Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برای داشتن جامعه‌ای سالم و با نشاط باید زیرساخت‌های مناسبی برای ورزش فراهم شود چرا که ورزش سبب سلامت روانی و جسمی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از برخی بیماری‌ها می‌شود.

در دولت تدبیر و امید حوزه ورزش استان در زمینه‌های مختلف به لحاظ کمی و کیفی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است که یکی از آنها افزایش تعداد ورزشکارن سازمان یافته و تکمیل و افتتاح پروژه‌های ورزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارشد ۱۴ درصدی سرانه فضاهای ورزشی استان در دولت یازدهم و دوازدهم میزان سرانه ورزشی از ۷۸ صدم به بیش از ۹۲ صدم مترمربع افزایش یافته است.

از ابتدای دولت تدیبر و امید بیش از ۳۸ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان ایلام احداث و به بهره‌برداری رسیده است که این تعداد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

حوزه ورزش استان ایلام از نظر اعتبارات نیز در دولت تدبیر و امید رشد بسیار مناسبی داشته است بطوریکه اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام از حدود ۸۷ میلیارد ریال در سال ۹۲ با افزایش چشمگیر به ۴۴۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسیده است. 

تاسیس باشگاه‌های خصوصی استان در دولت تدبیر و امید نیز در هشت سال گذشته افزایش یافته است و از ۱۸۰ باشگاه، با حمایت‌های ورزش وجوانان به ۴۱۰ باشگاه در سال ۹۹ رسیده است.

افتتاح طرح‌های ورزشی نیز می‌تواند نقش مهمی در ترویج ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه داشته باشد و در همین راستا اسفندماه سال گذشته هشت طرح ورزشی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان ایلام افتتاح شد.

با شیوع کرونا بسیاری از اماکن ورزشی و باشگاه‌ها تعطیل شدند و آسیب‌های بسیاری بر این مشاغل وارد شد که در این راستا نیز تسهیلات کرونا برای متقاضیان در نظر گرفته شد.

استان ایلام دارای ۹٠ هزار ورزشکار سازمان یافته و غیرسازمان یافته است که این میزان با توجه به شیوع کرونا به کمتر از ۲۵ هزار نفر و با کاهش ۷۵ درصدی همراه بوده است.

کسب سه عنوان بین‌المللی و ۳۶ مدال رنگارنگ، حاصل تلاش ورزشکاران ایلامی در سال شیوع کرونا

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: پنج هزار و ۸۱۰ ورزشکار بیمه شده و سازمان‌یافته در هیات‌های ورزشی استان فعالیت دارند.

مظفر علی‌شائی اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از ورزش‌ها، ورزشکاران ایلامی در سال ۹۹ موفق به کسب عناوین مختلفی در مسابقات کشوری شدند.

وی افزود: در این مدت ورزشکاران استان موفق به دریافت سه عنوان بین‌المللی، یک عنوان سوم تیمی و ۳۶ عنوان انفرادی در مسابقات کشوری شدند.

علی‌شائی با بیان اینکه بیشتر این مسابقات به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: همچنین ۱۰ مدال طلای انفرادی، ۱۲ مدال نقره انفرادی و ۱۴ مدال برنز انفرادی در مسابقات کشوری توسط ورزشکاران ایلامی کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد:سال گذشته ۱۵ کلاس آموزشی در رشته‌های مختلف ورزشی نیز در ایلام برگزار شده است.

علی‌شائی اظهار داشت: همچنین سال گذشته ایلام میزبان سه مسابقه منطقه‌ای و قهرمانی کشور بوده و در ۶ مسابقه قهرمانی کشور نیز شرکت کرده است.

۱۳خانه ورزش روستایی در ایلام تجهیز شد

مدیرکل ورزش و جوانانه ایلام اظهار داشت: سال گذشته ۱۳خانه ورزش روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در ایلام تجهیز شد.

علی‌شائی گفت: برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات خریداری و به دهیاری‌ها اهدا شد.

ورزشکاران ایلامی موفق به کسب ۴۰۰ مقام کشوری شدند

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به کسب مدال ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ایلامی سال 98 موفق به کسب ۴۰۰ مقام کشوری شدند همچنین ۲ سهمیه المپیک، ۱۵۵ مدال بین‌المللی و ۶ مدال آسیایی نیز نتیجه تلاش این ورزشکاران است.

وی افزود: همچنین ۱۰ مربی در سطح ملی و ۳۵ داور ایلامی نیز در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری و ملی حضور داشته‌اند.

سال ۹۸ نیز ورزشکاران ایلامی موفق به کسب مدال های رنگارنگی شدند و در میادین بین المللی درخشیدند.

۵۳ ورزشکار ایلامی به تیم ملی دعوت شدند

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: سال ۹۸ نیز ۵۳ ورزشکار ایلامی به تیم ملی و ۱۹۲ نفر نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

علی شائی افزود: چهار عنوان آسیایی، ۶ عنوان جهانی و ۱۴۴ عنوان بین المللی نیز در سال ۹۸ توسط ورزشکاران ایلامی کسب شد.

وی یادآور شد: همچنین ۱۹۸ مدال طلا، ۱۷۲ مدال نقره و ۲۴۲ مدال برنز حاضل تلاش ورزشکاران ایلامی در مسابقات کشوری سال ۹۸ است.

چهار درصد ورزشکاران سازمان یافته در ایلام زن هستند

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام نیز گفت: جمعیت زنان استان ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر است از این میزان ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر معادل چهار درصد ورزشکار سازمان یافته هستند.

حمیرا نیک سرشت افزود: ۴۳۲ باشگاه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ باشگاه متعلق به زنان و ۱۲۸ باشگاه نیز مشترک مردان و زنان است.

وی تاکید کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در ورزش زیرساخت و سرانه فضای آموزشی، توسعه در همگانی کردن ورزش، بعد تحرک و سلامتی و توسعه در بعد قهرمانی و افتخار آفرینی است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: درصد مشارکت زنان در رویدادهای ورزشی و طرح های اجرا شده از جمله همایش ها  ۱۰۰ درصد، پیاده روی ۹۸ درصد و کوهنوردی ۸۶ درصد است.

نیک سرشت به حوزه قهرمانی زنان اشاره کرد و افزود: مجموع میزبانی مسابقات منطقه ای و قهرمانی کشور در استان ۱۹مورد بوده که از این تعداد ۶ مورد مربوط به زنان است.

وی ادامه داد: هفت تیم زنان در لیگ کشور حضور دارند و ۵۰ ورزشکار زن نیز به تیم ملی دعوت شده اند که ۱۷ نفر جزو برگزیدگان تیم ملی هستند.

نیک سرشت اضافه کرد: ۸۸ عنوان آسیایی، جهانی و بین المللی و یک سهمیه المپیک توسط زنان ورزشکار ایلامی کسب شده است.

برچسب‌ها ایلام دولت تدبیر و امید وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دولت تدبیر و امید وزارت ورزش و جوانان ایلام دولت تدبیر و امید وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام اخبار کنکور کل ورزش و جوانان ایلام اداره کل ورزش و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان ورزشکاران ایلامی دولت تدبیر و امید مسابقات کشوری سازمان یافته استان ایلام موفق به کسب کشوری شدند بین المللی شیوع کرونا سال گذشته علی شائی تیم ملی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟