Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر آذری بازیگر و گوینده برنامه‌های رادیویی «جمعه ایرانی»، «صبح جمعه با شما» و «هفت کوچه» با اشاره به کمبود ابزارهای سرگرمی در سال‌های گذشته و به خصوص اوایل انقلاب تأکید کرد که رادیو در آن سال‌ها از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها بود.

منوچهر آذری گوینده رادیو و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: من 50 سال در رادیو فعالیت کردم و این رسانه را خانه خود می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طریق رادیو و صدا 50 سال با مردم در ارتباط بودم و در این سال‌ها با فراز و فرودهای این رسانه همراه بوده‌ام.

آذری خاطرنشان کرد: رادیو یک رسانه ارتباط جمعی است که از قدیم در ایران بوده و از روزهای ابتدایی ورودش به ایران با استقبال خوبی روبرو شد. در سال‌های ابتدایی اصلی‌ترین رسانه به حساب می‌آمد و به یاد دارم رادیوهایی نفتی مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و فرستنده رادیو هم در خیابان شریعتی حال حاضر بود که به آن مکان «بی‌سیم» می‌گفتند. گوینده‌های مختلف را به «بی‌سیم» می‌بردند و آنجا خواننده‌ها و گوینده‌ها برنامه اجرا می‌کردند. وضعیت 30 سال به این صورت بود.

او افزود: من از تلویزیون به رادیو رفتم و آن زمان برنامه «شبکه صفر» را با آقای حسن خیاط‌باشی داشتم که یک روز خیاط‌باشی به من گفت به ما یک برنامه دادند که ماهی یک هفته آنتن داریم. آنجا ما برنامه «دوخت و دوز» را تولید کردیم. پس از آن یک روز حمید قنبری من را در حین اجرا دید و از من دعوت کرد که به برنامه «صبح جمعه» بروم و با آن‌ها همکاری کنم. من مسیر بسیار پر پیچ و خمی را در رادیو طی کردم و خوشحالم که توانستم در این مدت با بزرگان این رسانه همکاری داشته باشم. 

این بازیگر خاطرنشان کرد: در سال‌های اوایل انقلاب ابزارهای سرگرمی به اندازه‌ای که امروز شاهدش هستیم زیاد نبود. آن زمان دو شبکه تلویزیونی بود و از آنجا که اکثر مردم تلویزیون نداشتند بیشتر رادیو گوش می‌دادند و میزان مخاطبان این رسانه بسیار زیاد بود و در واقع می‌توان آن را پرمخاطب‌ترین رسانه آن زمان دانست. سال‌ها با هنرمندان بسیاری همکاری کردم و بعد در یک سال به برنامه «صبح جمعه با شما» پیوستم که در آن‌جا به هنرمندان، گویندگان و دوبلورهای قدیمی همکاری داشتم. پس از آن سعید توکل «جمعه ایرانی» را راه انداخت و سال‌ها در این برنامه کار کردیم تا اینکه آقای سرافراز رئیس وقت صداوسیما این برنامه را تعطیل کرد.

آذری تصریح کرد: پس از تعطیلی برنامه «جمعه ایرانی» سعید توکل از رادیو کناره‌گیری کرد و من هم همین کار را کردم تا 10 ماه پیش که به من پیشنهاد شد در برنامه «هفت کوچه» حضور داشته باشم و با وجود دلخوری و قهری که داشتم پذیرفتم و در حال حاضر پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها با این برنامه در خدمت مردم هستم.

این بازیگر تصریح کرد: قهر من با رادیو به تعطیلی برنامه «جمعه ایرانی» برمی‌گردد. آن زمان ما یک گروه 60 نفره از قدیمی‌های رادیو بودیم که این برنامه پرمخاطب و پرطرفدار را روی آنتن می‌بردیم و ضبط این برنامه در ایوان شمس صورت می‌گرفت و مردم به صورت رایگان به سالن ایوان شمس می‌آمدند و ضبط برنامه را شاهد بودند. پس از تعطیلی برنامه آقای توکل ترجیح داد که دیگر با رادیو همکاری نکند و من هم چنین تصمیمی گرفتم اما پس از اینکه آقای توکل خوشبختانه به برنامه «پرنیان صدا» که برنامه خوبی بود به رادیو برگشت من هم تصمیم گرفتم دوباره به این رسانه برگردم.

آذری در پایان گفت: رادیو عشق و علاقه و زندگی من است و خوشحالم که توفیق خدمت داشتم و توانستم در این رسانه سالیان سال فعالیت کنم. به هیچ وجه در حضورم در این رسانه پشیمان نیستم و از اینکه سال‌ها در رادیو کار کردم خوشحالم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون رسانه ایران تلویزیون انقلاب شبکه تلویزیونی عشق و علاقه انقلاب بازیگر سینما و تلویزیون تلویزیون رسانه شبکه تلویزیونی رادیو منوچهر آذری جمعه ایرانی ترین رسانه آن زمان سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، کیومرث هاشمی در پیامی درگذشت استاد مسعود اسکویی گوینده‌ی صاحب‌نام رادیو را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انالله و انا‌الیه راجعون 

در نهایت تاسف و تاثر، صبح امروز گوینده پیشکسوت رادیو «استاد مسعود اسکوئی» دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
زنده‌نام استاد مسعود اسکویی با صدای خاص، شاخص و کم‌نظیرش راوی لحظات افتخارآفرین  ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران عزیز بود و همواره صدای نافذش در گوش مردم ورزشدوست، طنین‌انداز می‌شد.

صدای ماندگاری که یادآور روایت‌های مختلفی از ورزش ایران بود و همواره با صداقت، تخصص و انصاف سخن بر زبان می‌راند و نقش‌آفرینی مهمی در شور و نشاط اجتماعی داشت و با نقد و نظرهای کارشناسانه‌‌ی خود اثرات مهمی را در ورزش کشور برجای گذاشت.

بدون شک آنچه از مسعود اسکویی  به عنوان یک شخصیت برجسته‌ی رسانه‌ای در تاریخ ورزش ایران و رسانه‌ی ملی به یادگار ماند می‌تواند الگوی مناسب و قابل اعتنا برای جوانان علاقمند به این حرفه باشد.

بدین وسیله ضایعه فقدان اندوهبار گوینده‌ی توانا و فرهیخته‌ی رادیو را به خانواده‌ی محترمش، همکاران این مرحوم در رسانه‌های جمعی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خصوصاً اهالی رادیو ورزش تسلیت می‌گویم و برای آن عزیز غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.

 

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • خاموشی صدای ماندگار ورزش
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • اوایل انقلاب بسیاری از مشاغل مهم در اختیار معلمان بود
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است