Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:48:15 GMT

معرفی برگزیدگان بخش پویانمایی مسابقه کانون پرورش فکری

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۵۷۶۰

معرفی برگزیدگان بخش پویانمایی مسابقه کانون پرورش فکری

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از کانون، هیأت انتخاب بخش پویانمایی پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری متشکل از کریم سربخش، حمیدرضا حافظی و علی نوری‌اسکوئی پس از بازبینی ۱۹۴ فیلمنامه پویانمایی، ۱۹ اثر را به عنوان برگزیده مرحله اول این رویداد هنری معرفی کردند.

خرگوش و تمساح اثر عطیه آقاحسینی از شاهرود، جاذبه اثر افسانه پورفردی از اردبیل، نغمه‌های ساحل نقره‌ای اثر فریبرز آهنین از اصفهان، دال اثر روح‌الله سعادتمند از قم، سفر آبان» اثر نوید ایزدیار و نیلگون اثر پریسا الیاسی هر ۲ از کرج و تغییر اثر بهزاد ترابیان‌دهکردی از شهرکرد به عنوان برگزیده بخش پویانمایی پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان اعلام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نقل سیاه گالش اثر نیاز اسماعیل‌پور، خرچنگ و پری اثر رکسانه عبقری، قصه‌های شیشه‌ای اثر بهاره ماهوتی‌زرعی، یک جای دور اثر عباس قدیرمحسنی، زنبور عسل اثر فرنوش رضایی، دنیای من اثر علی نیک‌خصال، فرار بادبادک اثر الهه‌السادات شاه‌حسینی، جناب انتظام و عقربه ساعت شمار اثر نگار عباس‌پور، یادگاری اثر اکبر روح، کران اثر مونا عبداله‌شاهی و کلاغ و مترسک اثر آدریک آرزومانیان، شهر خط‌ها اثر علیرضا قالیجاری همه از تهران، دیگر برگزیدگان بخش پویانمایی به شمار می‌روند.

برگزیدگان بخش پویانمایی یک ماه فرصت دارند نسخه اصلی فیلمنامه پویانمایی خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ارسال کنند.

برچسب‌ها پویا نمایی سینمای ایران اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پویا نمایی سینمای ایران اکران فیلم پویا نمایی سینمای ایران اکران فیلم اخبار کنکور بخش پویانمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در سالن شهیدآوینی و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اعطای افتخار خادمی حرم حضرت امام رضا (ع) به استاد محقق از دیگر قسمت‌های جالب و ماندگار این برنامه بود.

شاعر برجسته کشوری در بخش معرفی کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" اثر مریم زرنشان نیز در این مراسم گفت: کتاب خانم زرنشان کتابی است سراسر تصاویر زیبا، چرا که بچه‌ها با نگاه خود به زیارت می‌روند و با گنبد و آیینه و گلدسته حرف می‌زنند و برایشان خاطره‌ای رقم می‌خورد.

غلامرضا بکتاش گفت: این کتاب حاوی ۹ شعر کودک و نوجوان است که موضوع و محوریت آن زیارت امام رضا (ع) است؛ در تمامی اشعار این کتاب می‌توان تصاویر زیبا و بدیعی از زیارت و حضور در حرم پیدا کرد.

بکتاش گفت: خانم زرنشان در کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" با زبانی روان و صمیمی سخن گفته‌اند و تصاویر و معانی اشعار این کتاب برای قشر کودک و نوجوان نه تنها قابل فهم بلکه دلچسب است.

مریم زرنشان نویسنده کتاب "من این لحظه‌ها را دوست دارم" نیز بیان کرد: در این کتاب ۱۰ شعر رضوی سروده شده که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

او گفت: امسال جشنواره را تولیدمحور با طرح هشت کتاب در نظر گرفتیم و همچنین مجموعه شعر‌های این جشنواره و اشعار برگزیده جشنواره ملی در هشت کتاب منتشر خواهد شد.

در ادامه مراسم با حضور مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمد میرزاده دبیر پانزدهین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، شاعران و نویسندگان این عرصه و علاقمندان به ادبیات آیینی برای نخستین بار از این کتاب رونمایی شد.
 
دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در جشنواره ملی شعر رضوی ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۲.۵ برابر سال گذشته بود و این اشعار توسط ۱۱۵ شاعر ارسال شده بود.

در پایان مراسم، آیین نکوداشت جواد محقق شاعر و ادیب و استاد ادبیات مطرح کشور و استان همدان برگزار شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها