Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بازرسی‌های صورت گرفته حدود ۸۱ درصد ادارات استان به مصوبه دورکاری عمل نمی‌کنند.

علی احمدی پنجم اردیبهشت‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در چند روز گذشته حدود ۲۰۰ بازرسی مشترک از دستگاه‌های اجرایی در استان به‌صورت مشترک به‌عمل آمد، اظهار کرد: طبق بازرسی‌های صورت گرفته حدود ۸۱ درصد ادارات استان به مصوبه دورکاری عمل نمی‌کنند و نزدیک به ۱۹ درصد تنها به این مصوبه عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس کل چهارمحال و بختیاری افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به مصوبات ستاد کرونا در ادارتی مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همیاری شهرداری‌ها، دیوان محاسبات، ورزش و جوانان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کیار مطلوب بود، همچنین در اداراتی مانند سازمان جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، امور عشایر و بانک صادرات میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین بود و مصوبه دورکاری عملا اجرایی نمی‌شد.

وی بیان کرد: از ۴۴ دستگاه اجرایی که مورد بازرسی قرار گرفتند حدود ۲۱ دستگاه اجرایی فاصله اجتماعی حدود چهار متری بین کارکنان را رعایت نمی‌کنند که یکی از علت‌های آن نیز کمبود فضا در ادارات بود.

احمدی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در جلسه قبلی ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید شد که مصوبه دورکاری شامل مدیران و معاونان شعب بانک‌ها نمی‌شود، اما طبق بازرسی‌ها مدیران و معاونان از مصوبه دورکاری استفاده می‌کنند و کارمندان در محل کار حضور دارند.

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کافی نیست

در ادامه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مطلوب نیست، اظهار کرد: باوجود تعطیلی بازار و فشار مضاعف بر کسبه در این اوضاع اقتصادی، شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان نیستیم، نظارت‌ها کافی نیست و باید تشدید شود.

وی  ادامه داد: با وجود اعمال محدودیت در جاده سلامت شهرکرد، اما هم‌چنان شاهد پیاده‌روی جمعیت زیادی از مردم در برخی از ساعات شبانه‌روز در این مسیر بدون رعایت پروتکل‌های اجتماعی و ماسک هستیم.

علیمحمدی با اشاره به اینکه کسبه فشار اقتصادی زیادی را در این شرایط تحمل می‌کنند، گفت: باید برای این قشر بخشودگی مالیاتی، بخشودگی عوارض شهرداری و تسهیلات در نظر گرفته شود، همچنین بانک‌ها در شرایط سعی کنند چک کسبه را برگشت نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد بیان کرد: تجمع در مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های نمونه‌گیری نگران‌کننده است، نظام پزشکی باید در این خصوص وارد عمل شود.

اعتراض کسبه به تعطیلی بازار

در پایان نجف کریمی رئیس اتاق اصناف شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: بازار از حدود سه هفته گذشته تعطیل شده است، این مسئله فشار زیادی به کسبه وارد کرده و اغلب کسبه نسبت به این مصوبه معترض هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت اجازه، اقساط تسهیلات، تسویه چک و ... از جمله مشکلات کسبه است، اگر چاره‌ای برای حل مشکلشان پیشنهاد نشود با مشکلات بسیار روبرو می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کروناویروس دورکاری رعایت پروتکل های بهداشتی چهارمحال و بختیاری مصوبه دورکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی

ایسنا/قم روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

علی روشن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی و حمل‌ونقل بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایمنی و حمل‌ونقل باید به این روز به‌عنوان یک رویداد نگاه کنیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، ادامه داد: هدف از ایجاد این رویداد جلب توجه همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی به حوزه حمل‌ونقل و لزوم رعایت قوانین و مقررات با هدف افزایش ایمنی و کاهش خطرات جانی و مالی برای شهروندان است.

روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش به عنوان راهکاری موثر در افزایش ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آموزش به دانش آموزان مدارس روستایی، موتور سواران، رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری، کادر اجرایی و فنی اداره راهداری، برگزاری حدود ۸ دروه آموزشی برای کارکنان دستگاه اجرایی، آموزش بین دستگاهی، تهیه پوستر، تهیه کیف، جامدادی، دفتر با موضوع ایمنی برای دانش‌آموزان از جمله اقدامات ما در راستای فرهنگ سازی و تشویق به قانون مداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم، ادامه داد: همکاری با پلیس راه برای کنترل نامحسوس جاده‌ای به ویژه در اعیاد و مناسبت‌های خاص، کنترل تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها و کامیون‌های عبوری از جمله عاج لاستیک، جعبه کمک‌های اولیه از اقدامات راهداری در حوزه کنترل و نظارت است.

روشن تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در محورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات وضعیت مطلوبی داریم؛ در حال توسعه نصب دوربین ثبت تخلفات هستیم و محورهای اندکی که فاقد دوربین هستند را پوشش خواهیم داد.

وی یادآور شد: تهیه تجهیزات ایمنی برای پلیس راه همچون چراغ پلیس مجازی، برگزاری کمیسیون ایمنی با حضور دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات ایمنی و ارائه راهکار از دیگر اقدامات اداره راهداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم با اشاره به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ایمنی، گفت: رعایت قوانین و مقررات در سطح جامعه باید پر رنگ شود،لذا همه شهروندان در برابر رعایت نکات ایمنی وظیفه‌مند هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟