Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص شربت گیاهی ضد کرونا که توسط صدا و سیما تبلیغ شده و همچنین اظهاراتی درخصوص استفاده از اپیوم در ترکیبات این داروی گیاهی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بررسی‌ها از میزان تریاک داخل این شربت نشان می‌دهد که با مجوز سازمان غذا و دارو مقدار ۲۵ هزارم درصد تریاک به این دارو اضافه شده است، و از نظر دارویی نظیر ترکیبات کدئین، قرص دیفینوکسییلات و شربت دکسترومتورفان و اکسپکتورات (که داخل‌شان مخدر است)، در حدی مجاز و با نسخه پزشک قابل ارائه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دکتر رضا تویسرکان‌ منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شربت گیاهی «آلرگارد» برای درمان بیماری کرونا و میزان تریاکی که در ترکیبات این دارو مورد استفاده قرار گرفته افزود: به ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاکی که داخل این شربت وجود دارد در حدی نیست که شربت تریاک تلقی شود و بسیار رقیق شده است و می‌تواند برخی از علائم کرونا مانند سرفه و درد را مدیریت کند و این با مجوز سازمان غذا و دارو است.   تویسرکان‌منش اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که جای نگرانی نیست و میزان اپیومی که داخل آن استفاده شده کمتر از محدوده مجاز است و موجب اعتیاد نمی‌شود. گرچه لزوم افزودن ترکیبات مخدر نظیر کدئین و تریاک به داروهای متعددی که برای تسکین علائم ساده نظیر درد خفیف و سرفه استفاده می شوند جای سئوال و تعجب است. توصیه می شود مراجع علمی و مسئول نظیر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه ندهند که شرکتهای داروسازی با هر بهانه ای از ترکیبات تحت کنترل و مخدر در داروهای معمول استفاده کنند.   وی همچنین این را هم گفت که ترکیبات اصلی استفاده شده در دارو شامل گیاهانی مثل سیر، مرزه، آویشن، رازیانه، گلپر و میخک است که ظاهراً برای تسکین علائم بیماری کووید-۱۹ به کار می رود در مورد اثربخش بودن دارو و موارد مصرف و پروتکل استفاده از آن می بایست وزارت بهداشت پاسخگو باشد ولی از نظر ما افزودن ترکیبات مخدر به آن ولو در مقیاس ناچیز سودبخش نیست. لینک کوتاه: asriran.com/003HEW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه

فرمانده یگان‌های تکاوری ابوذر یگان‌های ویژه فراجا از کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش در عملیات ضربتی ماموران این یگان در بم خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی پورنخعی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: ماموران گردان تکاوری ۱۱۴ بم پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی اعضای یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر را شناسایی کرده و از قصد آنان برای انتقال مواد مخدر از سمت استان سیستان و بلوچستان به استان کرمان و شهرهای مرکزی کشور مطلع شدند.

وی افزود: در این راستا ماموران یگان تکاوری ابوذر با تکمیل اقدامات اطلاعاتی و انجام هماهنگی ‌ای لازم با سلسله مراتب و مقام قضایی؛ ضمن شناسایی مخفیگاه قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان ریگان؛ طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرکننده با ورود به منزل این باند مسلح چهار سوداگر مرگ را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

فرمانده یگان‌های تکاوری ابوذر یگان‌های ویژه پاسداران فراجا در ادامه گفت: طی بازرسی های به عمل آمده از مخفیگاه متهمان دو خودرو سرقتی به همراه ۲۹۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و ۱۴۵ کیلو حشیش و همچنین یک قبضه سلاح جنگی کلاش و پنج تیغه خشاب و تعداد ۱۳۸ فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح کمری، دو تیغه خشاب و ۱۹ فشنگ جنگی مربوطه کشف و ضبط شد.

پورنخعی با اشاره به اینکه متهمان ضمن مخفی شدن در این منزل درصدد انتقال این محموله مواد مخدر به دیگر نقاط کشور بودند، خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان و مواد مخدر مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • جاساز تریاک در پیکان
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • كشف بيش از ۴۴ کيلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد