Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:11:09 GMT

پایش سلامت بیش از ۲۰۸ هزار مسافر در مرزهای کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۴۹۴

پایش سلامت بیش از ۲۰۸ هزار مسافر در مرزهای کشور

مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا روز ششم اردیبهشت ماه امسال، افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و ۴۳۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در مدت یادشده ۱۰ هزار و ۳۳۵ نفر تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۵ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۳۲ هزار و ۷۱۴ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۲۸ مرز رسمی کشور (۱۶ مرز زمینی، ۱۰ مرز هوایی و دو مرز دریایی) خبر داد و گفت: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

ولی پور ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا غربالگری سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا غربالگری سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا غربالگری سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد