Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان و پژوهشگران اعلام کردند میزان هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲ تریلیون دلار رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، تازه ترین گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می دهد بحران شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری بر هزینه های نظامی جهان نداشته و کشورهای دنیا طی سال 2020 بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

981 تریلیون دلار برای خرید تسلیحات نظامی هزینه کرده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن 2.6 درصد افزایش داشته است. این در شرایطی است که تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2020 بیش از 4.4 درصد کاهش داشته است.

دیه گو لوپز داسیلوا یکی از نویسندگان گزارش در این باره گفت: چنین اتفاقی قابل پیش بینی بوده است. شاید به خاطر شیوع ویروس کرونا، مردم تصور کنند که هزینه های نظامی جهان شاید کاهش یابد ولی جمع بندی ها نشان می دهد ویروس کرونا هیچ تاثیر مهمی بر هزینه های نظامی جهان نداشته است.

نکته قابل توجه اینکه سهم هزینه های نظامی در تولید ناخالص داخلی جهان از 2.2 به 2.4 درصد افزایش یافته است، این بیشترین رشد از بحران مالی 2009 به شمار می رود.

این گزارش نشان می دهد 12 کشور عضو ناتو در سال 2020 به هدف تعیین شده این سازمان برای اختصاص 2 درصد تولید ناخالص داخلی خود به هزینه های نظامی دست یافته‌اند. در سال 2019 تنها 9 کشور به این هدف رسیده بودند.

آمریکا و چین با فاصله زیاد همچنان بیشترین هزینه های نظامی را در بین کشورهای جهان در اختیار دارند. آمریکا 39 درصد و چین 13 درصد کل هزینه های نظامی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

هزینه‌های نظامی چین در سال 2020 با 26 درصد رشد به 252 میلیارد دلار رسیده است.

هزینه‌های نظامی آمریکا نیز برای سومین سال متوالی افزایش داشته است.

تمرکز روسیه بر اقتصاد ملی به جای هزینه های نظامی در سال 2021

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزینه های نظامی جهان سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد برای سیل سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت بیان کرد: به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه بودجه در خصوص سیستان و بلوچستان، فعلا میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان هیئت وزیران مقرر کرد به صورت تنخواه در خدمت استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: این هزینه تنها به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه هزینه کنند. طبیعتا هزینه‌های بیشتر از این بوده است که بعد از برآورد نهایی توسط دستگاه مربوطه در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 848753 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگی خبر ویژه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!