Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نیرو‌های مسلح یمن به مواضع ائتلاف سعودی در صحرای «الأجاشر» در جنوب عربستان و در جبهه مأرب نیز در مجاورت منطقه «الطلعة الحمراء و المشجح» پیشروی کرده‌اند.

تصاویری که مرکز رسانه جنگ یمن منتشر کرده حاکی از این است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در السودانی، أبرق الهمر، بیر السلامی، و صحرای الأجاشر در نزدیکی نجران عربستان سعودی پیشروی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیاتی که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، از ۳ مسیر علیه مواضع منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و مزدوران ائتلاف سعودی در صحرای الأجاشر عملیات انجام دادند.

خبرنگار المیادین در صنعا از تشدید نبرد‌های سهمگین میان نیرو‌های مسلح یمن و مزدوران منصورهادی، با پشتیبانی هواپیما‌های ائتلاف سعودی، در دروازه غربی شهر مأرب خبر داد.

به گفته خبرنگار المیادین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از آزادسازی تپه راهبردی البیضاء، که مشرف به بیشتر مناطق جبهه غرب استان مأرب است، توانستند در نزدیکی الطلعة الحمراء پیشرفت قابل توجه و مهمی به دست آورند.

نیرو‌های مسلح آزادسازی منطقه المشجح را به پایان رساندند و به سمت مناطق نظامی باقی مانده در وادی جبل المشجح پیشروی کردند.

مزدوران منصور هادی به هلاکت رسیدن «عبدالله الحاضری» رئیس دادسرای نظامی وزارت دفاع دولت مستعفی را در نبرد‌های جبهه المشجح تایید کردند.

طی چند ماه گذشته استان مارب شاهد درگیری بین نیرو‌های صنعا و نظامیان حامی منصور هادی و ائتلاف متجاوز بوده است، این استان مهمترین سنگر نیرو‌های ائتلاف است که منابع مادی، سیاسی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد. با کشیده شدن درگیری‌ها به این استان، عربستان تروریست‌های داعش و القاعده را به مارب آورد تا شاید بتواند در مقابل نیرو‌های یمنی بایستد، ولی این کار هم مانع پیشروی‌های نیرو‌های یمن نشد و حتی گروه‌هایی از نظامیان وابسته به آل‌سعود خود را تسلیم ارتش یمن کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش یمن عربستان سعودی مزدوران منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای کمک به مردم مظلوم فلسطین و پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیرو‌های مسلح یمن با انجام عملیات نظامی علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار داده و به یاری خدا پهپاد‌ها با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروی دریایی، موشکی و هوایی نیرو‌های مسلح یمن با انجام عملیات مشترک کشتی سی کلایدز (CYCLADES) را در دریای سرخ با دقت هدف قرار دادند.

هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که در تاریخ ۲۱ آوریل با فریب و استتار و ادعای اینکه عازم بندر دیگری است، از دستورالعمل ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی سرپیچی کرد و عازم بندر ام الرشراش شد. اما این کشتی تحت نظارت و پیگیری نیرو‌های مسلح ما بود و اخطار‌هایی به آن برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد، ولی پس از پافشاری بر نقض دستور ممنوعیت تردد، در فهرست کشتی‌های مورد هدف در منطقه عملیات نیرو‌های مسلح یمن قرار گرفت.

نیروی هوایی یمن همچنین با تعدادی پهپاد ناو اسرائیلی ام‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

نیرو‌های مسلح یمن با یاری خداوند و سپس با حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان ملت، به عملیات نظامی خود در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهند. این عملیات جز با رفع محاصره و توقف تجاوز به مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه