Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:49:59 GMT

۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مشهد کشف شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۶۶۳۲

۴۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مشهد کشف شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی مشهد گفت: ماموران کلانتری ۱۶ مشهد با اقدامات اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از نصب تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال و استفاده از برق سراسری در این رابطه دست یافتند.

او افزود: تیم دایره اطلاعات کلانتری ۱۶ مشهد پس از بررسی‌های اولیه با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شد و ساختمانی که در آن این اقدام می‌افتاد را بازرسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: تیم گشت کلانتری ۱۲ مشهد در یکی از خیابان‌های حوزه استحفاظی خود ۲ پسر نوجوان را در حال فرار مشاهده کرد که چند نفر از شهروندان در حال تعقیبشان بودند.

صارمی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۲ بلافاصله وارد عمل شده و این ۲ نوجوان ۱۶ ساله را دستگیر کردند و بررسی‌های اولیه نشان داد آن‌ها با ورود به یک فروشگاه حدود ۷۰۰ هزار تومان کالا را سرقت کرده و قصد فرار داشته اند که دستشان رو شده است.

او با ابراز تاسف از این که متهمان دارای سابقه سرقت بوده و یکی از آنان به مواد مخدر اعتیاد دارد، تصریح کرد: با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه، تحقیقات پلیسی در این باره ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: همچنین تیم‌های تجسس کلانتری ۲۴ میرزا کوچک خان مشهد در اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت ها، به سرنخ‌هایی از اموال سرقتی در زیر زمین یک خانه مسکونی رسیدند.

صارمی اظهار کرد: در این عملیات تعداد زیادی رینگ و لاستیک خودرو‌های سواری، ۲ عدد باطری و تعدادزیادی چراغ، ضبط و دستگاه پخش صوت و دیگر وسایل و قطعات خودرو کشف و یک مالخر نیز دستگیر شد.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استخراج ارز دیجیتال دستگیری متهمان سرقت اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

وزارت نیرو امسال برنامه نقره‌داغ کردن ماینرهای غیرمجاز را به طور جدی در دستور کار دارد، تا جایی که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قرار شده در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.

به‌گزارش ایسنا، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

درحال حاضر کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینرهای غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است و آنطور که رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر اعلام کرده براساس قوانین جدید ماینرهای کشف شده، امحا خواهد شد.

وی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوزهای لازم، گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

در این بین دولت مشوق‌هایی را برای رمزارزهای مجاز درنظر گرفته،  شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند. با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند و این مساله می‌تواند به سود رمزارزهای مجاز باشد. این در حالی است که استخراج رمزارز غیرمجاز با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع افت شاخص‌های کیفی برق و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر