Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:15:08 GMT

گوشت قرمز و مرغ فاقد مهر دامپزشکی را نخرید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۵۲۳۴

گوشت قرمز و مرغ فاقد مهر دامپزشکی را نخرید


مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک به همت گروه های بازرسی بهداشتی دامپزشکی به منظور نظارت بهینه بر مراکز تولید و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی تا ۲۳ اردیبهشت خبرداد.

او افزود: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان کلیه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، جگرکی، کبابی، رستوران ها، خودرو‌های ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاه دام، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی لبنیات، به همت ۲ گروه بازرسی بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر در سطح شهرستان نظارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی تصریح کرد: از جمله وظایف شبکه دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، حمل‌ونقل، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است که این امر به‌صورت مستمر و بر اساس شیوه‌نامه نظارتی در طی سال به نحو مناسب به منظور ارتقا سطح سلامت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود که نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های منتقله از غذا دارد.

او با اشاره بر شرایط اخیر و بروز موج چهارم بیماری COVID ۱۹ و ضمن تاکید بر نکات و الزامات بهداشتی به خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی فردی کارکنان مراکز عرضه گوشت سفید و قرمز برای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، لازم است شهروندان از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

مجید اسدی در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف غیربهداشتی مرتبط با دامپزشکی می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۴۱۱۲۰۳۴
تماس بگیرند تا برخورد قانونی و لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان فراورده های گوشتی فرآورده های خام دامی فرآورده ها بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام