Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورت تغییر نکردن شرایط گروه‌ها در دو هفته باقی مانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دو داربی ایرانی و عربستانی در انتظار مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به روزهای حساس و پایانی‌اش نزدیک می‌شود و در این برهه زمانی راجع به صعود تیم‌ها و قرعه‌شان در مرحله یک هشتم نهایی گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نحوه صعود تیم‌ها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان تغییر کرده و دیگر قرار نیست تمام تیم‌های دوم از گروه‌هایشان صعود کنند و فقط سه تیم برتر از تیم‌های دوم گروه‌ها به مرحله حذفی صعود خواهند کرد به همین دلیل AFC دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را براساس سه تیمی که به عنوان تیم‌های برتر دوم قرار است صعود کنند، برنامه‌ریزی کرده است.

به همین بهانه می‌خواهیم بررسی کنیم که در صورتی که تا پایان رقابت‌های مرحله گروهی همین رده‌بندی در گروه‌ها باقی بماند، چه دیدارهایی رخ خواهد داد و آیا نمایندگان ایرانی تقابلی با هم خواهند داشت یا نه. در ادامه جدول گروه‌ها و جدول نحوه تقابل تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را می‌بینید.

گروه A نام تیم گل زده و خورده تفاضل گل امتیاز استقلال تاجیکستان ۶-۸ ۲+ ۷ الهلال ۷-۸ ۱+ ۷ شباب الاهلی ۵-۴ ۱- ۴ AGMK ۹-۷ ۲- ۴ گروه B نام تیم گل زده و خورده تفاضل گل امتیاز شارجه ۲-۶ ۴+ ۸ تراکتور ۳-۴ ۱+ ۶ پاختاکور ۸-۵ ۳- ۳ نیروی هوایی ۲-۰ ۲- ۲ گروه C نام تیم گل زده و خورده تفاضل گل امتیاز الدوحیل ۶-۹ ۳+ ۸ استقلال ۸-۱۳ ۵+ ۷ الاهلی ۷-۸ ۱+ ۷ الشرطه ۱-۱۰ ۹- ۰ گروه D نام تیم گل زده و خورده تفاضل گل امتیاز النصر ۲-۶ ۴+ ۸ السد ۵-۷ ۲+ ۷ فولاد ۳-۴ ۱- ۵ الوحدات ۶-۱ ۵- ۱ گروه E نام تیم گل زده و خورده تفاضل گل امتیاز پرسپولیس ۲-۱۰ ۸+ ۱۲ الوحده ۳-۴ ۱+ ۷ گوا ۶-۱ ۵- ۲ الریان ۳-۷ ۴- ۱

با توجه به جداول گروه‌ها، در حال حاضر چهار تیم ۷ امتیازی و یک تیم ۶ امتیازی در بین تیم‌های دوم حضور دارند که تنها سه تیم برترشان به مرحله حذفی صعود می‌کنند. در بین تیم‌های ۷ امتیازی، استقلال با تفاضل گل ۵+ بهترین شرایط را دارد. پس از آن هم السد با تفاضل گل ۲+ قرار دارد. دو تیم باقی مانده ۷ امتیازی هم الهلال و الوحده هستند که هردوی آن‌ها تفاضل گل ۱+ دارند و به همین دلیل سراغ تعداد گل زده‌شان می‌رویم. الهلال تاکنون ۸ گل به ثمر رسانده و الوحده ۴ گل که به همین دلیل، الهلال به عنوان سومین تیم برتر دوم صعود خواهد کرد. به این ترتیب تیم‌های دوم گروه‌های A، C و D به عنوان سه تیم برتر به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رسند.

در نتیجه ردیف چهارم جدول نحوه تقابل تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی رقم خواهد خورد که به شرح زیر است:

استقلال تاجیکستان – الدوحیل قطر

شارجه امارات – السد قطر

النصر عربستان – الهلال عربستان

پرسپولیس ایران – استقلال ایران

با این اوصاف در صورت باقی ماندن ترتیب و شرایط تیم‌ها به همین شکل مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در اتفاقی نادر شاهد دو داربی بزرگ ایران و عربستان خواهد بود که به جذابیت‌های این رقابت‌ها اضافه خواهد کرد. البته در هر صورت باید منتظر ماند و دید تیم‌ها در دو بازی باقی‌مانده‌شان چه نتایجی رقم خواهند زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ قهرمانان آسيا تيم فوتبال استقلال تهران تيم فوتبال پرسپوليس داربی آسیایی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم های دوم تیم برتر گروه ها سه تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ ستارگان پاریسی با زنبور‌های پرشور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

درچارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال دورتموند امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه خانگی اش سینگال ایدونا پارک (وستفالن) میزبان پاری سن ژرمن است.

دورتموند و پاری سن ژرمن برای رسیدن به این مرحله به ترتیب از سد ۲ تیم اسپانیایی اتلنیکو مادرید و بارسلونا عبور کردند تا در یک قدمی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار گیرند. شاید خیلی از کارشناسان و هواداران فوتبال در ابتدای فصل جاری لیگ قهرمانان تصور نمی‌کردند این ۲ تیم به این مرحله برسند چرا که پاریسی‌های تحت هدایت لوییس انریکه در ابتدای فصل ۲ بازیکن نامدارشان یعنی لیونل مسی و نیمار را از دست دادند، اما بازیکنان PSG نشان دادند بدون این ۲ ستاره نیز می‌توانند شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشند.

۲ تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا جاری با یکدیگر همگروه بودند که در بازی رفت پاریسی‌ها با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیدند و در بازی برگشت در سیگنال ایدونا پارک به تساوی یک بر یک دست یافتند.

دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن تاکنون ۶ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در این تعداد بازی ۱ برد سهم زنبور‌ها و ۲ پیروزی نصیب پاریسی‌ها شده است و ۳ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

شاگردان لوییس انریکه مطمئنا امشب در ورزشگاه خانگی دورتموند با وجود هواداران پرشور زنبور‌ها کار بسیار سختی خواهند داشت و شاید تساوی نیز برای پاریسی‌ها نتیجه قابل قبولی باشد تا در پاریس بتوانند کار را تمام کنند، اما در سوی مقابل زنبور‌ها با توجه به اینکه قهرمانی در بوندسلیگا را از دست دادند و ۳ هفته مانده به پایان بوندسلیگا حتی شانس شان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده نیز تا حدود زیادی پایین آمده است به همین دلیل آنها با انگیزه فراوانی به دنبال رسیدن به فینال این رقابت‌ها هستند و به همین خاطر این دیدار جذاب خواهد شد.

آنتونی تیلور داور ۴۵ ساله انگلیسی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در نبرد دوم «وستفالن»/ شانس بالای پاریس!
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • جنگ ستارگان پاریسی با زنبور‌های پرشور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • بررسی اتفاقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در برنامه «فوتبال برتر»
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس