Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:20:09 GMT

اولویت‌های پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۶۲۱

رئیس پلیس آگاهی ناجا بر ارتقای کشف علمی و کارآگاهی جرایم تاکید و آن را از جمله مهمترین برنامه‌های پلیس آگاهی ناجا در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد. خبرگزاری میزان- محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: پلیس آگاهی ناجا در سال گذشته موفق شد از طریق بررسی‌های آماری، تجزیه و تحلیل وقوع جرایم در سراسر کشور و طرح ریزی‌های دقیق عملیاتی، عملکرد خود را در تمامی حوزه‌های ماموریتی ارتقاء و حدود ۱۹ درصد در مبارزه با جعل و کلاهبرداری، پنج درصد در جرایم جنایی و چهار درصد در مبارزه با انواع سرقت، نسبت به مدت مشابه سال قبل (سال ۱۳۹۸) کشفیات خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به هدف گذاری پلیس آگاهی ناجا برای تشدید مبارزه با جرایم به ویژه انواع سرقت در سال جاری، گفت: مسئول سازی و توسعه تعاملات با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، توسعه بانک‌های اطلاعاتی، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری و متهمان تحت تعقیب، اجرای طرح‌های عملیاتی متناسب با جغرافیای جرم و کاهش فاصله وقوع تا کشف جرایم در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی همچنین در زمینه ارتقای کشف علمی جرایم، افزود: هوشمند سازی، توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقات جنایی منطقه ای، بومی سازی و به کارگیری تجهیزات نوین، تامین امکانات مورد نیاز کارشناسان بررسی صحنه جرم و... جزء برنامه‌های پلیس در سال جاری می‌باشد.   بیشتر بخوانید: زورگیران مسلح غرب استان تهران دستگیر شدند

قنبری در ادامه نقش مجاهدانه کارآگاهان و کارکنان پلیس آگاهی در کشف به موقع جرایم و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پلیس را با اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: توانمندسازی و تقویت آموزش و دانش تخصصی کارکنان، بهره گیری از تجربیات کارآگاهان پیشکسوت، توسعه آموزش‌های مجازی و به کارگیری کارآگاهان مجرب و کارآمد در مشاغل مدیریتی را سرلوحه برنامه‌های پلیس در این حوزه دانست.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان بر لزوم افزایش احساس امنیت در جامعه نیز تاکید و تصریح کرد: آگاه سازی و آموزش همگانی به منظور کاهش وقوع جرایم، افزایش مشارکت مردم در کشف و ساخت مستند‌های کوتاه نمایشی از برنامه‌های پلیس آگاهی در حوزه اجتماعی و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی است.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس آگاهی نیروی انتظامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس آگاهی نیروی انتظامی برنامه های پلیس پلیس آگاهی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

 حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه نمونه کشفیات و دستاورد‌های انتظامی، سامانه کنترل و نظارت مرکز فرماندهی هرمزگان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر نیروی پلیس در زمینه هوشمند سازی و نصب تجهیزاتِ رصدِ برخط محور‌های مواصلاتی و جایگاه‌های سوخت، برای کنترل و مهار جرایم، موجب کاهش تنش‌های احتمالی می‌شود.

وی از تلاش همه جانبه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی قدردانی کرد.

دادستان کل کشور گفت: با توجه به قابلیت مشاهده موقعیت دقیق جغرافیایی محل جرم از طریق سامانه پایش تصویری، راه اندازی این سامانه موجب کاهش جرایم و تصادفات، انجام موفق ماموریت ها، برقراری امنیت مطلوب و کاهش مراجعات مردمی به پلیس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است