Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:06:59 GMT

۳۸ هزار کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۷۲۴

۳۸ هزار کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین  اظهار داشت: دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی قزوین تلاش دارد تا با برنامه ریزی مناسب و غربالگری به موقع کودکان از معلولیت های جسمی جلوگیری کند.

وی افزود: فعالیت های این دفتر در بخش شنوایی، بینایی و ژنتیک تقسیم بندی می شود و هر ساله تعداد بسیار زیادی از کودکان و نوزادان غربالگری می شوند تا بدین وسیله پیشگیری از معلولیت به بهترین شکل ممکن محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: یکی از این بخش ها شامل غربالگری بینایی می شود که از سال ۷۴ در کودکان ۳ تا ۶ ساله در تمام طول سال در پایگاه های دایمی و غیر دایمی به اجرا در می آید.

وی افزود: ۳۸ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله قزوینی در سال گذشته از سوی این اداره کل غربالگری بینایی شدند.

وارثی عنوان کرد: هدف این برنامه کاهش و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی زیر پنج سالگی می باشد که خوشبختانه به شکل احسن در استان قزوین اجرا شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: کودکانی که در طول طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می شوند در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین غربالگری بینایی استان قزوین کل بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد

آفتاب‌‌نیوز :

عباس عابد افزود: عصر امروز حادثه غرق‌شدگی در کانال آب در روستای قاسم آباد شهرستان تیران و کرون به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد، افزود: کودک شش ساله غرق شده در این کانال جان خود را از دست داد و تلاش برای نجات او بی نتیجه ماند.

کانال‌های انتقال آب کشاورزی به دلیل شیب زیاد و جلبک گرفتن آن لغزنده و پر شتاب هستند و افرادی که به هر دلیل وارد کانال شوند، نمی‌توانند نجات پیدا کنند.

سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد؛ بر همین اساس دستورالعمل ایمن‌سازی استخر‌ها با نصب حفاظ و تابلو استخر ممنوع به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • فیلم| جست‌وجوها برای یافتن کودک پنج ساله چهارمحالی ادامه دارد
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • غرق شدن کودک کامفیروزی در رودخانه کر
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی