Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگزارانی ها رسما اعلام کردند که از سیاست کاندیدای پنهان حمایت می کنند و برای کاندیداتوری لاریجانی تمایل ویژه ای دارند اما طیف مقابل این جریان که به ادعای خود زخم خورده کاندیدای اجاره ای است نه حاضر به اجرای سناریوی کاندیدای پنهان است و نه از کاندیدای اجاره ای حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که این روزها بازار تایید و رد کاندیداهای جریان اصلاحات برای ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری داغ است، طیف کارگزاران که خود یکی از محورهای ستاد اجماع ساز اصلاحات به شمار می رود در امتداد اختلافات ریشه دار خود با سایر اصلاح طلبان این بار بر سر کاندیدای پنهان وارد نزاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیف کارگزاران همواره به دنبال معرفی یک کاندیدای بینابینی برای انتخابات بوده تا بتوانند از نمد ریاست جمهوری برای خود کلاهی ببافند؛ آنها معتقدند در صورت حمایت از کاندیدای صرفا اصلاح طلب و نزدیک به جریان دوم خرداد بدون شک متاع دندان گیری نسیبشان نمی شود پس باید برای کاندیدای بینابینی که هم اصلاح طلب باشد هم با کارگزاران نشست و برخواست داشته باشد برنامه ریزی کنند.

طیف مقابل اما معتقد است که باید از کاندیدای اصلاح طلب حمایت کند؛ بعد از آنکه حسن روحانی در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت این جریان سیاسی قرار گرفت اما به وعده هایش نسبت به این جریان عمل نکرد، اصلاح طلبان دچار سرخوردگی شده و مدام بر عدم حمایت از کاندیدای اجاره ای تاکید کردند.

کارگزاران معتقدند علی لاریجانی مناسب ترین گزینه برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو است؛ بابک آذرباد، دبیر جبهه اصلاحات به تازگی در اظهاراتی گفته است: کارگزارن به دنبال کاندیداتوری علی لاریجانی هستند.

تمایل کارگزاران به حمایت از علی لاریجانی زمانی جدی تر می شود که حسین مرعشی، سخنگوی کارگزارن سخن از کاندیدای پنهان برای انتخابات به میان می آورد اظهاراتی که با واکنش احزاب اصلاح طلب مواجه شده و آن را رد می کنند.

اما محمد عطریانفر، دیگر عضو حزب کارگزارن هم به طور غیر رسمی از حمایت جریان مطبوعش از علی لاریجانی سخن به میان می آورد.

او در اظهاراتی عنوان کرده اگر اصلاح طلبان نتوانند چهره شاخصی را از درون خود به عنوان نامزد اجماعی معرفی کنند و در عین حال حضور علی لاریجانی در انتخابات قرین به پیروی باشد، چه بسا برخی از چهره های اصلاح طلب از وی حمایت کنند.

حمایت از کاندیداتوری علی لاریجانی البته از آرزوهای دیرینه کارگزارن بوده است به طوری که محمد عطریانفر پیش از این نیز لاریجانی را گزینه مناسبی برای کاندیداتوری در انتخابات معرفی کرده بود وی گفته بود اگر اصلاح طلبان از معرفی نامزد ذاتی خود محروم شوند ممکن است کسی که از نظر مواضع به ما نزدیکتر باشد را حمایت کنیم؛ علی لاریجانی از جمله چهره هایی است که می توان درباره او بحث کرد و تصمیم گرفت.

عطریانفر البته در جایی دیگر گفته بود به دنبال ایجاد مدل لاریجانی - ظریف هستیم. 

غلامحسین کرباسچی هم که بارها از عملکرد لاریجانی در مجلس دهم حمایت کرده بود در اظهاراتی گفته بود من در جریان انتخابات مجلس دهم از علی لاریجانی حمایت کردم و گفتم باید تا می توانیم از جبهه مقابل یارگیری کنیم. او البته حمایتش از لاریجانی را برداشت رسانه ها دانست و گفت حمایت من از عملکرد لاریجانی در مجلس دهم باعث شده که تصور شود در انتخابات ریاست جمهوری هم از لاریجانی حمایت می کنم.

به هر صورت کارگزارانی ها رسما اعلام کردند که از سیاست کاندیدای پنهان حمایت می کنند و برای کاندیداتوری لاریجانی تمایل ویژه ای دارند اما طیف مقابل این جریان که به ادعای خود زخم خورده کاندیدای اجاره ای است نه حاضر به اجرای سناریوی کاندیدای پنهان است و نه از کاندیدای اجاره ای حمایت می کند. باید دید برنده دعوای همیشگی کارگزارن و دوم خردادی ها این بار کیست؟

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: کاندیدای اجاره ای برای کاندیداتوری کاندیدای پنهان علی لاریجانی ریاست جمهوری اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد