Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان آغاز روند تخلیه پایگاه‌های نظامی در این کشور را اعلام کرده بود، منابعی از احتمال تخلیه فرودگاه قندهار و واگذاری ۳ پایگاه نظامیان آمریکایی خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای آمریکایی قرار است تا دو هفته دیگر فرودگاه قندهار، پایگاه نظامی «بیسشن» در شهرستان «شورابک» ولایت «هلمند»، پایگاه «ایگرز» در کابل و پایگاه «کوپ» در شهرستان «چک» ولایت «وردک» را ترک کنند و این فرودگاه و پایگاه‌ها را به نیروهای افغان بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابعی به رسانه‌های افغانستان گفته‌اند که کمیته مشترک دولت افغانستان و ماموریت حمایت قاطع تشکیل شده است که در ده کمیسیون متشکل از سه نهاد امنیتی برای روند انتقال مسئولیت‌ها کار می‌کنند. ریاست این کمیته را نیز «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به عهده دارد.

 روز گذشته نیز ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که روند تخلیه شماری از پایگاه‌های آمریکا در افغانستان آغاز شده است اما جزئیاتی درباره آن رائه نکرد.

دولت افغانستان: توانایی دفاع داریم/ در روند خروج نیروهای خارجی همکاری می‌کنیمکاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان بی قید و شرط استاحتمال تخریب تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستانتخریب تجهیزات؛ آمریکا هیچ چیز با ارزشی را برای افغانستان باقی نمی‌گذارد

پیش از این نیز «یاسین ضیاء» رئیس ستاد ارتش افغانستان گفته بود که نیروهای خارجی تنها در 3 پایگاه «بگرام»، «کابل» و «مزار شریف» حضور دارند و سایر پایگاه‌ها را واگذار کرده‌اند.

همچنین «جان کربی» سخنگوی پنتاگون با آغاز خروج تجهیزات نظامی از افغانستان گفته بود که مقداری از این تجهیزات به آمریکا منتقل شده است، بخشی از آن به دیگر مناطق جهان ارسال شده و بخشی دیگر نیز در اختیار نیروهای افغان قرار گرفته و یا تخریب می‌شود.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه

با وجود گذشت ۲۰۸ روز از آغاز تجاوز به نوار غزه، مقاومت فلسطین همچنان به هدف قرار دادن اشغالگران و سربازان آن در شمال نوار غزه و در محور تمرکز خود در «نتزاریم» ادامه می‌دهد و خسارات سنگینی را وارد می‌کند. همچنین حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد تجمع نظامیان و خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب غربی غزه با رگبار خمپاره هدف گرفته است.

گردان‌های القدس همچنین روز سه‌شنبه مراکز فرماندهی و کنترل اشغالگران در امتداد خط تدارکاتی تا محور «نتزاریم» را با گلوله‌های خمپاره بمباران کرد و صحنه‌هایی از بمباران موشکی مشترک علیه سربازان اشغالگر و استحکامات آن در محور «نتزاریم» را به نمایش گذاشت.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز صحنه‌هایی از هدف قرار گرفتن لودر D۹ اسرائیل توسط گلوله یاسین ۱۰۵ در بیت حانون در شمال نوار غزه را منتشر کرد.

از سوی دیگر، بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه «الشابوره» واقع در مرکز رفح در جنوب غزه، ۲ کودک فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیست مناطق شرقی و شمال رفح را بارها هدف قرار دادند.

منابع پزشکی می‌گویند در حمله رژیم صهیونیستی به آپارتمان مسکونی در منطقه النصیرات در شمال غزه سه فلسطینی که یکی از آنها کودک بود، شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

هواپیماهای صهیونیستی خانه‌ای را در منطقه دیرالبلح و محله‌های مسکونی را در مرکز غزه بمباران کردند.

همزمان با حملات توپخانه‌ای و تیراندازی در شرق دیرالبلح، تعدادی از خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به اطراف دیوار حائل امنیتی نفوذ کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • بازخوانی یک جنایت
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد