Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه سابق عمان در بخشی از گفت‌وگوی خود با برنامه «لیل مسقط»(شب مسقط) که شامگاه پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه از تلویزیون رسمی عمان منتشر شد، تاکید کرد که در دوران انقلاب اسلامی در ایران، عمان هم از انقلاب اسلامی ایران و رهبر آن امام خمینی حمایت کرد.

یوسف بن علوی گفت: با وجود اینکه رابطه ما با شاه ایران رابطه‌ای قوی بود به حدی که همکاری نظامی و امنیتی با یکدیگر داشتیم؛ اما مرحوم سلطان قابوس تصمیم گرفت که از انقلاب اسلامی ایران حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در حمایت از امام خمینی موضع گرفتیم و سلطان قابوس تصمیم گرفت هیاتی را برای دیدار با رهبر ایران اعزام کند و  در سخت‌ترین زمان به عنوان نخستین هیات خارجی به دیدار  امام خمینی رفتم.

او درباره ملاقات با امام خمینی (ره) گفت : ما رفتیم و امام خمینی را دیدیم. حدود نیم میلیون طرفدار به اطراف خانه امام آمده بودند. امام خمینی شخصیتی متواضع داشت و در یک خانه ساده که شامل دو اتاق  بود زندگی می‌کرد، یک اتاق برای استراحت و یک اتاق برای استقبال از مردم بود.

بن علوی گفت: آن زمان ما با یمن جنوبی درگیر بودیم و من گفتم  فرصتی پیش آمده تا من در این خصوص سوالی را از امام خمینی می‌پرسم.

وی افزود: من اولین نفر از جهان عرب و همه دنیا بودم که با امام خمینی ملاقات داشتم. به او گفتم کشوری عربی وجود دارد که حاکمان آن به دین و اسلام اعتقادی ندارند و منتظر بودم که امام بگوید باید به جنگ با آنها رفت، اما امام پاسخ داد که آنها اسلام را نمی‌شناسد باید آنها را دوباره آموزش دهیم.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یوسف بن علوی وزیر خارجه سابق عمان امام خمینی انقلاب اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب