Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@09:40:52 GMT

۵۱ هزار بیمار کرونایی از قرنطینه خارج شدند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۶۳۹

۵۱ هزار بیمار کرونایی از قرنطینه خارج شدند

معاون‌ کل وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که ۴۰ درصد مردم پروتکل ها را رعایت نمی کنند، گفت: متاسفانه ۵۱ هزار نفر از افراد کرونا مثبت، بی توجه به این موضوع کیلومترها از منزل خود دور شدند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما، با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: سطح مطلوب ما از میزان رعایت پروتکل‌ها، ۹۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ ۵۱ هزار بیمار کرونایی امروز قرنطینه را شکستند!

وی با اظهار تأسف از اینکه در بدنه میانی اجرایی تا رده‌های پایینی نظارت‌های میدانی کافی نمی‌شود که بخشی از آن مربوط به آماده نبودن زیرساخت‌های کشور است، مترو را از مهم‌ترین مکان‌های شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: در خلوت ترین روزها حدود ۲۰۰ هزار مسافر با مترو جابه جا می‌شوند که در روزهای قرمز کرونایی این رقم به حدود ۷۰۰ هزار مسافر نیز می‌رسد.

حریرچی با انتقاد از رفتار برخی شهروندان در نقض قرنطینه، اظهار داشت: متأسفانه ۵۱ هزار نفر از افراد کرونا مثبت، بی توجه به این موضوع کیلومترها از شهر خود دور شدند و در فروردین ۱۴۰۰ نیز ۲۱ درصد افراد این تخلف را انجام دادند. بنابراین، اگر فرد ناقل را شناسایی و بتوانیم ۱۴ روز از جامعه دور نگه داریم، زنجیره انتقال ویروس قطع می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به تصمیماتی که در جلسه اخیر کمیته امنیتی - اجتماعی وزارت کشور اتخاذ شده است، گفت: قرار شد وزارت بهداشت موارد تخلف را اعلام و نیروی انتظامی ناظر بر رعایت آنها باشد و اعمال قانون کند.

وی با اعلام اینکه در طرح قبل که ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای متخلفان تعیین شد، برخی افراد محدودیت‌ها را رعایت نکردند، افزود: بر این اساس مشخص شد این میزان بازدارنده نبوده است. با این وجود ما در تعیین جریمه قدرت اقتصادی مردم را در نظر گرفته ایم و هدفمان این است که بدون جریمه، افراد را در خانه نگهداری کنیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ایرج حریرچی قرنطینه ویروس کرونا سلامت حریرچی وزارت بهداشت ۵۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آموزش و فرهنگ نقش مهمی در ایمنی شبکه حمل و نقل بر عهده دارد که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد فوتی‌ها سال قبل در استان گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند که گواهینامه نداشتند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در بحث آموزش و فرهنگ سازی باید به طور جدی وارد شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۵۶ درصد جان باختگان تصادفات استان گلستان مربوط به عابرین پیاده و راکبان موتورسوار است، گفت: عامل انسانی می‌تواند در بیش از ۷۰ درصد ایمن سازی شبکه حمل و نقل نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: در حوزه زیر ساخت راه‌های استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

مصدقی اظهار کرد: گلستان با ۹۵ نقطه حادثه خیز بعد از استان تهران دومین استان حادثه خیز کشور بود که تا پایان سال گذشته ۴۷ نقطه ایمن سازی شد که سعی داریم ۴۸ نقطه باقی مانده را تا پایان سال ایمن سازی کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هفت هزار راننده موتور سیکلت تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۶۱ در صد کاهش تلفات داشتیم که نشان می‌دهد در بحث آموزش توانستیم به خوبی ورود کنیم.

کد خبر 6090476

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی