Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:58:00 GMT

رزمندگان در جبهه‌های جنگ بدون آگاهی رأی نمی‌دادند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۶۱۶۵

رزمندگان در جبهه‌های جنگ بدون آگاهی رأی نمی‌دادند

پیراسته گفت: سعی می‌کردیم نظرات رزمندگان بومی و خانواده شهدا را در مورد کاندیداها جویا شویم و بعد افراد اصلح را انتخاب کنیم لذا ما در جبهه‌های جنگ نیز بدون آگاهی رأی نمی‌دادیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی پیراسته، راوی دفاع مقدس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: انسان از ابتدای تولد تا زمانی که به یک سن خاص می‌رسد دست‌خوش تصمیمات و انتخاب‌های فراوانی قرار می‌گیرد که این انتخاب‌ها زندگی انسان را رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات دو جنبه انسانی و اعتقادی دارد ازاین‌رو افرادی که به جنبه اعتقادی آن اهمیت نمی‌دهند حداقل باید جنبه انسانی و آزادگی آن را در نظر بگیرند و در انتخابات شرکت کنند زیرا انتخابات چیزی نیست جز انتخاب فرد اصلح برای ایجاد تغییر، حل مشکلات پیش روی و آزاد شدن بندهای ایجاد شده.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: انسان آزاده فردی است که زیر یوق استبداد نمی‌رود و در راه رسیدن به آزادی تمام پوچی‌ها را از بین می‌برد لذا مقدمه از میان بردن پوچی‌ها و پلیدی‌ها، انتخاب درست است و اگر قرار باشد باز هم مردم به دنبال افرادی بروند که با وعده‌های دست نایافتنی به دنبال کسب قدرت هستند، این انتخاب باعث نابودی و بدتر شدن وضعیت فعلی می‌شود و حتی انتخاب بد می‌تواند اوضاع را ازآنچه هست بدتر کند.

پیراسته ضمن اشاره به آیه از قرآن که می‌فرماید «خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملّتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند». گفت: انسان آزاده زیر سلطه هیچ‌کس نمی‌رود اما امروز شاهد آن هستیم که به دلیل یک سری انتخاب اشتباه، مردم ما به بندگی کشیده شده‌اند و متأسفانه مردم خودشان این منجلاب را ساخته‌اند و باید با انتخاب هوشمندانه از این منجلاب رهایی پیدا کنند.

وی بیان کرد: تفاوت معناداری در خصوص آزادی از نظر غربی‌ها و اسلام وجود دارد؛ از نظر غرب آزادی محدود به فساد می‌شود اما آزادی از نظر اسلام به معنای آزادگی و در بند افراد یا مادیات نبودن است ازاین‌رو به قول امام حسین(ع) اگر دین ندارید آزاده باشید.

این راوی دفاع مقدس ضمن تشبیه صف‌های انتخابات به صف‌های اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل گفت: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس راه راست و رستگاری را شناسایی و برای آن از جان خود مایه گذاشتند و امروز ما نیز باید راه راست و فرد اصلاح را شناسایی کنیم و فریب وعده‌های دروغین را نخوریم تا بتوانیم آینده‌ای بهتر را برای خود و کشورمان رقم بزنیم.

پیراسته گفت: هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بچه‌هایی که به‌عنوان هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات، مسئولیت برگزاری و حفاظت از صندوق‌های رأی را داشتند، سنشان به سن قانونی نرسیده بود که بتوانند خودشان در انتخابات رأی دهند، این تاریخ انقلاب اسلامی است که ما در ابتدای انقلاب اسلامی برای برگزاری انتخابات مشکلات فراوانی داشتیم اما به لطف خدا امروز از آن مشکلات خبری نیست و مردم به‌راحتی می‌توانند در آینده کشور خود سهیم باشند و در انتخابات شرکت کنند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس به دلیل آنکه رزمندگان هرچند وقت یک‌بار به جبهه‌های مختلف اعزام می‌شدند، در زمان انتخابات مجلس نمی‌توانستند به نماینده‌های شهر خود رأی دهند ازاین‌رو ما باید با وجود اینکه در حال جنگیدن در جبهه‌ها بودیم در مورد افراد کاندیدا در انتخابات نیز تحقیق کنیم ازاین‌رو سعی می‌کردیم نظرات رزمندگان بومی آن منطقه و خانواده شهدا را در مورد کاندیداها جویا شویم و بعد افراد اصلح را انتخاب کنیم لذا با این وجود ما در جبهه‌های جنگ نیز بدون آگاهی رأی نمی‌دادیم.

این راوی دفاع مقدس یادآور شد: یک خاطره جالب دیگر از زمان انتخابات در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس اگر بخواهم بگویم مربوط می‌شود به انتخابات مجلس در سال 67 که رادیو اعلام کرد 4 هزار رزمنده جبهه‌های حق علیه باطل در شهر فاو پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. دشمن از این اطلاعات استفاده کرد و با 10 هزار نفر به فاو حمله کرد زیرا با آماری که رادیو اعلام کرده بود مشخص شد حداکثر 6 هزار رزمنده در فاو حضور دارند و این شهر سقوط کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راوی دفاع مقدس جبهه ها ازاین رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ جانباز ۵۰ درصد و صبور هشت سال پایمردی و ایثار و آزاده سرافراز، شمس الله طرنی زاده امروز به دیار یار و وصال همرزمان شهیدش رسید.
این جانباز والامقام در میان حزن و اندوه مردم زادگاهش، ایوان تشییع و به خاک سپرده شد؛ اما یاد و خاطرات رشادت مردی هایش همچنان در دفتر خاطرات این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد