Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:23:57 GMT

محصولی برای از بین بردن سموم بدن دام تولید شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۴۹۸

محصولی برای از بین بردن سموم بدن دام تولید شد

مریم تاج آبادی ابراهیمی مدیر عامل یک شتابدهنده تخصصی در حوزه زیست فناوری در خصوص تولید «توکسین بایندر؛ محصول از بین برنده سموم بدن دام» به خبرنگار مهر گفت: ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و پرورش دهندگان دام در منطقه و دنیا است و خوراک دام به واسطه روش تولید و مصرف می‌تواند حاوی مقادیری بالایی از سموم و توکسین‌های مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین سمومی که در جیره غذایی دام وجود دارد «آلفا توکسین» است، بیان کرد: آلفا توکسین‌ها ممکن است باعث کاهش تولید شیر، تخم مرغ، گوشت و… و سمی شدن آنها در دام، سرکوب سیستم ایمنی بدن دام، سرطان زایی و جهش‌های ژنتیکی شوند.

وی تاکید کرد: آلفا توکسین‌ها می‌توانند در شیر، گوشت یا تخم مرغ نیز موجود باشند که از خوراک های آلوده حیوانات به این فراورده ها منتقل می‌شوند و این آلودگی را مجدداً به شیر، گوشت و… وارد می‌کند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات علمی، ثابت شده است که آلفا توکسین B۱ در بروز سرطان کبد، سقط جنین و… در انسان نقش دارد که این می‌تواند از چرخه دام وارد بدن انسان شود از این رو پیشگیری از ورود این سم در بدن انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاج آبادی ابراهیمی عنوان کرد: روش‌های مختلفی برای جذب و خنثی سازی آلفا توکسین‌ها در خوراک حیوانات ارائه شده است که بهترین و مؤثر ترین آنها استفاده از توکسین بایندرها در خوراک دام و طیور است که در همین راستا توانستیم با تکیه بر دانش متخصصان این شرکت دانش بنیان محصول «توکسین بایندر» ۴ جزئی بر پایه باکتری‌های اسید لاکتیک را ثبت پتنت کنیم.

وی تاکید کرد: توکسین بایندر این شرکت نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی که نهایتاً دو جزئی بوده و با استفاده از یک ماده معدنی تولید شده اند.

مدیر عامل شرکت گفت: همچنین استفاده از دیواره مخمر به جای ماده معدنی و استفاده باکتری اسید لاکتیک از دیگر مزیت‌های این محصول ایرانی است که علاوه بر جذب آلفا توکسین باعث تقویت سیستم گوارش دام نیز می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت تولید این شرکت دانش بنیان در تولید توکسین بایندر ها گفت: این شرکت توانایی تولید بیش از ۱۷ هزار تن توکسین بایندر در سال را دارد که این حجم موجب جلوگیری از خروج سالیانه بیش از ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود.

کد خبر 5193742 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان دام و طیور حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو ایرانسل شرکت دانش بنیان زیست فناوری هوش مصنوعی واکسن کرونا شبکه ملی اطلاعات امنیت سایبری رایانه گوگل انگلیس توکسین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند

محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات، به‌ویژه شهر دوبی است.»

«در ایران روزانه حدود هزار و ۲۰۰تن بستنی مصرف می‌شود که از این میزان حدود هزار تن از سوی شرکت‌های صنعتی و ۲۰۰تن هم از سوی کارگاه‌ها و بستنی‌سازی‌های سنتی تولید می‌شود.» اینها را محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران در مورد آمار تولید و صادرات بستنی در کشور می‌گوید. اما مهم‌تر از بستنی‌هایی که مصرف داخلی دارند، لژیونر‌ها و صادراتی‌ها هستند؛ بستنی‌هایی که با برند ایرانی شهرت جهانی کسب کرده و دل مشتری‌ها را به‌دست آورده‌اند.

شکری در مورد صادرات بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند؛ صادراتی که رکورد ۴۰۰تن بستنی در روز را به دست‌آورده است؛ بستنی‌هایی که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات به‌ویژه شهر دوبی می‌رسند. علاوه بر حوزه خلیج‌فارس، بستنی‌های ایرانی به کشور‌های آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و حتی کشور‌های آفریقایی مانند لیبی هم صادر می‌شود و صادرکنندگان نیم‌نگاهی هم به بازار چین دارند.»

مردم جهان بستنی ایرانی را با چه طعم‌هایی دوست دارند؟

شکری با بیان اینکه صادرات بستنی ایرانی به کشور‌های دیگر با توجه به فرهنگ و ذائقه هر کشوری و با بسته‌بندی‌های مختص هر منطقه انجام می‌شود، می‌گوید: «چینی‌ها مزه‌های ایرانی مانند رز، گلاب و زعفران را خیلی دوست دارند و کشور‌های همسایه شمال ایران طعم زردآلو را می‌پسندند.»

این فعال صنعت تولید و تجارت بستنی با بیان اینکه بستنی ایران حتی به آمریکا و کانادا هم صادرات می‌شود، می‌گوید: «هرچند صادرات ما به این کشور‌ها محدود به ایرانیان ساکن در آنجا می‌شود، اما در شهر‌هایی مانند تورنتو عرضه بستنی ایرانی به جز فروشگاه‌های ایرانی به فروشگاه‌های غیرایرانی هم رسیده، ضمن اینکه به‌دنبال توسعه صادرات بستنی به آمریکا هم هستیم.»

بستنی زعفرانی ابتکار ایرانی

بستنی از فرنگ به ایران رسید. ناصرالدین‌شاه قاجار در سفر به فرانسه بعد از خوردن بستنی میوه‌ای فرانسوی، عاشق این دسر جذاب شد و به خدم‌وحشم خود دستور داد طرز تهیه آن را از فرانسوی‌ها بگیرند و به ایران بیاورند و اینگونه شد که پای بستنی به ایران باز شد. نخستین کسی که در تهران بستنی درست کرد «ممد ریش» نامی بود که با چرخ دوره‌گردی‌اش روانه کوچه و بازار می‌شد و بستنی می‌فروخت. پس از او، اکبر مشتی (مشدی) به بستنی رنگ و بوی ایرانی داد و بستنی زعفرانی تولید کرد. طعم این بستنی آنقدر خاص و خوب بود که خیلی زود در میان ایرانیان و جهانیان محبوب شد. اواخر دهه۴۰ شمسی، دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد ایران شدند و بستنی در طعم‌ها و برند‌های مختلف عرضه شد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲