Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا در هند همچنان رکوردشکنی می‌کند و همپای انتشار تصاویر و اخبار از سرزمین «هفتاد و دو ملت» نگرانی‌ها در کشورهای اطراف و همجوار شدت می‌گیرد؛ امروز ۳۴۶ هزار و ۶۹۱ مبتلای جدید در هند شناسایی شد که تعداد کل مبتلایان را به حدود ۱۷ میلیون نفر از ابتدای شیوع کرونا رسانده است.

در حال حاضر بیمارستان‌ها در هند بیش از ظرفیت معمول خود بیمار پذیرش کرده‌اند و کمبود دستگاه‌های اکسیژن در تمامی مراکز درمانی وجود دارد، بسیاری از بیماران به علت نبود تخت در بیمارستان‌ها پذیرش نشده و بازگردانده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیمارستان‌ها در سراسر مناطق شمالی و غربی هند از جمله در دهلی پایتخت، اطلاعیه‌هایی مبنی بر کمبود اکسیژن صادر کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید ۱۹ در هند روز شنبه به ۲ هزار و ۷۶۷ نفر رسید که بالاترین رقم تا به امروز بوده است. کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش موسوم به E۴۸۴Q و L۴۵۲R است که این ویروس را عفونی‌تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی‌ها غلبه پیدا کند. افزایش اخیر موارد ابتلا به کروناویروس در هند ناشی از ویروس با جهش دوگانه است که نه تنها افراد آسیب‌پذیر بلکه از افراد جوا‌ن‌تر نیز قربانی می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت سویه‌های جدیدتر بیشتر سلامت افراد تهدید می‌کند و در مقایسه با گونه اصلی ویروس کشنده‌تر است. همچنین از آنجایی که کووید۱۹ بیماری عفونی است، جهش‌های مختلف آن موجب مسری‌تر شدن بیماری می‌شود. افزایش موارد جدید ابتلا و پیامدهای ناشی از این بیماری نشان می‌دهد سویه‌های جدید که عامل موج دوم کروناویروس در هند هستند از قابلیت گسترش سریع‌تر از فردی به فرد دیگر برخوردارند. مجموع این اخبار و اطلاعات سبب شد وزارت بهداشت کشورمان خواستار بسته شدن مرزهای کشور به روی هند و پاکستان شود تا جلوی شیوع ویروس جهش‌یافته هندی در کشور را به حداقل برساند. حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به این‌که با توجه به خطر ویروس، مقرر شده است  تا اطلاع ثانوی کلیه پروازهای هند و پاکستان لغو شود گفت: همچنین افرادی که از حدود یک ماه قبل در هند و پاکستان حضور داشتند و اتباع این دو کشور، ورودشان به کشور ممنوع است. وی در این خصوص افزود: این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار کردن این افراد به هواپیما جلوگیری به عمل آید. معاون وزیر کشور همچنین تصریح کرد: اتباع هندی و پاکستانی مسافر، امکان خروج از کشور را دارند. وی اضافه کرد: شهروندان کشورمان که هم اکنون در هند و پاکستان حضور دارند، برای بازگشت به ایران باید تست  دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد. رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسأله مهم کنترل مرزهای جنوب‌شرقی کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص مقرر شد که نیروهای مسلح کشور به‌صورت ویژه و ضربتی مرزهای جنوب‌ شرقی را تحت کنترل قرار دهند. وی تصریح کرد: بر همین اساس، ورود هرگونه مسافر از مبادی هند و پاکستان اعم از مجاز و غیرمجاز از طریق مرزهای آبی و خاکی به داخل کشور ممنوع است. ذوالفقاری با اشاره به امکان انتقال بیماری از طریق ملوانان خارجی به داخل کشور هم گفت: تصمیم بر این گرفته شد که ملوان‌هایی که با کشتی‌های باربری به بنادر کشور وارد می‌شوند، مأموران ایرانی جهت مقابله با کرونا هیچ‌گونه ارتباطی با آنها نداشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هند و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

وی در گفتگو با فارس افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900111

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن