Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:08:13 GMT

ریاض با توافق اقلیمی پاریس همراهی می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۵۹۲۶

ریاض با توافق اقلیمی پاریس همراهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، عربستان و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت و گاز جهان برای کمک به اجرای توافق تغییرات اقلیمی پاریس و حرکت در مسیر دستیابی به هدف حذف انتشار کربن همکاری‌های خود را آغاز کرده‌اند.

ایالات متحده آمریکا، کانادا، نروژ و قطر دیگر کشورهای عضو مجمع تولیدکنندگان هدف «به صفر رساندن مقدار انتشار کربن» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت انرژی عربستان با تأکید بر آثار جهانی تغییرات آب و هوایی، اعلام کرد که ریاض به اجرای کامل توافق پاریس پایبند است.

کشورهای عضو این مجمع در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کانادا، نروژ، قطر، عربستان و آمریکا که به‌طور مشترک حدود ۴۰ درصد نفت و گاز جهان را تولید می‌کنند با ایجاد این مجمع به‌منظور دستیابی به راهبردهایی برای حذف کامل انتشار کربن همکاری می‌کنند.

این راهبردها شامل کاهش انتشار متان، پیشبرد رویکرد اقتصاد دورانی کربن، توسعه و استقرار انرژی‌های پاک و فناوری‌های ذخیره و جذب کربن، همچنین تنوع‌بخشی به منابع انرژی و کاهش وابستگی به درآمد هیدروکربن‌هاست. این مجمع به کشورها کمک می‌کند تا درباره اهداف توافق تغیرات اقلیمی پاریس پاسخگو باشند.

کد خبر 5197591

منبع: مهر

کلیدواژه: توافق نامه پاریس سند مشارکت ملی توافقنامه پاریس عربستان سعودی تولید نفت ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم بازار سهام قیمت طلا بورس تهران بازار سرمایه نهاده های دامی گمرک ایران تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد