Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید اعتمادی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: نخستین جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها با مشارکت و همکاری دستگاه های فرهنگی به میزبانی استان سمنان برگزار می شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها با اشاره به اینکه این جشنواره ملی در رشته های هنری پوستر، کاریکاتور، فیلم کوتاه شامل مستند، داستانی، انیمیشن کوتاه، موشن گرافیک و موشن کمیک، نمایش کوتاه ، پادکست در بخش اصلی برگزار می‌شود افزود: بخش فرهنگی این جشنواره ملی نیز به کتاب صوتی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگی، هنری را مقابله فرهنگی و هنری با فرقه‌های ضاله و عرفان های کاذب بیان و اضافه کرد: محورهای این جشنواره شامل فرقه ها، فرقه ضاله بهائیت، مسیحیت صهیونیستی، عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور، انجمن حجتیه، تصوف و جریان های انحرافی فرق متصوفه است.

اعتمادی با بیان اینکه هجوم فرهنگ بیگانه به فرهنگ ایرانی اسلامی در سالیان اخیر شدت بیشتری گرفت افزود: اخلال در روند توسعه و نشر و گسترش آموزه های اسلام ناب یکی از سیاست‌های دشمنان از طریق میدان دادن به فرق ضاله و عرفان‌های کاذب است.

وی، از فضای مجازی به عنوان یکی از پایگاه‌های فعالیت فرق ضاله و عرفان‌های کاذب نام برد و گفت: با توجه به استفاده گسترده دشمن از فضای مجازی برای ایجاد سستی در اعتقادات جوانان، اکنون باید از این فضا برای پاسخ‌دهی به شبهات ایجاد شده و نشر و گسترش آموزه های اسلام ناب بهره بگیریم.

وی به بیانیه گام دوم و نامه‌های رهبری معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: همه این موارد نیز با هدف روشنگری و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) از سوی رهبری انقلاب صورت گرفته است.

دبیر جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها در سمنان، تلاش برای نشر ارزش‌های اسلامی و شکل‌گیری تمدن اسلامی را مقدمه‌ای بر ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) دانست و افزود: همه در پاسداری از ارزش‌های اسلام ناب و مقابله با مکاتب انحرافی و فرقه های ضاله وظیفه جدی داریم.

دبیر نخستین جشنواره ملی رنگها و نیرنگ ها ادامه داد: اطلاعات کامل در خصوص این جشنواره و نحوه ارسال آثار در نشانی اینترنتی  www.neyranghafestival.ir  آمده است و آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره، پایان خرداد ۱۴۰۰ است.

اعتمادی با بیان اینکه جوائز ارزنده ای برای آثار برتر این جشنواره پیش بینی شده است گفت: این جوائز از ۳۰ تا ۷۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که متناسب به رشته های مختلف به برگزیدگان تعلق می گیرد.

نخستین جشنواره ملی رنگها و نیرنگ ها با همکاری حوزه هنری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره کل ورزش و جوانان استان، تشکل مردم نهاد نگاه، مدیریت حوزه علمیه برادران استان و شهرداری سمنان برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها سمنان عرفان حوزه هنری مناسک دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان عرفان حوزه هنری سمنان عرفان حوزه هنری مناسک دینی اخبار کنکور نخستین جشنواره ملی رنگ جشنواره ملی رنگ ها عرفان های کاذب نیرنگ ها اسلام ناب فرقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد

هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» با عنوان طنز پهلو به یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در حال برگزاری است.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو با اعلام این خبر که سال گذشته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۶۲ اثر بود، گفت: امسال تعداد آثار ارسالی ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش داستان کوتاه طنز، کارتون و کاریکاتور، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای و نثر طنز بود. در بین استان‌ها تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت و استان گیلان در رتبه ششم قرار دارد. در بین رسانه‌های رسمی ۱۲۱ رسانه شرکت کردند، که به ترتیب روزنامه ایران، روزنامه اقتصاد آینده، روزنامه شهرآرا، روزنامه وطن امروز، روزنامه ندای هرمزگان، سالنامه صد و نه دی بیشترین آثار را ارسال کردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه از بین رسانه‌های رسمی (رسانه‌های ثبت شده) ۴۴۸ اثر و از بین رسانه‌های شخصی ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، آموزش طنز به لیست کارگاه‌های آموزشی به رسانه‌ها اضافه شد. 

طنز اخم‌های جامعه را باز می‌کند

در ادامه پیام ویدئویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد و اسماعیلی صابری فومنی را یک فردِ رسانه‌ای مولف دانست. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه برای گوشزد کردن مشکلات جامعه است. «خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز است». طنز می‌خواهد با نشان دادن لبخند آسیبی را نشان دهد. طنز در عین تذکر به آسیب‌ها، اخم‌های جامعه را باز می‌کند. 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم صابری فومنی یک روزنامه‌نگار و فردِ رسانه‌ای مولف بود. فرق فرد مولف با غیر مولف در این است که فرد مولف فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود آغاز می‌کند. کیومرث صابری فومنی با ایمان و با رعایت مرز‌های اخلاقی طنز را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کرد. به یاد دارم در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر کجا می‌رفتیم، صحبت از طنز‌های گل آقا بود. طنز را می‌توان به قبل و بعد از فعالیت کیومرث صابری فومنی تقسیم کرد. 

از وضعیت طنزنویسی راضی نیستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد که هنوز طنز در کشور تقویت نشده و به جایگاهی که صابری فومنی آن را رساند، فاصله دارد. هنوز از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت رسانه‌ای و تبلیغات راضی نیستم و طنزنویسی صرفاً به برگزاری جشنواره محدود نشود.

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد