Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:51:44 GMT

دریافت ۴ مجوز نفتی تسهیل شد/ نظارت‌ها پسینی خواهد بود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۸۶۰

دریافت ۴ مجوز نفتی تسهیل شد/ نظارت‌ها پسینی خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی اداری در جلسه ۲۴ آذرماه سال ۹۹ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، ایجاد شفافیت و کاهش فساد در فرآیندهای خدمت‌رسانی، طرح «ساده‌سازی مراحل شروع کسب و کار» را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی متولی یا همکار در صدور مجوزها موظفند برای شروع کسب و کار جدید، فرآیندهای صدور مجوز را متناسب با الزامات این مصوبه، اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هر نوع اعمال نظارت پیشینی توسط دستگاه‌های نظارتی و موکول‌کردن شروع کسب و کار به انجام این نظارت‌ها متوقف و دستگاه‌های نظارتی خود در هر نوع از فعالیت‌ها، با انجام نظارت‌های پسین مورد نیاز، نسبت به تطابق انجام مراحل شروع فعالیت کسب و کار با الزامات، دستورالعمل‌ها و استانداردها و قوانین و مقررات مصوب و حاکم تعیین‌شده و مورد تعهد اقدام می‌کنند.

در همین راستا و برای ساده سازی مراحل شروع کسب و کار و تبدیل نظام مجوزدهی از نظارت پیشینی به نظارت پسینی، طبق اعلام رسمی وزارت نفت به هیأت مقررات زدایی، از این پس ۴ مجوز «صدور موافقت اصولی اولیه طرح‌های پالایشی، پتروشیمی و …»، «صدور مجوز تخصیص گاز طبیعی به واحدهای صنعتی با تقاضای ده هزار متر مکعب در ساعت و بالاتر»، «صدور مجوز تأمین گاز طبیعی به واحدهای صنعتی با تقاضای کمتر از ده هزار متر مکعب در ساعت (به استثنای متقاضیان مولدهای مقیاس کوچک)» و «صدور موافقت اصولی احداث جایگاه‌های سوخت مایع/ تک منظوره CNG/ دومنظوره مایع و CNG» به صورت اعلانی صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که منظور از «اعلانی» ثبت درخواست توسط متقاضی و خوداظهاری مبنی بر قبول شرایط اعلام شده، است.

گفتنی است، بر اساس مصوبه ساده‌سازی مراحل شروع کسب و کار، دستگاه‌ها باید تخلف احتمالی شناسایی‌شده حین نظارت را به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند و مطابق قانون و مقررات مربوطه با صاحبان کسب و کارهای متخلف برخورد لازم اعم از ابطال مجوز، تعلیق مشروط آن، تذکر برای رفع نواقص یا سایر جرایم و ضوابط تنبیهی را انجام می‌دهند.

طبق ماده سه این مصوبه نیز مجوزها و استعلام‌های مربوط به فعالیت‌های بااهمیت و اثرگذار در حوزه‌های درمان و امنیت و سایر موارد خاص، با تشخیص هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، از شمول این مصوبه مستثنی هستند.

همچنین ماده چهار این مصوبه نظارت بر حسن اجرای این مصوبه توسط دستگاه‌های اجرایی را بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی گذاشته است.

کد خبر 5191690 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نفت ایران هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فضای کسب و کار مقررات زدایی ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت نرخ خرید تضمینی گندم وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام تولید نفت قیمت طلا بورس تهران بازار سرمایه وزارت صنعت معدن و تجارت نهاده های دامی گمرک ایران شروع کسب و کار مراحل شروع دستگاه ها صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی جذب اعتبارات نفتی در استان افزود: هر چه سریع‌تر اسامی طرح‌های نیمه تمام باید برای جذب اعتبار به وزارت نفت ارسال شود.

وی بیان داشت: در راستای تخصیص اعتبارات مصوب دور دوم سفر هیئت دولت دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های حوزه عمرانی هماهنگی داشته و هر دستگاه باید یک طرح شفاف ارائه دهد.

روستا تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از الویت‌های این معاونت است و تخصیص اعتبارات نفت برای این قبیل طرح‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این اعتبارات به هر سازمانی که بتواند زودتر اقدام کند، اختصاص داده می‌شود به عنوان مثال برای پل سوم بشار ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نفتی در نظر گرفته شد و با دریافت اعتبار در کمتر از ۳۰ روز این اعتبار پرداخت می‌شود.

روستا مهم‌ترین ویژگی اعتبارات نفت را نقد بودن و سرعت پرداخت عنوان کرد و گفت: یکی از طرح‌های اساسی دیگر موجود در استان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

کد خبر 6091182

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد