: «در استان خراسان جنوبی، رتبه اول تولید محصولات باغی زرشک و عناب و رتبه دوم تولید زعفران و پنبه را در سطح ایران دارا است. همچنین این استان، ششمین تولیدکننده انار در بین استان‌های ایران است و شهرستان فردوس پس از شهرستان‌های ساوه و نی‌ریز، سومین تولیدکننده انار در ایران است. پسته، بادام، سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو، خرما، توت، شاتوت، گردو، انجیر و سنجد از دیگر محصولات باغی این استان است. در بخش محصولات زراعی، این استان در تولید چغندرقند، رتبه هشتم کشور را داشته و همچنین گندم، جو، پنبه، حبوبات، محصولات جالیزی و گیاهان علوفه‌ای در این استان کشت می‌شوند.»

وی ادامه داد: «در بخش دامپروری، پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، گاو شیری و گوشتی، گوسفند، بز و شتر به صورت سنتی و صنعتی انجام می‌پذیرد. البته یکی از مشکلات جدی استان کمبود آب است. در زمان تصدی بنده در استانداری، 500 روستا با تانکر آبرسانی می‌شد که برای حل این مشکل با هماهنگی که با جناب آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عمل آمد، ایشان ضمن بازدید از این روستاها، 8 میلیارد تومان جهت حل مشکل آب این استان اختصاص دادند.»

استاندار پیشین خراسان جنوبی در بخشی دیگر از سخنانش به ظرفیت معادن استان اشاره کرد و گفت: «این استان بیشترین معادن را به خود اختصاص داده و به اصطلاح بهشت معادن ایران است؛ اما متأسفانه محصولات به صورت خام فروشی به بازار عرضه می شود. اگر از خام فروشی، دور شویم شاهد خلق ثروت و درآمدزایی چشمگیری خواهیم بود. به عبارت دیگر، توجه جدی به این بخش، فضای اشتغال برای جوانان استان را دگرگونه خواهد کرد. وجود 370 معدن و هزار و 700 میلیون تن ذخیره معدنی بر اساس مطالعات ژئوفیزیکی، نویدبخش ایجاد اشتغال و درآمدزایی مناسب در این استان خواهد بود؛ به شرط آنکه بتوان سرمایه‌گذار را جذب کرد و به سرمایه‌گذار اعتماد، احترام و پشتیبانی لازم را داشت و البته انتظار سود متعارف را باید برایش پیش بینی کرد.»

مهندس خدمتگزار راهکار برون رفت استان از برخی مشکلات را حمایت از بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دانست و بیان داشت: «برای این کار، سرمایه گذاری درست و حمایت از سرمایه گذار لازم است و سرمایه گذار نیازمند احترام، اعتماد و داشتن سود متعارف می‌باشد. بنابراین ما در دستگاه های اجرایی و در هر سازمانی می‌بایست حمایت و پشتیبانی جدی از سرمایه گذار را مدنظر داشته باشیم؛ گرچه وجود بروکراسی اداری و عدم آموزش کارشناسان در از بین بردن موانع جهت تولید و توسعۀ سرمایه گذاری سبب شده است که در استان خراسان جنوبی مشکل جذب سرمایه گذار را شاهد باشیم.»

خدمتگزار در بخش پایانی سخنانش ضمن اشاره به موانع تصمیم گیری استاندار گفت: «یکی از برجسته‌ترین مباحث در مدیریت منطقه‌ای، داشتن اختیار یا دادن اختیار کافی به استاندار می‌باشد که در مواقع بروز بحران و یا در تصمیم‌گیری‌های کلان و رفع موانع و پشتیبانی‌های لازم جهت تولید، استاندار باید اختیارات لازم را داشته باشد تا بتواند با صرف هزینه کمتر، مشکلات مردم را راحت‌تر و سریع‌تر حل و فصل نماید.»

وی همچنین برخی ویژگی‌های استاندار موفق را این گونه برشمرد: «یکی از بارزترین ویژگی‌های یک استاندار موفق، داشتن «سعه صدر» است که در کنار داشتن ارتباط نزدیک و پویا یا هماهنگی و همفکری با مسئولان و مدیران استانی و نیز همدلی و داشتن نگاهی دلسوزانه با مردم، می‌توان مشکلات هر استانی را مرتفع ساخت. در کل، می‌توان گفت که شایستگی های یک استاندار شامل توانمندی در کار اجرایی، وقت‌شناسی و وقت‌گذاری، صداقت، سلامت نفس و ارتباط گرم با مردم است.»

در فرجام این برنامه، استاندار پیشین خراسان جنوبی چند توصیه به مدیران جوان داشت: «اول. امروز از جوانانی که قبول مسئولیت می‌کنند باید قدردانی شود. دوم. مدیران جوان از تجارب مدیران قبلی خود بهره بگیرند و نقاط ضعف و قوت کار را جویا شوند. سوم. بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ماده قانون‌ها و تبصره‌هایی که در مکاتبات اداری به آنها اشاره می‌شود را به دقت بخوانید. چهارم. در نگارش و مکاتبات اداری به ویژه گزارش‌دهی دقت لازم و کافی را داشته باشید و حتماً مطالب را بازخوانی کنید. پنجم. همواره خودتان را به علم و تخصص لازم و مهارتهای موردنیاز تجهیز نمایید. ششم. سعی کنید شجاعت و جسارت را  تصمیم‌گیری‌ها داشته باشید و اگر خطایی از شما سر زد، بلافاصله به دنبال اصلاح و جبران آن باشید.»

گفتنی است این برنامه از طریق سامانه آموزش های الکترونیکی مرکز (http://tclms.smtc.ac.ir)، وبینار و اینستاگرام مرکز (lsmtc.ac.ir) همزمان به صورت زنده پخش شد که با استقبال و همراهی خوبی مواجه گردید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز آموزش مدیریت دولتی استاندار پیشین خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی تجارب مدیران سرمایه گذار تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی