Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@13:22:12 GMT

بیماران کرونایی تا چند روز «ناقل» هستند؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۰۱۳

بیماران کرونایی تا چند روز «ناقل» هستند؟

به گزارش «تابناک»، دکتر بهزاد مهدویان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قدرت سرایت بالای کرونای انگلیسی، گفت: این امر می طلبد که افراد با دقت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و اگر بیمار شده و یا فرد بیماری در خانه دارند، حتما نکات مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی در خصوص مدت زمان ناقل بودن بیماران کرونایی اظهار کرد: این مدت بسته به وضعیت جسمانی افراد و میزان درگیری ریوی آنها بین حداقل دو تا سه هفته بعد از شروع علائم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدویان تصریح کرد: در افرادی که بیماری خاص و صعب العلاج داشته و دچار درگیری ریوی شده اند، مدت انتقال بیماری تا سه هفته هم هست و این مدت در سایر بیماران حداقل دو هفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مدت قرنطینه دو تا سه هفته ای حداقلی است و اگر افراد بتوانند مدت بیشتری در قرنطینه بمانند قطعا اطمینان خاطر بیشتری از عدم انتقال ویروس حاصل می شود.

وی یادآور شد: توصیه می شود افراد دارای بیماری خاص و صعب العلاج و بیمارانی که درگیری ریوی پیدا کرده اند، در صورت امکان و برای اطمینان بیشتر مدت قرنطینه خود را به چهار هفته و سایر بیماران به سه هفته افزایش دهند.

مهدویان اظهار کرد: افرادی هم که معذوریت شغلی دارند و یا به هردلیل نمی توانند بیش از زمان حداقلی دو تا سه هفته در قرنطینه بمانند می توانند تست کرونا داده و با خیال راحت قرنطینه را ترک کنند.

وی با تاکید بر لزوم گذراندن کامل دوران قرنطینه، خاطرنشان کرد: روند بیماری کرونا دارای نوسان است و این امکان هست که افراد چند روز بدحال بوده و دو تا سه روز بهبود یافته و دوباره بدحال شوند، بنابراین توصیه می شود افراد به هیچ عنوان در مدت دو تا سه هفته قرنطینه، حتی در صورت بهبودی علائم، قرنطینه را ترک نکنند.

مهدویان تصریح کرد: افراد در این مدت حتی اگر بهبود یافته و علائمی نداشته باشند بازهم ناقل هستند و می توانند افراد دیگر را درگیر کنند، بنابراین باید حداقل دو تا سه هفته بصورت کامل در قرنطینه بمانند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز دوازدهم رمضان کرونای هندی ویروس کرونا ابتلا به کرونا انتقال کرونا قرنطینه گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز دوازدهم رمضان کرونای هندی دو تا سه هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، احتمال می‌رود مواد شیمیایی که برای ایجاد رنگ در جلدهای سبز زمردی کتاب‌های قرن نوزدهمی استفاده شده‌اند، حاوی مواد سمی باشد و کتابخانه ملی فرانسه با شناسایی این کتاب‌ها، آن‌ها را قرنطینه کرده است.

به این منظور کتابخانه ملی فرانسه ۴ عنوان کتاب قرن نوزدهمی را که تصور می‌شود روی جلد سبز زمردی آنها با آرسنیک پوشانده شده باشد، از قفسه‌های خود حذف کرد.

این کتابخانه روز پنجشنبه خبر داد دست زدن به این کتاب‌ها که چاپ بریتانیا هستند، احتمالاً فقط آسیب جزیی ایجاد می‌کند؛ اما برای بررسی بیشتر از رده کتاب‌های در دسترس خارج می‌شوند. متصدیان کتابخانه گفته‌اند این آثار را در قرنطینه قرار داده‌اند تا در یک آزمایشگاه خارجی تجزیه و تحلیل شوند و میزان آرسنیک موجود در هر جلد تعیین شود.

مؤسسه پاریس پس از اینکه محققان آمریکایی دریافتند ناشران در دوره ویکتوریا از آرسنیک برای رنگ‌آمیزی صحافی‌های کتاب استفاده می‌کردند، نسخه‌های دربردارنده آن‌ها را شناسایی کرد. رنگدانه‌های سبز حاوی آرسنیک به نام یک شیمیدان آلمانی‌الاصل با عنوان سبز پاریسی، سبز زمردی یا سبز شِل نامیده می‌شدند.

محققان دانشگاه دلاوِر از سال ۲۰۱۹ با آزمایش صدها جلد کتاب برای تعیین میزان فلزات سنگین به کار رفته در آن‌ها، فهرستی از کتاب‌های بالقوه خطرناک را تهیه کرده‌اند.

کتابخانه ملی فرانسوی در بیش از ۱۶ میلیون عنوان خود، ۴ نسخه از کتاب‌های موجود در این فهرست را یافت که شامل ۲ جلد از «تصنیف‌های ایرلند» اثر ادوارد هیز که در سال ۱۸۵۵ منتشر شد، یک گلچین دو زبانه از شعر رومانیایی توسط هنری استنلی در سال ۱۸۵۶ و کتاب «انجمن سلطنتی باغبانی ۶۳-۱۸۶۲» است.

کتابخانه ملی فرانسه اعلام کرد که دیگر کتاب‌های دارای جلد سبز را که در فهرست پروژه کتاب سمی جای ندارند نیز بررسی خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک و بیشتر استفاده از آب آشامیدنی و غذای آلوده، می‌تواند منجر به ایجاد زخم‌های پوستی و سرطان پوست شود. درباره کاربرد اشیای حاوی آرسنیک چیزی گفته نشده است.

برمبنای نتایج به دست آمده از «پروژه کتاب سمی» صحافی‌های سبزی که با آرسنیک پوشیده شده برای کتابداران، کتاب‌فروشان، گردآورندگان و محققان خطرات سلامتی ایجاد می‌کنند و باید در استفاده از آن‌ها جانب احتیاط را رعایت کرد.

کد خبر 6089030

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه