Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» همتای اردنی او اقدامات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در بخش قدیمی قدس شرقی را محکوم کرده و از رژیم صهیونیستی خواستند فورا این اقدامات را متوقف کنند.

دو طرف بر ضرورت ملزم کردن رژیم صهیونیستی به مسئولیت‌پذیری بر اساس قانون بین‌المللی و حمایت از فلسطینیان تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه مصر و اردن درباره تشدید تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان ساکن قدس و ممانعت از رسیدن آن‌ها به مسجدالأقصی که در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده است، هشدار دادند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، وزرای خارجه مصر و اردن همچنین توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه هویت عربی، اسلامی و مسیحی در قدس و اماکن مقدس آن و تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی آن را ضروری خواندند.

آن‌ها همچنین بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای شکستن رکود در تلاش‌های مربوط به روند سازش و بازگشت به مذاکرات جدی و موثر جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولت تأکید کردند.

وزرای خارجه مصر و اردن همچنین راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها و تحولات منطقه‌ای را بررسی کرده و شکری، الصفدی را در جریان تحولات مربوط به پرونده سد النهضه قرار داد. وزیر خارجه اردن نیز بر حمایت کشورش از حقوق آبی مصر تأکید کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سامح شکری وزیر خارجه مصر ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن وزرای خارجه مصر و اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش جام جم آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی همچنین بیان کرد: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی