Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی کشور گفت: با تامین اعتباری که در سالجاری دریافت خواهد شد، امکان اتمام پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور میسر شده و فرصت مناسبی برای بهره برداران جهت مشارکت در این پروژه‌ها و استفاده از علم روز در کشاورزی نوین به بهره مندی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد صالحی نژاد در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با قدردانی از همکاری و حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پروژه‌های شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی در غرب و شمال غرب کشور، افزود: با حمایت‌های ریاست و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان در اجرای پروژه‌های مرتبط در آذربایجان شرقی، هرگز دچار مشکل اساسی نبوده‌ایم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، اقدامات در زمان مناسب اجرا و به بهره برداری رسیده و تولید ملی کشور خود را نشان داده است.

وی گفت: ما به عنوان مجری طرح با پیمانکاران، تعهد و قرارداد مشخصی تعیین کرده‌ایم و بر اساس همین قرارداد، اگر تامین اعتبار انجام بگیرد، در مدت دو الی سه ماه امکان تحویل موقت پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌ها، حدود ۱۳۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری تحویل داده شده و پس از رفع مشکلات به مرحله بهره برداری رسیده است که موجب دلگرمی خواهد بود. ۸۰۰ هکتار دیگر نیز توسط رهسرا در حال تحویل است.

صالحی نژاد تاکید کرد: بعد از اجرای تعهدات دو طرفه بین مجری طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و پیمانکاران امکان واگذاری مابقی اراضی نیز وجود خواهد داشت و قبل از آن به دلیل نواقص و عدم تامین منابع و بسته نشدن پرونده قرارداد، امکان واگذاری وجود ندارد.

وی در خصوص واگذاری طرح‌ها در شرایط فعلی، گفت: اکنون مشکل راکد ماندن پروژه، به خاطر نبود منابع مالی در اجرای مابقی پروژه است اما پیمانکار، مشاور و باقی عوامل سرکار خود حاضر هستند که با تامین منابع مالی می‌توان در عرض دو یا سه ماه پروژه را تکمیل و ارائه داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی به طول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستاها و شهرهای دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

کد خبر 6089478

دیگر خبرها

  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال