Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته درحالی اعلام کرد که برخی استان‌ها هنوز در میانه پیک چهارم کرونا قرار دارند که جهش یکباره تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا اشاره به واقعیت روزهای آینده دارد، چون روز گذشته هر ۱۹ دقیقه یک فوتی ثبت شد. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، درحالی سعید نمکی روز گذشته اعلام کرد برخی استان‌ها هنوز در میانه راه پیک چهارم قرار دارند که انتشار آمار تعداد موارد فوتی روز گذشته واقعیت نگران کننده‌ای را مطرح کرد که احتمالا در روزهای آینده تجربه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی روز گذشته  در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در کاشان اطلاعاتی از شرایط کشور مطرح کرد که در بخشی از آن گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی تجربه فوت چهاررقمی در کشور را نداشتیم و اکنون سوار بر موج همه‌گیری شده‌ایم تا بدون دستپاچگی بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

این اظهار نظر وزیر بهداشت درست زمانی مطرح می‌شود که بررسی‌های میدانی و اطلاعات منتشر شده از مراکز درمانی در بسیاری از استان‌ها مثل استان مرکزی بیانگر آن است که دقیقاً هنگام این اظهارنظر وزیر بهداشت به عنوان مسئول مدیریت بحران کرونا درگیر کمبودهای قابل توجهی برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی شده‌اند و شاهد مثال آن هم جهش نزدیک به 80 نفری تعداد متوفیان ناشی از بیماری کرونا بوده است.

اغلب کارشناسان بهداشتی و برخی از روسای بیمارستان‌های پایلوت کرونا در شهرستان‌ها این جهش معنادار تعداد متوفیان را ناشی از حجم بالای مراجعه به مراکز درمانی و بستری تعداد بالایی از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه می‌دانند اتفاقی که می‌تواند در ارایه مناسب خدمات با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد اثرگذاری بالایی داشته و نتایجی از جمله افزایش تعداد موارد فوتی را به همراه داشته باشد.

در این زمینه البته تشکیل کمیته یا ستاد ترخیص بیماران در مراکز درمانی برای افزایش تعداد پذیرش در موج چهارم کرونا نیز می‌تواند خود یکی از نگرانی‌ها و عوامل افزایش تعداد موارد فوتی در روزهای آتی و البته ورود دلال‌ها و سودجویان به موضوع خدمات پزشکی باشد، چون با ترخیص بیمارانی که کمی شرایط بهتری دارند به نوعی نظام بهداشت و درمان دولتی آنها را به حال خود رها کرده تا در منزل دوران درمان را سپری کنند و بیماران به‌ناچار برای دریافت خدمات مجبور به استفاده از خدمات بخش خصوصی خواهند شد.

 بخشی که ظاهرا در کوران همه‌گیری زیاد هم زیر ذره‌بین نظارتی مسئولان فعالیت نمی‌کند و از اقتصاد کرونایی به نفع خود استفاده می‌کند و شاهد مثال آن هم اظهار نظر چندی پیش برخی مسئولان نسبت به واکسیناسیون خارج نوبت با پرداخت پول بیشتر به صورت خصوصی برای گروهی که پول دارند و نمی‌خواهند منتظر رسیدن نوبتشان در طرح ملی واکسیناسیون باشند؛ است.

پرستار خصوصی روزی 2 میلیون و نرس  3 میلیون!

به‌هرحال کمیته ترخیص کووید 19 در مراکز درمانی فعال شد و خوب یابعد آن گروه از بیماران که به تایید این کمیته شرایط مناسب‌تری داشتند روانه منزل شدند اما به شرط اینکه امکان تامین اکسیژن داشته و بتوانند نیازهای پزشکی را در منزل مهیا کنند. شرطی در شرایط فعلی اقتصاد از عهده بسیاری از خانواده‌ها خارج است و بدون تردید بخش عمده‌ای از ترخیص‌شده‌ها امکان دریافت خدمات مورد نیاز و مناسب حالشان را نداشتند که این خود می‌تواند به بحران در آینده تبدیل شود.

با اجرای این سیاست که تقریباً از هفته چهارم فروردین ماه اجرایی شده موج تازه‌ای از تقاضا برای دریافت خدمات پزشکی خصوصی و البته در منزل در بازار ایجاد شد که نتیجه آن ورود سودجویان و واسطه‌ها در بخش بهداشت و درمان خصوصی شد، رویدادی که لازم است مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت نسبت به آن پاسخگو بوده و با افزایش میزان نظارت‌ها مانع از سودجویی بشوند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد اگرچه به گفته مسئولان بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان بیماران کرونایی برای افرادی که به نوعی تحت پوشش بیمه هستند پرداخت می‌شود ولی با یک حساب و کتاب سرانگشتی بیماری که مبتلا به این ویروس شده و در مراکز درمانی دولتی بستری می‌شود در خوشبینانه‌ترین حالت هزینه‌ای معادل 5 تا 6 میلیون تومان متحمل خواهد شد. این درحالی است که اگر این بیمار با توجه به تایید کمیته ترخیص روانه منزل بشود برای ادامه فرآیند درمانی ارقامی بالاتر از این موارد را می‌پردازد.

ماجرا اینجاست که فرض کنیم بیمار ترخیص شده در هفته دوم بیماری قرار دارد و لازم است حداقل یک هفته دیگر از دوران نقاهت خود را در منزل سپری کند که برای انجام این کار نیازمند دریافت خدمات درمانی مثل تزریق‌های احتمالی، ثبت اطلاعات بالینی، تعویض کپسول اکسیژن یا مواردی از این دست می‌شود البته اگر فرض کنیم بیمار در شرایط مناسب و به قول خودمان سرپاست.

در غیر این صورت بدون تردید نوبت به دریافت خدمات شبانه روزی درمانی با استفاده از شرکت‌های ارایه دهنده خدمات خواهد شد که فقط کافی است در اینترنت جست‌وجویی ابتدایی داشته باشیم تا با انبوهی از این شرکت‌ها روبرو شویم و نرخ اعلامی آنها می‌تواند همه را شوکه کند، چون این شرکت‌ها برای یک نفر پرسنل تمام وقت پرستار روزانه رقمی بین یک میلیون و 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان طلب می‌کنند و برای اعزام نرس 24 ساعته این رقم تا 3 میلیون 500 هزار تومان هم می‌رسد.

به این ترتیب بدون درنظر گرفتن هزینه تامین اکسیژن، دارو و مواردی از این دست فقط و فقط بیماری که به منزل فرستاده شده برای یک هفته ادامه دوران نقاهت در خوشبینانه‌ترین حالت نزدیک به 14 میلیون صورتحساب دریافت می‌کند که در شرایط فعلی اقتصاد تقریبا از عهده بسیاری از افراد خارج است.

افزایش 3 برابری بیماران کرونا در استان کرمان

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهارداشت:  تعداد بستری‌های کرونایی در کرمان 3 برابر و تعداد موارد سرپایی نیز طی هفته‌های گذشته نیز چندین برابر شده است.

حسین صافی‌زاده  با بیان اینکه نوع ویروسی که در حال حاضر در کشور و استان کرمان در حال گردش است، غالباً از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است گفت: علائم بیماری همان علائم قبلی است با این تفاوت که قدرت سرایت آن حدود 70 برابر بیشتر است.

صافی‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونای هندی در استان کرمان مشاهده نشده افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان‌های شرقی و نزدیکی هند به این مناطق، باید کنترل لازم در ورودی کشور از سمت شرق افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان افزود: تمام رفت و آمد‌ها با نظارت شدید در حال کنترل است و با توجه به مجاورت استان کرمان به کشور پاکستان و افغانستان، احتمال ورود این ویروس به استان کرمان زیاد‌ است.

بنا به اعلام ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، تعداد موارد بستری قطعی کرونا در استان کرمان 506 مورد است که از این تعداد در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان 276 نفر، رفسنجان 42 نفر، جیرفت 56 نفر، بم 6 نفر و سیرجان 126 نفر بستری هستند.

 

 

خبر درحال تکمیل است... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعداد موارد فوتی استان کرمان مراکز درمانی دریافت خدمات روز گذشته استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی‌نژاد، صبح شنبه به خبرنگاران گفت: برای برگزاری شایسته آزمون‌ها، همه امکانات و تجهیزات لازم به کار گرفته شد و با ارائه خدمات نوین و بهره‌مندی از نیروهای مجرب، بر کیفیت برگزاری آزمون‌ها افزوده شد.

وی، افزود: در استان کرمان، بیش از ۴۵ هزار داوطلب روز جمعه هفتم اردیبهشت در نوبت اول آزمون سراسری به رقابت پرداختند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۱۰ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۸ هزار و ۶۱۲ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم‌تجربی، تعداد ۱۵ هزار و ۵۲۱ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، تعداد ۲ هزار و ۳۴۴ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۲ هزار و ۸۴۳ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بودند.

وی افزود: تعداد کل داوطلبان شرکت‌کننده در گروه‌های آزمایشی پنج گانه در استان کرمان، ۴۵ هزار و ۳۰ داوطلب بوده است.

کد خبر 6089596

دیگر خبرها

  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت