Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید: شورای نگهبان، حضور همه جریان‌های سیاسی در انتخابات را تضمین کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نجفقلی حبیبی به روزنامه آرمان گفت: باید از طریق شورای نگهبان و سایر نهاد‌های قانونی که برای انتخابات وجود دارند سعه‌صدری نشان داده شود که تمام جریان‌های سیاسی موجود بتوانند با آزادی کامل و فراغ بال به فعالیت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ظاهرا بر اساس آنچه که در شورای نگهبان دیده می‌شود این است که ما معیار‌های مدنظر را قرار می‌دهیم هرکسی متخصص و صاحب‌نظر است ثبت‌نام کرده و حضور پیدا کند و اگر از این معیار‌ها عبور کرد تایید صلاحیت خواهد شد. حال کاری نداریم که اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا. البته نمی‌دانم که این قضیه چقدر جدی است، اما اگر صحت داشته باشد و افراد بر اساس شایستگی کاندیدا شوند و در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کنند تجربه‌ای مفید و گامی رو به جلو است. اما محقق کردن و جا انداختن این فرض هم چندان کار آسانی نیست.

به نظر می‌رسد اظهارات آقای حبیبی و همتایان او در طیف ائتلاف مدعی اصلاحات و اعتدال، از چند جهت مسموع نباشد. نخست اینکه این طیف در انتخابات سال ۸۴ معین و کروبی و هاشمی و مهرعلیزاده، در سال ۸۸ موسوی و کروبی و در سال ۹۲ و ۹۶ (در کنار روحانی) عارف و جهانگیری را به میدان رقابت‌ها آورد، و به اندازه کافی (حتی مازاد بر نیاز) نامزد در میدان رقابت داشته است و جالب اینکه همین‌ها عارف و جهانگیری را به خاطر رای نداشتن، وادار به انصراف کردند. اما موضوع مهم‌تر این است که این‌بار مدعیان اصلاح‌طلبی باید به شورای نگهبان تضمین بدهند دبّه نمی‌کنند و بر سیاق دو دهه گذشته مجددا مدعی نمی‌شوند اختیارات ندارند و بنابراین پاسخگوی وعده‌ها به مردم نیستند. آن‌ها باید تضمین بدهند که همانند دو دهه گذشته به‌ویژه هشت سال اخیر، چک تقلبی و بی‌محل برای مردم نمی‌کشند و یا در صورت شکست، زیر میز دموکراسی نمی‌زنند.

با همین استدلال، منطقا از شورای نگهبان این است که مراقب افراد سابقه‌دار و کلاهبردار باشد و تایید صلاحیت‌ها را مشروط به کلاهبردار سیاسی نبودن افراد کند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نجفقلی حبیبی حزب مشارکت انتخابات1400 انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست