Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار فایل مصاحبه ظریف نه تنها یک شکست امنیتی برای دولت تدبیر و امید است، بلکه می تواند ضعف در جلوگیری از ورود نفوذی‌ها، ضعف در شناسایی آنها و در نهایت ضعف در باور وجود نفوذی ها را مجددا به رخ بکشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتشار یک فایل مصاحبه از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در رسانه سعودی ایران اینترنشنال، حاشیه های فراوانی را در فضای رسانه ای و افکار عمومی کشور ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شب گذشته تاکنون تحلیل های مختلفی درباره جزئیات و اظهارات ظریف در این مصاحبه بیش از 3 ساعته مطرح شده است که می توان هرکدام را در جای خود بررسی کرد.   اما همچنان اصلی ترین مساله موجود در میانه انتشار مصاحبه ظریف، نه اظهارات وی درباره سیاست منطقه ای کشور، مذاکرات هسته ای، رویدادهای داخلی و ...، که در واقع اصل انتشار گفت و گوی ظریف آنهم در یک رسانه معاند است.   البته عجیب تر آنکه برخی خبرنگاران نزدیک به رسانه های معاند حتی ادعا کرده اند که از صبح دیروز فایل این مصاحبه را اختیار داشته اند، ادعایی که نمی توان آنرا تائید کرد ولی در صورت تطبیق با واقعیت به قابل تامل بودن موضوع می افزاید.   در ادامه می توان به چند نکته اشاره کرد:   *برخی منابع مدعی هستند چنین گفت و گوهایی در دوران پایانی همه دولت ها رواج داشته و پروژه ای معمول است و نتیجه این گفت و گوهای صریح برای ثبت در گنجینه نظام در اختیار مقامات ارشد قرار می گیرد تا در آینده مورد بررسی و تطبیق با عملکردها و رویدادها قرار گیرد. حال سوال اینجاست که چگونه یک پروژه به ظاهر معمول و طبق روال، به یک شکاف امنیتی توسط دولت تبدیل می شود؟   *انتخاب گرداننده پروژه تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید خود اولین گاف امنیتی است؛ حسام الدین آشنا در نگاه اول یک فرد با جایگاه امنیتی است که تبعا ملاحظات امنیتی را به خوبی می داند.   اما وی طی 8 سال اخیر، از جایگاه یک عنصر امنیتی، به یک عنصر تبلیغاتی تبدیل شد، چه در جایگاه مشاور فرهنگی رئیس جمهور و چه در جایگاه ریاست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری!    بسیاری معقدند حضور یک ورود یک عنصر امنیتی به موضوع تبلیغات سیاسی برای یک جناح خاص، می تواند ملاحظات عامل زیر پاگذاشتن ملاحظات امنیتی معمول شود.   *البته نباید به نکات موجود در خلال مصاحبه نیز بی توجه بود؛ در جایی از این فایل 3 ساعته سعید لیلاز به عنوان مصاحبه کننده، خواسته یا ناخواسته می گوید «این حرف ها که بعد از دولت منتشر می شود...»؛ با اینکه هم ظریف و هم لیلاز در طول مصاحبه دائم از «عدم انتشار این حرف ها» سخن می گویند ولی در جایی دیگر (حدود زمان 1 ساعت و 21 دقیقه از فایل)، لیلاز در برابر سوال ظریف که برای چندمین بار می پرسد، «این حرف ها را که منتشر نمی کنید؟»، پاسخ می دهد؛ «انتشار اینها بستگی به نظر شما و دکتر آشنا دارد!»   حضور چند فرد بی ربط در اتاق مصاحبه، (به نحوی که ظریف در خلال مصاحبه به آنها اعتراض می کند که احتمالا حرف زدنشان تمرکز وی را بهم زده است و حتی صدای دست زدن هایشان در پایان مصاحبه کاملا به گوش می رسد!) حکایت بی توجهی کامل به حداقل های اصول حفاظتی در مصاحبه ای چنین دارای اهمیت است.   ساده انگاری درباره افرادی که می توانند فایل تصویری و صوتی چنین مصاحبه های حساسی را در اختیار داشته باشند (مصاحبه با تعدادی از اعضای هیات دولت با همین فرمت انجام شده است) در واقع نشات گرفته شده از همان روحیه ساده انگارانه ای است که نه دری اصفهانی را جاسوس می داند و نه شعبانی را عامل نفوذی محافل امنیتی غرب!   *به هرحال انتشار فایل مصاحبه ظریف (فارق از محتوای آن) نه تنها یک شکست امنیتی برای دولت تدبیر و امید است، بلکه می تواند ضعف در جلوگیری از ورود نفوذی ها، ضعف در شناسایی آنها و در نهایت ضعف در باور وجود نفوذی ها را در دولت مجددا به رخ بکشد؛ آنهم در جایی که برخی حتی یک خط از ماجراهایی نظیر گاندو را باور نمی کنند، یک پروژه گاندوی جدید، بدون سر و صدا در حال شکل گیری بود.     انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: مصاحبه ظریف نفوذی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟