Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:57:31 GMT

70 درصد خانه‌های روستایی ساوه مقام نیستند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۰۴۸

70 درصد خانه‌های روستایی ساوه مقام نیستند

محمدکاظم آب‌پیکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه بنیاد مسکن می تواند در زمینه اجرای طرح‌های انبوه سازی موفق عمل کند، کاهش تراکم واحدهای مسکونی و استفاده بهینه از زمین را از جمله ویژگی‌های طرح‌های انبوه‌سازی نام برد.

وی اظهارداشت: توسعه فعالیت‌های انبوه‌سازی در بخش مسکن همچنین به مقاوم سازی ساختمان‌ها کمک می‌کند و هم اکنون طرح انبوه سازی مسکن در شهرهای نوبران ـ غرق آباد ـ  روستای یاتان ـ روستای یولاق (در اراضی بنیاد مسکن) اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه گفت: این مهم در شهر نوبران برای  30 واحد با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، غرق آباد 104 واحد با 10 درصد، یاتان 70 واحد با 45 درصد و یولاق 48 واحد با 50 درصد در اراضی بنیاد مسکن این شهرستان اجرا شده است.
آب‌پیکر در خصوص طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال گذشته نیز افزود: در این راستا از 381 نفر معرفی شده به بانک 322 مورد منجر به انعقاد قرارداد شده و عملیات اجرایی شروع شده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی در خصوص شهرهای زیر 25 هزار نفر در قالب طرح سنددار کردن نیز خاطر نشان کرد: در اجرای طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی، سال گذشته 783 پرونده در این شهرستان تشکیل شد که از این تعداد 553 پرونده به اداره ثبت ارسال و 480 رای و 150 سند روستائی صادر شد.
وی، در خصوص عملکرد عمران روستایی بنیاد مسکن روستائی ساوه گفت:در سال 99، بهسازی معابر در 13 روستا انجام شد که محل اعتبار آن از محل تملک دارایی و داخلی بنیادمسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در قالب ( جدول زیرسازی و آسفالت و محوطه سازی) اجرا شد.
آب پیکر با اشاره به این که تنها 30 درصد خانه‌های روستائی این شهرستان به لحاظ سازه‌ای و مصالح بکار رفته مقاوم هستند، گفت: بیشتر خانه‌های روستائی این شهرستان به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز، غیرمقاوم هستند.
وی ادامه داد: اغلب این واحدهای مسکونی بصورت خشت و گلی است که از قدیم الایام احداث و تاکنون بازسازی نشده‌اند و بر همین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی خود را مبنی بر ارائه تسهیلات بهسازی بدون محدودیت سهمیه نسبت به هر روستا اعلام می‌دارد.
وی با اشاره به ضرورت نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستائی این شهرستان بیان کرد: این شهرستان روی گسل زلزله قرار دارد و بیشتر منازل روستایی آن نیز در زمره بافت فرسوده محسوب می‌شوند به همین دلیل بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی از امور ضروری است. 
 رئیس بنیاد مسکن ساوه خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دهیاران در روستاها شد و افزود: نسبت به اطلاع رسانی این مهم از سوی مسئولان روستائی و شهری برای استقبال بیشتر مردم مبنی بر احداث بنای مقاوم و عدم استفاده از بناهای فرسوده و تسهیلات ویژه نوسازی در روستاها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
آب پیکر گفت: توجه به احداث بنا نسبت به ساختمان‌های آسیب دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر، واگذاری زمین برای متقاضیان واجد الشرایط فاقد مسکن در روستا، مقاوم سازی مسکن روستاییان در قالب ارائه تسهیلات، بهسازی مسکن همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام، تلاش در حفظ هویت معماری بومی، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، صدور اسناد روستائی و شهرهای کمتر از  25 هزار نفر جمعیت در (نوبران، غرق آباد و آوه) ، بهسازی روستاها مانند زیر سازی آسفالت و... از اولویت‌های این بنیاد است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: منازل غيرمقاوم روستايي واحدهای مسکونی مقاوم سازی انبوه سازی بنیاد مسکن سازی مسکن آب پیکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا