Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@00:16:23 GMT

پشت پرده توییت «سلام علی ابراهیم» چه بود؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۶۳۴۴

خرداد: همه چیز از یک توییت سه کلمه‌ای شروع شد؛ «سلام علی ابراهیم» ؛ توییتی که مزین به هشتگ انتخابات ۱۴۰۰ بود و هر مخاطب آشنا به سپهر سیاست ایران را به یک گزاره می‌رساند: «ابراهیم سید ابراهیم رئیس الساداتی» معروف به حجت الاسلام رئیسی، قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را دارد.
شخصیت و موقعیت نگارنده توییت مزبور نیز بر کاندیداتوری ابراهیم رئیسی صحه می‌گذاشت، چرا که این توییت توسط «حجت عبدالملکی» منتشر شد؛ فردی که علاوه بر عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و تصدی معاونت کمیته امداد امام خمینی(ره)، پای ثابت نشست‌های اقتصادی ابراهیم رئیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همین پنجشنبه هفته گذشته که ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا در جریان سلسله نشست‌های رفع موانع تولید، جلسه‌ای را با حضور مدیران و صاحبنظران بانکی برگزار کرد، کارشناس – مجری این نشست کسی جزء حجت عبدالملکی نبود؛ همین امر گواهی بر نزدیکی عبدالملکی به ابراهیم رئیسی است، به گونه‌ای که شاید بتوان او را در زمره حلقه نخست مشاوران رئیس عدلیه دانست. بنابراین وقتی او توییت می‌کند که «سلام علی ابراهیم» و هشتگ انتخابات ۱۴۰۰ را ذیل آن درج می‌کند، تحلیلگران و ناظران سپهر سیاسی ایران، بی‌برو و برگشت و به تعبیر علما «قدر متیقّن»، کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را استنباط می‌کنند.
اما دقایقی از توییت عبدالملکی نگذشته بود که «علی نادری» مسئول روابط عمومی قوه قضاییه در کامنتی زیر این توییت به عبدالملکی متذکر شد که آرزوهایش را به خبر تبدیل نکند؛ فحوای این توییت این بود که کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ صرفا آرزو و رویای عده ای از فعالان و کنشگران است.
نادری حدود دو هفته پیش نیز طی توییتی به خبر استعفای حجت الاسلام رئیسی از ریاست قوه قضاییه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده بود و با قاطعیت این خبر را تکذیب کرده بود.
اگر چه عبدالملکی نیز در ذیل کامنت نادری نوشت که این توییت «سلام علی ابراهیم» نه خبر بود و نه آرزو؛ بلکه یک دعوت از آیت الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و بدین ترتیب مجادله دوستانه دو فرد نزدیک به رئیس دستگاه قضا در باب کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری ایشان در انتخابات پیش‌رو فیصله یافت، اما این مجادله دوستانه را باید آغاز راه گمانه زنی ها و اخبار ضدونقیض درباره حضور یا عدم حضور آیت الله رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ دانست.
بدون تردید تا ۲۵ اردیبهشت که مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، اخبار ضد و نقیض زیادی درباره آمدن یا نیامدن حجت الاسلام رئیسی در رسانه‌ها منتشر خواهد شد؛ باید تا آن روز منتظر ماند و دید که آیا این قاضی القضات ۶۱ ساله که طی دو سال حضورش به عنوان ریاست قوه قضاییه تحولاتی را در این دستگاه ایجاد کرده و بر محبوبیت و وزانت پایگاه اجتماعی اش افزوده است همچون اردیبهشت ۹۶ به تنور پرحرارت انتخابات ریاست جمهوری پای می‌گذارد یا خیر؟
منبع: مدارا برچسب ها: انتخابات ۱۴۰۰

منبع: خرداد

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری سلام علی ابراهیم انتخابات ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی ابراهیم رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات

جبهه نجات ملی تونس از عدم شرکت این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جبهه نجات ملی تونس از پنج حزب مخالف نظام حاکم بر این کشور تشکیل شده‌ است که حزب اسلامگرای النهضه از برجسته ترین اعضای این جبهه به شمار می‌رود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری تونس در مهرماه امسال برگزار شود.

جبهه نجات ملی تونس اعلام کرد: به دلیل عدم وجود شرایط رقابت، در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت نخواهد کرد.

« احمد شابی» رئیس جبهه نجات ملی تونس با شرکت در یک نشست مطبوعاتی گفت: این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد معرفی نمی‌کند چراکه شرایط رقابت آزاد و شفاف وجود ندارد.

وی درباره احتمال مشارکت جبهه نجات ملی در انتخابات ریاست جمهوری تونس گفت: چنانچه شرایط تغییر کند تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، شابی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بسترهای لازم برای رقابت انتخاباتی وجود ندارد، اظهار داشت: جبهه نجات ملی می‌کوشد تا وضعیت را تغییر دهد و  اگر موفق نشد، این جبهه جزیی از تئاتر انتخاباتی نخواهد بود.

اعتصاب غذای «راشد الغنوشی» رهبر حزب النهضه تونس در زندان

وی با اشاره به مصادره مقر جبهه نجات ملی و عدم اجازه ورود به آن گفت: هنگامی که آزادی برگزاری نشست و سخن را نداریم از چه انتخاباتی حرف بزنیم؟ این در حالی است که رهبران سیاسی نه تنها در زندان هستند بلکه در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

رئیس جبهه نجات ملی تونس تصریح کرد: در چنین شرایطی انتخابات برگزار می‌شود و ما برای برگزاری یک انتخابات آزاد مبارزه می‌کنیم.

بر اساس قانون اساسی تونس، دوره ریاست جمهوری در این کشور 5 ساله است و « قیس سعید» در 13 اکتبر 2019 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و زمام امور تونس را بدست گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود در مناطق سیل زده (فیلم)
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران /پشت پرده مهمانی مجلل برای منتخبان مجلس دوازدهم / هزینه یک شب اقامت در گراند هتل چند؟