Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@23:31:50 GMT

آغاز روند خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۶۵۶

آغاز روند خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان

خبرگزاری آریا- اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان از آغاز فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاههای افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیرو‌های خارجی در افغانستان روز یکشنبه گفت خروج منظم نیرو‌های خارجی از این کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان امروز اعلام کرد که روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از شماری از پایگاه‌ها در افغانستان آغاز شده است.
 هفته گذشته، ائتلاف ناتو اعلام کرد که خروج منظم نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان از اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد و ظرف چند ماه تکمیل می‌شود.
خبر آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان در حالی منتشر شده است که پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود تا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را تا 11 سپتامبر 2021 (20 شهریور ماه) تکمیل کند.
میلر امروز (یکشنبه) طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایالات متحده و ناتو روند خروج نظامیان از شماری از پایگاه‌ها در افغانستان را آغاز کرده‌اند.
فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان همچنین اعلام کرد که ارتش تمامی پایگاه‌های خود در افغانستان را به نیرو‌های افغان تحویل خواهد داد.
اواخر فروردین ماه امسال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تأکید کرد که خروج 10 هزار نیروی نظامی غیر آمریکایی از خاک افغانستان، از ابتدای ماه می (11 اردیبهشت) آغاز می‌شود و در عرض چند ماه تکمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خروج افغانستان خروج نظامیان آمریکایی آمریکایی و ناتو آمریکایی و ناتو فرمانده نیرو روند خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام گزارش سازمان ملی مهاجرت، با توجه پیگیری های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد.

اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که به بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

کد خبر 848425 منبع: فارس برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آغاز دیوار کشی در مرز افغانستان
  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم