Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:33:43 GMT

فرماندار رشت: اصناف به پروتکلهای بهداشتی توجه کنند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۲۳۴

فرماندار رشت: اصناف به پروتکلهای بهداشتی توجه کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی روز دوشنبه در پنجاه و دومین جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت در فرمانداری اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید مصوبه ستاد ملی کرونا کنترل و نظارت بر بازار در رعایت پروتکل ها بر عهده سازمان صمت و اصناف است که باید با ترکیبی مشخص اقدام کنند.

وی اظهار داشت: گروه ویژه ای نیز با محوریت بهداشت و درمان در این بخش مسئولیت دارند که باید در ارتباط با نقص های موجود در رعایت پروتکل ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با بیان اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خاطر نشان کرد: با رعایت پروتکل ها حتی یک مغازه تعطیل نخواهد شد لذا این مهم باید مورد توجه همه از جمله اصناف قرار گیرد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر بانک ها در رعایت پروتکل ها و نوبت بندی های کارکنان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرماندار رئیس شورای بانک ها است باید در بازدیدهای سرزده مشکلات را منعکس کنند تا برای رفع آنها اقدام شود.

فتح اللهی با بیان اینکه مکان های عمومی، پاساژهای سرپوشیده، تفرجگاه ها و پارک ها در شرایط قرمز باید بسته باشند، اضافه کرد: این مهم نیاز به ابلاغ ندارد همه شهرداران این موضوع را مدنظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان رشت رعایت پروتکل های بهداشتی را از سوی رانندگان تاکسی مهم دانست و با تاکید بر همکاری بیشتر آنها در مراعات توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: تاکسیرانان موظفند در شرایط قرمز توصیه ها را رعایت کنند و این مهم ربطی به افزایش نرخ کرایه ندارد.

گیلان از نخستین استان های درگیر ویروس کرونا در کشور بود. شهرستان رشت هم اکنون در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد. ۹۱۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا گیلان رشت ویروس کرونا گیلان اخبار کنکور رعایت پروتکل ها ویروس کرونا شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • پایش معادن شهرستان تفت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد