Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص فایل‌های منتشر شده از سوی ظریف گفت: آنچه که منتشر شده است، یک مصاحبه نبوده و یک گفت‌وگو در چارچوب محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام شده است. رئیس نظرشان این بود که اعضای کابینه برای انتقال تجربیات خود چنین سخنانی را ثبت کنند. وزارت امور خارجه هیچ نقشی در ضبط و نگهداری این فایل‌ها نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن علیه السلام به تشریح رویداد‌های سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت، پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ۳۰ فروردین سفر ظریف به اندونزی را داشتیم و در مورد روابط دو جانبه بود و از تلاش‌های اندونزی در راستای حفظ برجام قدردانی شد. اول اردیبهشت سفر وزیر خارجه پاکستان به ایران بود. در پی این سفر مرز سوم ایران و پاکستان افتتاح و تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای امور خارجه دو کشور امضا شد.

وی ادامه داد: ظریف روز گذشته به قطر سفر و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد و امروز هم وارد عراق شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی: امروز هم هیئت‌های ایرانی برای برگزاری نشست مشترک کمیسیون مشترک برجام عازم وین شدند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با اشاره به حوادث روی داده برای شهروند‌های ایرانی در ترکیه، ضمن تاکید بر حفظ حقوق شهروندان گفت: از لحظه اول با جدیت پیگیری کردیم. مرزبانان دو کشور دیداری داشتند و تهران یادداشت خود را به سفیر ارائه کرده است. این موضوع در روابط ایران و ترکیه تاثیر ناخوشایندی دارد. ابعاد این موضوع هنوز روشن نیست و تحقیقات ادامه دارد. وزارت امور خارجه در پاسداشت حقوق شهروندان خود، این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

خطیب‌زاده درخصوص فایل‌های منتشر شده از سوی ظریف گفت: آنچه که منتشر شده است، یک مصاحبه نبوده و یک گفت‌وگو در چارچوب محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام شده است. رئیس نظرشان این بود که اعضای کابینه برای انتقال تجربیات خود چنین سخنانی را ثبت کنند. وزارت امور خارجه هیچ نقشی در ضبط و نگهداری این فایل‌ها نداشته است.

این دیپلمات کشورمان افزود: ما از دو شب قبل متوجه شدیم که در حال انتشار است. انچه که انجام می‌شود، حول قوه عاقله نظام است. همه روابط و سوابق«شهید سلیمانی» و «ظریف» را می‌دانند و نکات پوشیده‌ای نیست؛ این گونه مباحث یک امر کاملاً غیرقانونی است، اما برخلاف آنچه که می‌گویند، مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن و صریح هستند.

سخنگوی وزارت امور همچنین درباره هجمه‌ها علیه دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: سیاست خارجی در راستای اهداف انتخابات برخی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. در مأموریت‌های ما خللی ایجاد نخواهد شد. وزارت خارجه یک دستگاه حاکمیتی و همراهی در سیاست خارجی، قدرت‌بخش است.

وی درباره سفر ظریف به عراق و قطر نیز اظهار داشت: این سفر در چارچوب دیپلماسی رمضان انجام می‌شود. سفر به دیگر کشور‌ها در دستور کار خواهند بود و این سفر‌ها هیچ ارتباطی به طرف ثالث ندارد.

بیشتر بخوانید: سخنگوی وزارت خارجه: آزادی و انتقال بیش از ۴۰ زندانی ایرانی از عراق یکی ازدستاورد‌های سفر موفق آیت‌الله رئیسی به بغداد است

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور وزارت امور خارجه منتشر شده فایل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجموعه نمایشی- امنیتی «رخنه» اولین همکاری مشترک وزارت دفاع -سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
این سریال برگرفته از خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در سازمان هوافضای وزارت دفاع و صنایع دفاعی و موشکی این وزارت خانه است.
این سریال در ۳۰ قسمت از تاریخ ۱۵ اردیبهشت از شبکه اول رسانه ملی پخش خواهد شد.

کد خبر 848906 برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد وزارت اطلاعات خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند