Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: آنچه که حائز اهمیت بوده این است که پیش سیاست‌های برنامه هفتم بیان و اجرا خواهد شد که اگر ما نقش‌آفرین باشیم در ابلاغ سیاست‌های این برنامه تاثیر خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در سند آمایش از ۱۵۰ موضوع مطروحه ۸۰ مورد در سند ملی نام سیستان و بلوچستان قید شده که این‌ها با پیگیری‌ها و اقداماتی که با بدنه کارشناسی سازمان‌های تصمیم گیرنده محقق شده افزود: از اتفاقات خوب انجام برنامه هفتم توسعه این است که مهمترین مزیت استان در حوزه سواحل مکران و به طور کلی دریا محوری اصل مهم دیده شده که قطعاً اثرگذار خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان با ۵۰ درصد جمعیت جهان ارتباط دارد و از اینرو در برنامه هفتم توسعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد تصریح کرد: در کشور ۱۰ شهر سطح یک تعریف شده که زاهدان و چابهار جزو آن‌ها است که این مهم ظرفیت استان را نشان می‌دهد.

او  با اشاره به اینکه در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در سیستان و بلوچستان ظرفیتی وجود دارد که اگر در این حوزه به موقع اقدام شود بویژه در پروژه‌های سد کهیر و شهریکور حتما اثرگذار خواهد بود بیان کرد: یکی از آسیب‌های بزرگ استان در حوزه سدسازی عدم وجود شبکه است که باعث شده که بهره‌وری لازم را نداشته و اگر این بهره‌وری نباشد مردم به آن اعتماد نکرده و هر جا که مردم اعتماد ندارند مشارکت وجود نخواهد داشت که از این موضوع آسیب جدی خواهیم دید.

موهبتی خاطرنشان کرد: در سندهای موجود کشور بویژه اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز و سند برنامه پنج ساله اگر در ساختار پیش‌بینی‌شده وقت بگذارند حتما نقش‌آفرینی خوبی سیستان و بلوچستان خواهد داشت که لازمه آن برگزاری نشست‌های منظم و مسوول شدن یک فرد در هر دستگاه اجرایی است.

او  تاکید کرد:اگر امروز در سیستان و بلوچستان کاری انجام و اتفاقی رخ می‌دهد محصول کار همگان است و باید در نظر داشت که در پنج سال آینده سال‌های مهمی برای تغییرات جهان خواهد بود و استان در این زمینه می‌تواند نقش اساسی داشته باشد زیرا حقیقت و استعدادهای این استان این موضوع را طلب می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال اتفاقات جدیدی در حوزه برق خواهیم داشت و نگرانی در این حوزه وجود دارد به دلیل اینکه بخشی از برق کشور توسط آب تامین می‌شد و با وجود نبود بارندگی‌ها باید صرفه‌جویی در آب و برق به صورت جدی دنبال شود.

او اظهارداشت: ویروس جهش یافته هندی جهش ویژه‌ای داشته و با نمونه‌های قبلی متفاوت است و می‌تواند وارد کشور و همان بلایی که در جاهای دیگر ایجاد کرده در اینجا هم به وجود بیاورد به همین دلیل تاکید به رعایت پروتکل‌ها جدی است و همه باید بویژه در ادارات این موضوع را انجام دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان