Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) روستای قلعه خان مانه و سملقان از کانون های شایسته تقدیر طرح ملی ایران قوی در رواق ترنج از فعالیت کتابخانه تخصصی کودک در این کانون خبر داد.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ «مریم رجبی» مدیرکانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) مسجد روستای قلعه خان از توابع شهرستان  مانه و سملقان، یکی از کانون های فعال خراسان شمالی است که در سال 99 از سوی برگزار کنندگان طرح ملی ایران قوی که در قالب سه شبستان با 12 رواق و 48 برنامه زیر مجوعه و در فضایی رقابتی به صورت مجازی در سایت بچه های مسجد طراحی و اجرا شده بود، 12 هزار و 502 امتیاز دریافت کرد و شایسته تقدیر شناخته شد و در میان برگزیدگان رواق ترنج قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تربیت هنرمندان شاخص را مورد توجه قرار داد و گفت: برای نخستین بار در کشور، هنرمند مسجدی و از اعضای کانون با ضایعات شیشه و به واسطه علاقه و پشتکار شخصی، ماکت های شیشه ای از اماکن و ابنیه ها و مساجد ساخت.

 

رجبی افزود: «محمد کاظم زاهدی»، هنرمند فعال مسجدی هم اکنون در کارگاه شیشه بری مشغول به فعالیت است  که نیاز به حمایت مسئولان برای تهیه ابزار و تجهیزات و ارائه آثار شکیل و ارزشمند تر دارد.

 

وی همچنین به ساخت دو مستند سلام بر حسین (علیه السلام)  و سلام بر اسلام توسط فعالان این کانون  اشاره کرد و گفت: ابتدا مستند سلام بر اسلام ساخته شده که در این مستند نحوه گرایش یک زوج جوان چینیِ میهمان اهالی روستا  به اسلام در قاب تصویر نشسته  که با چاشنی مراسم عروسی سنتی این دو زوج در کنار مردم قلعه خان  پایان می یابد.

 

رجبی، مستند سلام بر حسین (علیه السلام) را  نیز روایت آیین های تعزیه و عزاداری ایام محرم با نقش آفرینی جوانان روستا در کنار پیشکسوتان آن معرفی کرد و گفت: این مستند از شبکه های مختلف صدا و سیما نیز پخش شده است.

 

وی که پیش از این مسئولیت کتابخانه این کانون را نیز بر عهده داشت، توسعه فعالیت های کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه را از اولویت های فعالیت های مسجدی در این روستا برشمرد و گفت: با تلاش های رابطین و فعالان دلسوز مسجدی، این روستا توانست به عنوان روستای دوستدار کتاب در دومین دوره برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران معرفی و مورد تقدیر قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته  کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کانون  راه اندازی شد که هم اکنون با وجود محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا  با تدابیر ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی کتابخانه مورد  استقبال است.

 

رجبی همچنین مژده ساخت و بهره برداری از کتابخانه عمومی روستا را هم داد و اعلام کرد: عملیات احداث این کتابخانه با تلاش اهالی مسجد و فعالان کانون و نیز با مشارکت بنیاد علوی همزمان با ایام دهه کرامت آغاز و با حضور مسئولان کلنگ زنی شد و هم اکنون نیز آماده بهره برداری است.

 

برگزاری دورهمی های دخترانه با چاشنی کتاب به صورت فصلی، برگزاری مراسم و بزرگداشت های ملی و مذهبی در مسجد، حضور فعال در طرح ملی ایران قوی و جشنواره مختلف فرهنگی و قرآنی اعم از جشنواره قرآنی مدهامتان و نیز توزیع بسته های معیشتی بین  خانواده های آُسیب دیده از کرونا را می توان به عنوان دیگر فعالیت های این کانون  نام برد. 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه کودک مریم رجبی کانون مسجد قلعه خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است