Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ایرنا، «آستین اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان روز یکشنبه  در نشستی خبری در کابل گفت که  پایگاه های نظامیان آمریکایی به نیروهای ارتش افغانستان سپرده می شود.

وی  خطاب به طالبان گفت که افزایش خشونت‌ها پس از ماه می اشتباه است و آنها باید بدانند که توافق سیاسی تنها راه پایان جنگ افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در باره تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان گفت که برخی تجهیزات هستند که باید آنرا انتقال دهند و همچنین آنها می خواهد اطمینان پیدا کند که پایگاهای که در اختیار ارتش دولت  گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه رابطه طالبان با القاعده قطع نشده است افزود:آینده افغانستان پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی وابسته به اجماع سیاسی در داخل این کشور دارد.

میلر  با بیان اینکه آنها توان حمایت از نیروهای ارتش افغانستان را دارند خاطرنشان کرد حملات طالبان برای تسلط بر افغانستان از طریق جنگ اشتباه است.

رسانه های افغانستان امروز اعلام کردند که آمریکایی ها بزودی سه پایگاه بزرگ و یک فرودگاه را در اختیار نیروهای افغان قرار می دهند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، هفته گذشته، ائتلاف ناتو اعلام کرد که خروج منظم نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه می (۱۱ اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می‌شود.

خبر آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان در حالی منتشر شده است که پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود تا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه) تکمیل کند.

این در حالی است که «ذبیح‌الله مجاهد»  سخنگوی طالبان، هشدار داد که مطابق توافقنامه دوحه همه نیروهای خارجی باید افغانستان را ترک کنند و  اگر نیروهای خارجی نتوانند در تاریخ تعیین شده از کشور ما خارج شوند، مسلما مشکلات بیشتر خواهد شد و کسانی که نتوانسته اند توافق نامه را رعایت کنند مسئولیت آن را خواهند داشت.

براساس توافق‌نامه‌ی دوحه که سال ۱۳۹۸ میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) از افغانستان خارج می‌شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات به این نیروها را از سر خواهند گرفت.

برچسب‌ها جنگ افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ افغانستان طالبان جنگ افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور نظامیان آمریکایی آمریکایی و ناتو نظامیان آمریکا نیروهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است